HELP Weer koppeling probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum HELP Weer koppeling probleem

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    new guy

Hoi Hoi

Mijn koppeling doet weer vaag,hij is gedeeltelijk ontlucht,toen deed hij het weer een paar weken goed.Nu begint het gedonder weer,ik krijg m zeer moeilijk in de versnellingen,als de motor warm word valt het wel mee,als ik mijn dikke teen op til,dan gaat ie er al vandoor,bij stoplicht,moet ik de rem inhouden want hij rolt gewoon door.Nu heb ik mij laten vertellen dat waarschijnlijk het probleem ligt,bij het pompje onder mijn koppelings pedaal.Maar mijn garage zegt,dat de koppelingsplaten waarschijnlijk op zijn.En dat is een duur geintje.Wie heeft hier ervaring mee,of denkt dat hij/zij weet waar het aan ligt.Ik zit echt niet te wachten op een dikke rekening .Wie wel he,maar het is erg vervelend.

Alvast mijn dank.

sw_reijnders
      Deelnemer

tja waarom is die dan GEDEELTELIJK ontlucht?

wellicht zal die dan toch wel weer ontlucht moeten worden.

Maar belangrijker is . . . zoek de oorzaak eens op waarom deze ontlucht moet worden!!!! Zijn dat keerringen die lekken, of iets anders?

Laat ook je remmen eens ontluchten!! Dit zit op hetzelfde vloeistof reservoir als de koppeling.

new guy

zwager kreeg niet alle lucht eruit,koppeling cylinder onder pedaal zou dan waarschijnlijk oorzaak zijn als het weer zou gebeuren,maar koppelingsplaten lijkt mij stug,aangezien hij na ontluchten weer goed schakeld.Maar rem vloeistof is toch een en hetzelfde bakje als waar de koppling ook op werkt.Of zit er een apart gedeeelte in voor de koppeling.Want ik zie maar een bakje!!!!!!!!!!!!

Famempeters

Yep komt uit het zelfde bakje is niet een cupje lek van het bedienings cillinder achterhet pendaal ???.

bert b1

new guy

daar dacht mijn zwager dus ook aan,de cylinder achter het pedaal.De garage gooit het op de koppelingsplaten.Zit kwa prijs wel een heel groot verschil in.Vandaar dat ik het graag wil weten of die cylinder dus stuk kan zijn.

wim-v6
              Deelnemer

Deze systemen zijn lastig te ontluchten.

mijne heb ik een nacht laten staan met het pedaal half ingedrukt.

toen was ie aardig goed. (ietwat laag oppakken).

Zo na ongeveer een week koppelde zoals het hoorde.

Ik heb 2x met problemen gestaan met de koppeling.

1e keer: Cilinder in de bak lek (90.000km)
                2e keer: Leiding naar de koppelings cilinder in de bak lek (115.000km)

nu is ie voorlopig al ruim 70.000km prima in orde.

Willem

new guy

zal m ook eens half ingedrukt laten staan.Hoop dat het iets werkt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.