HELP wat nu met me opel astra g

Forumindex Forums Modellen Astra HELP wat nu met me opel astra g

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242016
    raceeend123
      Lid sinds:
      8 October 2011

      Beste mensen
      Mijn vriendin heeft een opel astra g 1.6 16v van 2001 met 200.000 op de teller.
      Sinds een paar dagen heeft ze last dat de motor stottert bij het optrekken!!
      Als de motor warm is dan is het er bijna niet meer!
      Maar eergisteren komt daarbij dat als ze b.v voor rotonde staat en ze houd de gas en kopeling in en gaat weer rijden dat de auto gaat bokken!
      Daarbij komt dat de auto lijkt of hij meer gas wil geven en de motor meer geluid maakt!
      Sinds gisteren komt daar weer bij dat hij in zijn 2 gewoon door rijdt ook al haal je de voeten van gas en kopelingspedaal af!!
      Bij de garage (atu) hadden ze er mee gereden en konden niks vinden zo snel!!
      Dit denk ik ook omdat de motor al warm was!!
      Ze hebben haar een flesje wynns injector cleaner gegeven en moest er in duitsland een stuk mee gaan blazen!!
      zal het hier mee over zijn???
      En weten jullie waar ik nog naar kan laten kijken??
      Ik zelf zit in een rolstoel dus kan er niet bij of zelf doen!

      #17925236
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kans dat het aan de temperatuur sensor ligt, of aan de bobine..

        Willem

        #17925237
        raceeend123
          Lid sinds:
          8 October 2011

          beste wim

          De overbuurman die bij garage werkt zei dat het meschien de stappemotor en de temperatuursensor kon zijn!
          Zijn deze dingen duur? En kan je daarom in zijn 2 zonder de gas of kopelings in te houden blijven rijden uit zich zelf?
          Ik ben echt een leek als op autos aankomt!
          Maar u denkt dat zo flesje geen enkele zin heeft?
          en meschien erg domme vraag maar bobine bedoeld u de bougies? want die zijn 2000 km terug vervangen.
          alvast reuze bedankt

          #17925238
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Astra 1.6 16V (Z16XE motor) van 2001 heeft geen stappenmotor…..

            deze heeft een volledig electrische gasklep, deze kan vervuild zijn, maar dat is warm ook merkbaar

            #17925239
            raceeend123
              Lid sinds:
              8 October 2011

              okee bedankt!

              dan laat ik maar eerst temperatuursensor vervangen!!

              Maar kan door een kapot of slecht werkende sensor dat de auto in zijn 2 door blijft rijden ook al heb je de gas en koppeling niet ingedrukt?????

              #17925240
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                ja kan , als er een waarde niet klopt kan ie behoorlijk raar gaan doen…

                een vervuilde (daardoor klemmende) gasklep kan dit overigens ook veroorzaken…

                willem

                #17925241
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Rijden alle autos niet altijd door als je gas en koppeling niet indrukt???

                  #17925242
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    er word denk ik bedoeld dat het of effe duurt voordat ie afzakt of dat ie bijvoorbeeld even op een 1200 toeren blijft rijden…

                    Willem

                    #17925243
                    raceeend123
                      Lid sinds:
                      8 October 2011

                      Ik bedoel je rijd in zijn 2 en geef gas dan blijft hij door rijden in de zelfde snelheid als je de voeten van gas en kopeling haalt! ik bedoel niet dat hij blijft rollen.
                      En zo gasklep moet je die vervangen of kan je die ook schoonmaken?
                      En daarna gaan de waardes vanzelf weer in de normale stand? je hoef niks te laten resetten etc

                      #17925244
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Schoonmaken, en deze kan je gewoon demonteren en weer terug plaatsen, deze hoeft niet ingeleerd te worden…

                        Willem

                        #17925235
                        raceeend123
                          Lid sinds:
                          8 October 2011

                          Weet je ook ongeveer hoeveel dat kost om te laten doen?
                          Dus tempsensor vervangen en de elec klep laten schoon maken?
                          En hebben jullie ervaring met wynns injector cleaner???
                          Alvast bedankt

                          #17925234
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            injector cleaner reinigd niet de gasklep, en wat het kost, zou ik niet durven zeggen, tis nog geen uur werk…

                            Willem

                            #17925233
                            raceeend123
                              Lid sinds:
                              8 October 2011

                              weet je ook toevalig wat het volgende kan zijn??
                              als de auto smorgens start dan zit de versnellingspook vast als je de koppeling indrukt!
                              dan moet de auto uit en dan trap ze de kopeling een paar keer diep ( 9 a 10 keer) in en dan lukt het meestal weer om de versnellingspook in zijn 1 te zetten!!! dit is alleen als de motor koudt is als die warm is doet hij het prima!!
                              opel dealer kan niks vinden en zegt dat de kopeling niet versleten is!!

                              #17925245
                              raceeend123
                                Lid sinds:
                                8 October 2011

                                vandaag naar de monteur geweest.
                                hij heeft eerst de boordcomputer uitgelezen daar was niks mis mee!
                                logisch want er branden geen lampjes, hij heeft ook even naar de temperatuur gekeken en heeft een en ander gereset.
                                daarna heeft die de egr klep schoongemaakt en de gasklep.
                                nu rijdt hij weer normaal en met stationair daraait hij 700 toeren.
                                alleen richting huis kwam ik er achter dat hij wel gewoon door bleef rijden in zijn 2de versnelling als ik de gas en koppelingspedaal los laat.
                                wat kan dat toch zijn???
                                ook zei hij dat het probleem, van in de ochtend de versnelling vast bleef zitten en pas naar 10 keer de koppeling intrappen dat de versnelling dan weer los schiet dat dat meschien aan de versnellingsbak olie kon liggen!
                                denken jullie dat ook? want olie vervangen kost 110 euro
                                offf licht het heeel erg anders aan.

                                raceend

                                #17925246
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Eerder de koppeling die ”kleeft” meestal ligt dat aan de koppeling zelf, of een erg droge price as.

                                  Willem

                                  #17925247
                                  raceeend123
                                    Lid sinds:
                                    8 October 2011

                                    We zijn weer een stapje verder! Ze denken nu dat de kopeling cylinder lek is en dat daarom de versnelingsbak vast blijf zitten!! Omdat door te pompen met de kopeling de versnelling vrij komt! Daar kom bij dat er remvloeistof ergens lekt! Moet Vaak bijvullen maar bij de wielen is het droog!!
                                    Maar is het een duurgeintje?? En kan je ook gebruikte onderdelen er op zetten???stel het is de hulpcylinder hoelang Ben je daar mee bezig???

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.