HELP ! Versnellingsbak demonteren/koppelingsplaten vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa HELP ! Versnellingsbak demonteren/koppelingsplaten vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    stefano1344

Vanaf vanavond weer de fiets moeten pakken :swear :swear :swear !!!!!!
      WIE O WIE KAN MIJN HELPEN.

Ik hoop dat het een kleinigheid is die door mijn mede corsa eigenaren eenvoudig te verhelpen is of ………

Mijn trouwe corsa uit ’94 wil niet meer, op het koppelingspedaal zit geen druk meer dus ik verwacht dat
      de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn of is het een ander probleem ???
      Wie kan mijn helpen aan de beschrijving van olieslager om de bak te demonteren en de koppelingsplaten te vervangen
      :wors :wors :wors :wors

wim-v6
      Deelnemer

kabel niet gebroken, komt ook vaak voor…

willem

stefano1344

@wim-v6 wrote:

kabel niet gebroken, komt ook vaak voor…

willem

Nee dat niet ik heb de kabel nagelopen ( die zit nog vast ) als ik aan de kabel trek gaat gewoon het pendaal heen en weer

Jurgen
          Deelnemer

of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?

stefano1344

@*Jurgen* wrote:

of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?

Ja inderdaad, op een rotonde wilde ik terugschakelen naar de 2e versnelling en het toerental ging wat omhoog maar het schakelen
              ho maar ( geen geluid of iets gehoord ) maar wel de druk weg en het pendaal …. gewoon slap, eerste ingeving dacht ik ook kabel
              gebroken of uit het hefboompje maar een bilk onder de kap blijkt toch dat het niet zo was

Aapje

Er zit onderop je versnellingsbak een klein kapje met 4 boutjes vast. Draai die effe los, schijn effe met een lamp erin, kijk effe of er onderdelen los liggen :) Je drukgroep hoort in elk geval flink vast te zitten, als je die kan rammelen dan is je drukgroep slap/kapot-isch.

sw_reijnders
                Deelnemer

ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen ’93 1.4’tje
                  dat begon te rammelen

daar is gelukkig plek zat voor onder de kap van een corsa :wors
                  is bij de vectra wel anders :hmmz

wim-v6
                  Deelnemer

@sw_reijnders wrote:

ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen ’93 1.4’tje
                    dat begon te rammelen

daar is gelukkig plek zat voor onder de kap van een corsa :wors
                    is bij de vectra wel anders :hmmz

Daar is ook een oplossing voor Bas:

Willem

sw_reijnders
                    Deelnemer

eigenlijk wel mooi om te zien zo he

alles rust netjes op het subframe :)

maar zonder brug is dat geen oplossing hoor wim . . . mn krikje komt maar 20cm hoog ;)

wim-v6
                      Deelnemer

motortakel kost nog geen 100 euro, kan je de auto ook heel hoog krijgen. (vaak kan je die ook wel ergens lenen)

dan 2 serieuze assteunen eronder. (kosten je ook niet de kop).

kan je de motor er zo onderweg schuiven.

zo heb ik dat gedaan bij mijn combo met de ombouw van C16XE naar X16XE.

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.