Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › HELP ! Versnellingsbak demonteren/koppelingsplaten vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2011 om 18:28 #17239349
Vanaf vanavond weer de fiets moeten pakken :swear :swear :swear !!!!!!
WIE O WIE KAN MIJN HELPEN.Ik hoop dat het een kleinigheid is die door mijn mede corsa eigenaren eenvoudig te verhelpen is of ………
Mijn trouwe corsa uit ’94 wil niet meer, op het koppelingspedaal zit geen druk meer dus ik verwacht dat
de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn of is het een ander probleem ???
Wie kan mijn helpen aan de beschrijving van olieslager om de bak te demonteren en de koppelingsplaten te vervangen
:wors :wors :wors :wors12 augustus 2011 om 21:24 #17897046kabel niet gebroken, komt ook vaak voor…
willem
13 augustus 2011 om 09:25 #17897047@wim-v6 wrote:
kabel niet gebroken, komt ook vaak voor…
willem
Nee dat niet ik heb de kabel nagelopen ( die zit nog vast ) als ik aan de kabel trek gaat gewoon het pendaal heen en weer
13 augustus 2011 om 16:04 #17897048of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?
13 augustus 2011 om 18:42 #17897049@*Jurgen* wrote:
of je koppeling is dan idd op of je hebt je druklager door de drukgroep getrapt. Is het zo van het ene op het andere moment gebeurd?
Ja inderdaad, op een rotonde wilde ik terugschakelen naar de 2e versnelling en het toerental ging wat omhoog maar het schakelen
ho maar ( geen geluid of iets gehoord ) maar wel de druk weg en het pendaal …. gewoon slap, eerste ingeving dacht ik ook kabel
gebroken of uit het hefboompje maar een bilk onder de kap blijkt toch dat het niet zo was13 augustus 2011 om 20:31 #17897050Er zit onderop je versnellingsbak een klein kapje met 4 boutjes vast. Draai die effe los, schijn effe met een lamp erin, kijk effe of er onderdelen los liggen :) Je drukgroep hoort in elk geval flink vast te zitten, als je die kan rammelen dan is je drukgroep slap/kapot-isch.
14 augustus 2011 om 09:15 #17897051ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen ’93 1.4’tje
dat begon te rammelendaar is gelukkig plek zat voor onder de kap van een corsa :wors
is bij de vectra wel anders :hmmz14 augustus 2011 om 09:29 #17897052@sw_reijnders wrote:
ik heb vorig jaar gewoon heel de bak onder de corsa uit gehaald om het lager te vervangen ’93 1.4’tje
dat begon te rammelendaar is gelukkig plek zat voor onder de kap van een corsa :wors
is bij de vectra wel anders :hmmzDaar is ook een oplossing voor Bas:
Willem
14 augustus 2011 om 09:35 #17897053eigenlijk wel mooi om te zien zo he
alles rust netjes op het subframe :)
maar zonder brug is dat geen oplossing hoor wim . . . mn krikje komt maar 20cm hoog ;)
14 augustus 2011 om 10:19 #17897054motortakel kost nog geen 100 euro, kan je de auto ook heel hoog krijgen. (vaak kan je die ook wel ergens lenen)
dan 2 serieuze assteunen eronder. (kosten je ook niet de kop).
kan je de motor er zo onderweg schuiven.
zo heb ik dat gedaan bij mijn combo met de ombouw van C16XE naar X16XE.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.