Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Help: Vectra c verwarming en airco probleem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2013 om 16:47 #17260102
Hallo ik heb een probleem met mijn vectra c van 2006.
Ik heb een probleem met mijn aico en verwarming.
kan bestuurderskant en bijrijders kant apart instellen op temperatuur.
De bestuurderskant werkt helemaal goed.
De bijrijderkant niet. Als ik de airco aandoe gaat deze soms op maximale heet blazen, ook heb ik dit probleem bij de verwarming.
Heb al een paar keer alles laten resetten bij de dealer.
Bij de dealer kennen ze dit probleem niet en praten ze over het hele daschboard eruit te halen, waar ik nog geen zin in heb
Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad en opgelost?
Denk zelf aan het kleppensysteem verwarming of de temperatuursensor bijrijderskant.Groeten Opelasco
21 augustus 2013 om 21:00 #18168184kan zijn dat de kachelklep of kachelklepmotor moeilijk loopt..
dan moet inderdaad het Dash los..hebben ze ook gemeten waarden bekeken, wanneer deze op heet bleef staan???
Willem
21 augustus 2013 om 21:53 #18168185Hallo willem, bedankt voor je reactie
Ze hebben alleen gemeten toen ik het probleem niet had.
Tijdens het meten had ik het probleem niet en was het elke keer allemaal goed.
Het is namelijk zo dat het niet altijd is.
Ben er nu wel achter dat als ik de bijrijderskant op low temperatuur zet het probleem veel minder is.
Wat bedoel je trouwens met de kachelklepmotor?
Stuurt deze links en rechts aan of zit er voor elke kant een motor in?Groeten marc
22 augustus 2013 om 20:34 #18168186Er zitten achter je Dashboard motortjes die de kleppen van de Verwarming bedienen, deze kunnen nog wel eens niet goed gecalibreerd zijn, of kapot zijn.
Verkeerde waarden zal je ook pas krijgen als je werkelijk het probleem hebt..
Dan moeten ze kijken naar:
Kachelklepstand gewenst.
Kachelklepstand werkelijk.
Uitlaat temperatuur links
Uitlaat temperatuur rechts (wel bijde op een zelfde graden afstellen)Willem
22 augustus 2013 om 21:30 #18168187Hallo Willem,
Zal proberen als ik het probleem weer heb dit alles te laten controleren.
Bedankt,Marc
23 augustus 2013 om 13:13 #18168188ik heb hetzelfde probleem alleen bij mij is het de bestuurders kant die niet goed werkt. Het helpt wel als ik eerst de temp helemaal op low zet en na 5 minuten de gewenste temperatuur instel, dan treed het probleem niet meer op.
Het schijnen idd de stel motortjes te zijn. Ben heel benieuwd hoe je bij deze motortjes kan komen en hoe je ze kan vervangen.
Mark.
23 augustus 2013 om 15:46 #18168189AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hey Skeezer heel herkenbaar wat jij schrijft. Doet mijn Vectra precies het zelfde. Zet ik te temp op low en daarna weer op een temperatuur werkt links en rechts wel gelijk
24 augustus 2013 om 07:26 #18168190Het is net of de stel motor na een tijdje in laagste stand te hebben gestaan zo is afgekoeld dat hij wel goed regelt. Er zit natuurlijk elektronica is zo’n motortje, en daarin kan een thermische storing optreden die maakt dat wanneer de stelmotor weer afgekoeld is weer normaal functioneert.
Dit is mijn theorie uiteraard. Bij de dealer hebben ze geen idee waardoor dit veroorzaakt word. Als je daar navraag doet krijg je het meest intelligente gezicht met een groot vraagteken erop te zien.
Mark.
24 augustus 2013 om 07:45 #18168191Ik denk toch niet dat het een thermische storing is, vermoed eerder dat zoals hier ergens anders op het forum te lezen de plastic radertjes in dit motortje niet meer werken.
Mark
24 augustus 2013 om 11:13 #18168192AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor zover bij bijstaat. Gaat het regelen van de kleppen middels vacuüm!? Bij de Vectra B. Kun je middle een aantal knoppen kalibreren. Of zoiets kan bij de C !?
16 september 2014 om 19:05 #18168193Ooit opgelost Helmer?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.