Help! >> Uitlaat vervangen Vectra B 2.6 V6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Help! >> Uitlaat vervangen Vectra B 2.6 V6

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    astrawez
    Deelnemer

Hallo,

Vandaag wilde ik bij mijn Vectra B 2.6 V6 mijn einddemper vervangen voor een Irmscher.
      Toen ik wat aan de originele zat, zag ik dat de middenpijp afgebroken was.

De einddemper heb ik vast vervangen, maar het gat blijft uiteraard. :D

Bij de automaterialenzaak heb ik gelijk een nieuwe middendemper gekocht. Deze kreeg ik mee:

Nu zag ik thuis dat er een sticker op zit met “Vectra B 1.6 16V” erop. Toen ik hem vergeleek met mijn oude toen zag ik dat er bij mijn nieuwe maar twee ophangpunten zitten, terwijl er op mijn oude (dus originele) 4 zitten. Zoals in de advertentie hieronder:
      http://cgi.ebay.de/AUSPUFFANLAGE-AUSPUFF-OPEL-VECTRA-B-2-5-2-6-V6-KIT-/150609286263?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2311035477″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Ik ben terug gegaan naar de automaterialenzaak, maar zij zeiden tegen mij dat het dezelfde pijp betreft, en dat hij ook gewoon met twee ipv 4 punten opgehangen kan worden. Dit geloof ik allemaal wel, maar is het niet gewoon wél de verkeerde pijp? Of kan het echt geen kwaad?

Ik hoor het graag. Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Groetjes, Wesley

wim-v6
      Deelnemer

Ik zou toch voor de juiste gaan, deze is inderdaad alleen voor de 1.6 16V bedoeld, en dat zal een reden hebben…

willem

sw_reijnders
        Deelnemer

als de pijpdiameter en aansluitingen hetzelfde zijn
          what’s the big deal?

astrawez
          Deelnemer

Ik denk toch dat ik hem terug ga brengen. Via ebay is het ook nog eens veel goedkoper zie ik nu.. :hmmz
            Ik vind het namelijk zo vreemd dat de gehele vorm anders is, en dat hij twee ophangpunten minder heeft..
            Wat Wim-v6 ook zegt, het zal een reden hebben…

arjontje
            Deelnemer

@astrawez wrote:

Ik denk toch dat ik hem terug ga brengen. Via ebay is het ook nog eens veel goedkoper zie ik nu.. :hmmz
              Ik vind het namelijk zo vreemd dat de gehele vorm anders is, en dat hij twee ophangpunten minder heeft..
              Wat Wim-v6 ook zegt, het zal een reden hebben…

Alle niet originele opel uitlaten hebben een ronde pot als midden demper.
              en zijn ook gelijk een aantal kilo’s lichter. :jerry

en idd ik zal gewoon een midden demper halen met 4 ophang beugels.

wim-v6
              Deelnemer

inderdaad, die imi dempers zijn allemaal ronde dempers, zelfs opel levert ze met ronde dempers, maar kan ook de originele vorm dempers nog leveren.

De ronde potten maken ook mee geluid als je bijvoorbeeld al met een sport dempertje rijdt.

Willem

arjontje
                Deelnemer

@wim-v6 wrote:

inderdaad, die imi dempers zijn allemaal ronde dempers, zelfs opel levert ze met ronde dempers, maar kan ook de originele vorm dempers nog leveren.

De ronde potten maken ook mee geluid als je bijvoorbeeld al met een sport dempertje rijdt.

Willem

Dat klopt mijn imitatie uitlaat bromt ook wat meer.
                  Vind het niet erg. En is ook niet hinderlijk.

wim-v6
                  Deelnemer

zeker niet, de oude bekende van Jerremy kreeg op een gegeven moment ook een ronde demper van de Opel Dealer, deze vectra was toen al uitgerust met een Bastuck einddemper (puur voor de looks), welke niet echt geluid gaf, deze maakte na vervangen van de lekke middendemper voor een ronde uitvoering meer geluid als ervoor met de lekke demper.

puur voor de looks, t apparaat paste perfect bij de Duitse SE-II bumper (superstrak passend gewoon!!!!):

Willem

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.