Help, turbo kapot!

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Help, turbo kapot!

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    ronOPC1
    Deelnemer

Bij wilde wilde ze het toendertijd wel doen, maar ze vroegen 400 euro meer toen voor de LEH. En dat terwijl ze goedkoper zijn als je op internet kijkt. Ik dat tegen hun gezegd, kan niet zeiden ze. Uiteindelijk toen toch maar gekozen voor een LET. Heb wel zelf daarna de vernieuwde ristrictie bout erin gezet.

Jerk
      Deelnemer

Ik heb de LEH turbo hier al liggen,
        die heb ik een tijdje terug al besteld bij Courtenay
        Het is een kwestie van erop zetten

Mark16v
        Deelnemer

Ik vond het meevallen, alles is vrij goed bereikbaar. De gevreesde uitlaatspruitstukbouten had ik zo los, zonder iets af te breken. Het enige probleem dat ik had was dat de turbo uiteindelijk niet te verwijderen was omdat hij klem zat tegen een harde leiding van de aircopomp. Die hebben we een halve cm verbogen en toen hadden we de turbo zo eruit. En ik had uiteraard meer werk omdat ik alle leidingen + intercooler schoon moest maken dus de bumper etc. moest er af.

Het enige waar ik nu nog mee zit is dat ik bijna geen koelvloeistof vanuit de turbo-retour leiding in het overstroombakje zie vloeien. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb. Hoe zit dat bij jullie? Ik lees heel veel tegenstrijdige verhalen erover.

OPCdriver

Voor demontage kun je het beste je bumper demonteren en de motorkoeler (radiator) er tussen
            uit halen en de intercooler ook (moest je toch reinigen) daarna kun je de aircokoeler opzij
            leggen en kun je heel goed bij de turbo en acc. komen.

Eerlijk gezegd heb ik erzelf niet bij stilgestaan wat er aan hoeveelheid
            uikomt voor en na vervangen en met en zonder koelmod.
            Komt er wel in zodra hij geheel opgewarmt is?
            En heb je de koelmod. erop of niet?

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.