Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Help, turbo kapot!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 19:24 #17231667
Na 101.000km is het onvermijdelijke gebeurd, daarstraks op de terugweg naar huis ineens geen vermogen meer en 5 sec later de melding “Oliepeil controleren” op het display. De olie was helemaal op (niets op de peilstok te zien), terwijl ik zaterdag nog gepeild had en er maar 300km gereden is.
Mezelf net even ingelezen (had al een vermoeden aangezien ik al veel gelezen heb over de Z20LET Turbo) en de bovenste intercoolerslang eraf gehaald. Vol met olie. :o Turbo dus kapot.
Nu de 2 vragen:
1. Waar is op dit moment het goedkoopst een nieuwe Turbo (LET/LEH) te koop?
2. Zijn er mensen hier op het forum die kunnen/willen assisteren met het vervangen van de Turbo?Alvast bedankt.
gr. Mark
25 januari 2011 om 19:29 #17804827In engeland was de leh turbo het goedkoopste dacht ik rond de 600. Zit andre botter niet bij jouw in de buurt? anders zullen er vast wel andere mensen wonen in de buurt die kunnen en willen helpen tegen een vergoeding.
iig succes en dat de astra weer snel rijdt!
25 januari 2011 om 19:29 #17804828Courtney sport in UK Heb je m omgerekend voor 660,- euro ofzo.
Spijkenisse zou te doen zijn voor me.
Let wel dat als je een leh turbo plaatst je meerdere aanpassingen moet doen, oa met koelslangen. Staan topics zat over.
25 januari 2011 om 19:57 #17804829Bij dit resultaat zou ik bij opbouwen alles wat erin en om de turbo
zit en met het oliesysteem te maken heeft even nalopen en controleren.
Dus ook bv. carterventilatie aangezien wanneer die defect is (bekende
terugslagklepje) hij de luchtaanvoer ook vol olie kan gooien.
En overweeg behalve de koelmod ook de olierestrictiebout.25 januari 2011 om 20:02 #17804830Bedankt voor de adviezen. Die terugslagklep, zou dat ook de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Zoals gezegd, ik heb gewoon 0 druk, maar voor zover ik nu kan zien ook geen rook achter de auto?
Die olierestrictiebout heb ik al, die had ik helaas nog niet gemonteerd. Had ik dat nu maar gedaan. :swear
25 januari 2011 om 21:37 #17804831Is een turbo revisie geen optie? Ik heb geen drang naar meer vermogen of iets dergelijks, ben blij met de auto zoals hij is. Zoals gezegd heb ik de restrictiebout al, als ik die plaats op een gereviseerde turbo, is de kans dat dit probleem nogmaals optreed dan kleiner?
25 januari 2011 om 22:18 #17804832LET turbo blijft nou eenmaal zwakker (en veel duurder!!)
26 januari 2011 om 10:52 #17804833[rquote=1851846&tid=141309&author=Mark16v]Is een turbo revisie geen optie? Ik heb geen drang naar meer vermogen of iets dergelijks, ben blij met de auto zoals hij is. Zoals gezegd heb ik de restrictiebout al, als ik die plaats op een gereviseerde turbo, is de kans dat dit probleem nogmaals optreed dan kleiner?[/rquote]
.
Revisie is bijna net zo duur als een nieuwe dus…
Met de restrictie bout ben je bijna verzekert dat het
olieprobleem wat betreft de seals over is.
Heb het zelf namelijk ook zo ervaren.26 januari 2011 om 11:31 #17804834Kan je de restrictie bout zo vervangen?
De oude eruit draaien en de nieuwe erin of moet daarvoor eerst alles weer uit elkaar?
26 januari 2011 om 16:16 #17804835Mits je wat handig bent kan je deze zo vervangen.
26 januari 2011 om 16:28 #17804836Moet zo te doen zijn met torx-lang (oude) en (dacht) inbus lang voor de nieuwe bout.
31 januari 2011 om 18:52 #17804837alsie uit engeland komt heb je een 5/8″ inbus nodig (inch maten).
spijkenisse is end weg voor me anders had ik je wel willen helpen.
heb bij mij ook complete ombouw gedaan….1 februari 2011 om 08:15 #17804838OK ik ga hoogstwaarschijnlijk de LEH bij Courtenay bestellen. Ik neem de pakkingset erbij. Olie etc. regel ik wel ergens anders. Heb die restrictiebout al. Heb ik verder nog iets nodig? Die koelingsmod doe ik later wel een keer, heb er nu ff geen budget voor.
1 februari 2011 om 09:50 #17804839Koelmod. nu doen als alles gemonteerd zit kom je naderhand
er niet meer bij.1 februari 2011 om 11:20 #17804840Yep, meteen doen anders drama.
Tevens ook behoud van je turbo!!
1 februari 2011 om 20:29 #17804841Denken jullie dat ik er nog mee naar een garage kan rijden? Zoals gezegd zit de inlaat wel vol olie maar ik moet hem toch ergens warm en droog krijgen (max 10km rijden) want ik ga niet op straat sleutelen met -5.
2 februari 2011 om 09:29 #17804842Denk het wel als je rustig erheen rijdt , wat je zelf al zegt de olie zit
al overal en die moet je er wel goed uithalen zoveel mogelijk.
Op straat is momenteel geen optie vrees ik beter in een droge ruimte.2 februari 2011 om 18:30 #17804843ligt er net aan welk jaar je zafira is, bij mijn wagen zat de koelmod er al op namelijk.
Dus ik had de hele set voor de kat zijn k*t gekocht. Kon ik daarna alles weer met verlies van de hand doen…..
Turbo was 1-op-1 uit te wisselen. Mijn zafira is uit 2004. Wellicht een nieuwer type in verhouding met de voorgaande.
Succes met vervangen. Als je ic vol zit met olie en je krijgt het er niet goed uit, voor 100 euro heb ik er nog eentje liggen voor je. Bijna nieuw.
4 februari 2011 om 21:13 #17804844Gewoon benzine in je ic gooien beetje schudden en dan de fik erin mooi schoon:D.
Ik heb de koelmod er ook niet op handig voor als je op het circuit rij maar op de straat wordt je turbo niet zo heel heet.
En turbo’s hoeven niet perse gekoeld te worden door koelvloeistof want de olie koelt ook en das belangrijker.12 februari 2011 om 19:48 #17804845Auto rijd weer, vanochtend half 10 begonnen en half 5 zat alles weer in elkaar. Had even een storing. Het lampje van het motorblok met ventilator, volgens het boekje is dat uitlaatmengselblablalba (lambda sensor?) maar die is vanzelf weer weggegaan. Zal hem morgen nog even uitlezen met de pedaaltest.
Iedereen bedankt voor de adviezen e.d. :thumbup
12 februari 2011 om 19:55 #17804846maar wat heb je nou gedaan?
Nieuwe LEH turbo? :hmmz12 februari 2011 om 21:13 #17804847yep, LEH van Courtenay. 2 dagen levertijd :D
12 februari 2011 om 21:27 #17804848[rquote=1867017&tid=141309&author=Mark16v]Auto rijd weer, vanochtend half 10 begonnen en half 5 zat alles weer in elkaar. Had even een storing. Het lampje van het motorblok met ventilator, volgens het boekje is dat uitlaatmengselblablalba (lambda sensor?) maar die is vanzelf weer weggegaan. Zal hem morgen nog even uitlezen met de pedaaltest.
Iedereen bedankt voor de adviezen e.d. :thumbup[/rquote]
En ik zie dan zo op tegen het werk….. :hmmz
Het valt dus wel mee?
12 februari 2011 om 21:51 #17804849Is maar wat je standaard voor je zelf is en waar je tevreden mee bent.
Je kunt het relaxed en uiteraard goed voorbereid op je gemak doen en
(desnoods) even stoppen zodra je iets tegenkomt wat extra attentie
nodig heeft en weer verder gaan als dat opgelost is , je krijgt dan vaak
een mooier resultaat (vind ik).
Of snel ala de dealer de boel monteren en de stopwatch indrukken om te
kijken of je het sneller hebt kunnen doen dan zij.12 februari 2011 om 21:57 #17804850Het probleem is dat ik voorlopig niks kan omdat ik een nekhernia heb
Dus ik mag en kan niks :(
Maar binnen 5 weken word ik vader maar ik hoop dat de nieuwe turbo er voor die tijd op zitMaar ik geloof nooit dat de Opel dealer een LEH turbo zou monteren ipv een LET
Dan beginnen ze gelijk te zeuren dat het niet standaard is bla bla -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.