HELP
Na een plotseling lek geslagen radiator,
is mijn motor warm gelopen, even gewacht en de laatste 200 meter naar huis gereden.
(temp meter nog lang niet in het rode, maar wel het koelvloeistof op):thumbdown
radiator vervangen, en de motor (2.0E) loopt pervect.
tot ik vandaag goed op mijn oliedrukmeter kijk en zie dat ik veel meer oliedruk heb dan normaal.:wtf
normaal heb ik oliedruk van 2 tot 4 bar
nu heb ik van 2.5 tot 5+ bar
simpel gezegt, hoe meer toeren hoe meer oliedruk.
Het eerste wat ik dacht was dat ik een kanaaltje dicht heb zitten
dus oliekanaalreiniger gehaald en natuurlijk een nieuw filter en olie.
Dit maakt geen verschil.
de motor loopt regelmatig, geen nare geluiden, trekt goed, geen olie in het koelsysteem, geen koelvloeistof in de olie, start goed.
eigenlijk loopt de motor pervect.
nu is mijn ervaring met veranderende oliedruk bij CIH motoren alleen maar slecht.:thumbdown
nu kan ik alleen nog maar bedenken, dat mischien mijn oliedruk ventiel (veertje en balletje) mischien vast kan zitten.
Help wat kan dit zijn?????? nog nooit eerder meegemaakt.:hmmz
dit gaat om een manta b gsi 2.0E.