Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Help, stotterende Corsa!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2009 om 17:41 #17214547
Help Opelmannen (en vrouwen)!
Ik heb tijdens het rijden in mijn Corsa B GSI deze week, iets vreemds opgemerkt. Regelmatig stottert hij tijdens het rijden!! :o
Iemand een idee waar het aan kan liggen? Volgende week wordt hij waarschijnlijk uitgelezen maar als iemand hier al een idee heeft kan er misschien dit weekend al wat aan geprutst worden..Alvast bedankt!! :)
27 november 2009 om 17:47 #17557031geen storingslampje wat aangaat?
al een beurt gehad? (De auto, niet jij).. met nieuwe bougietjes?
27 november 2009 om 18:07 #17557032Was er een met weinig km toch meen ik me te herrinneren., geeft toch minder problemen zegt iedereen.
weinig km’s is vaak veel korte ritten, motor vaak niet helemaal warm, hierdoor ontstaat koolaanslag en zo.
ik denk vervuiling van de gasklep stationair steller en een Plakkende of Defecte EGR.
de boel word niet goed warm en dan ook niet lekker schoon bij korte ritjes.
Willem
27 november 2009 om 18:09 #17557033Dus: Een keer goed warm rijden en dan een stuk planken. Ik heb ook een keer gehoord dat v-power tanken het zootje reinigt.:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
27 november 2009 om 18:18 #17557034@Mayhem: Nee geen storingslampje.. En ja de auto heeft een beurt gehad en is altijd goed onderhouden.. (over mijzelf doe ik daarover maar geen uitlatingen haha)
@Wim-v6: Dat klopt weinig kms, en van een oud vrouwtje geweest.. Korte ritten zou dus wel kunnen ja.. Wat zou ik kunnen doen aan vervuiling van de gasklep stationair teller als dat het is, en wat kan ik er aan doen als het een plakkende of defecte EGR is.. :$
@Champo: Goed warm rijden doe ik en planken ook, dat kan het niet zijn haha! V-power is toch gewoon extradure benzine van de shell?? :P:P27 november 2009 om 22:27 #17557035Jordy aan het werk zetten.
Gasklep eraf, EGR los, de boel reinigen, effe stationair steller los van gasklephuis.
slang controleren van gasklephuis naar inlaat op scheuren.
gewoon alles effe opfrissen, je zal zien dat het helemaal baggerzwart is.
en dat rijd je er niet uit met flink doortrappen!!!!
effe tussendoor: als je je niet stoort aan af en toe een brandend motorstorings lampje, kan je besluiten de EGR af te doppen.
het lampje zal dan af en toe met rijden gaan branden omdat de motorregeling met afremmen op de motor een verkeerde waarde meet omdat de EGR niks doet.
de motor gaat dan niet in noodloop, maar geeft alleen aan dat er iets niet klopt.
nadat je je bestemming hebt bereikt en je start m opnieuw, is het lampje gewoon weer uit.
Willem
28 november 2009 om 10:51 #17557036Heel erg bedankt! :) Ik zal het doorgeven en Jordy aan het werk zetten haha! ;)
28 november 2009 om 10:59 #17557037Succes..
Willem
28 november 2009 om 11:12 #17557038origineel gepost door champo
Dus: Een keer goed warm rijden en dan een stuk planken. Ik heb ook een keer gehoord dat v-power tanken het zootje reinigt.:hmmz:hmmz:hmmz:hmmzDat is de grote non sense sinds de uitvinding van het wiel…. king:
@ Opelroos: Ik denk dat je het blokje gewoon eens een goede beurt moet geven zoals gezegd door anderen hierboven. Bougiekabels zowiezo vervangen ( en rotor en huis ) als je dat hebt.
28 november 2009 om 11:14 #17557039Thanks..
Tja dat Vpower heb ik ook mn vraagtekens bij.. Kan iemand me uitleggen wat er zo bijzonder is aan dat spul? Hoe het werkt bedoel ik dus.. Niet alleen wat het claimt te doen.
28 november 2009 om 11:17 #17557040origineel gepost door OpelRoos
Thanks..Tja dat Vpower heb ik ook mn vraagtekens bij.. Kan iemand me uitleggen wat er zo bijzonder is aan dat spul? Hoe het werkt bedoel ik dus.. Niet alleen wat het claimt te doen.
Het octaan gehalt is wat hoger, wat resulteert in inderdaad iets meer vermogen, maar alleen bij echte sportwagens met hoge compressie atmosferische motoren van 500 pk + of meer, niet je Corsa GSI.
Race auto’s gebruiken bijvoorbeeld ook hoog octaan gehalte brandstof, dit puur omdat ie anders gaat pingelen ( ook wel verstaan dieselen ) en het verbrand beter dan pomp benzine. V-Power is een soort straat variant, maar in elk land is de formule ook anders.
Kortom gewoon 95 tanken…
28 november 2009 om 12:28 #17557041Originally posted by Bart Hoedemaker
Race auto’s gebruiken bijvoorbeeld ook hoog octaan gehalte brandstof, dit puur omdat ie anders gaat pingelen ( ook wel verstaan dieselen ) en het verbrand beter dan pomp benzine. V-Power is een soort straat variant, maar in elk land is de formule ook anders.
Kortom gewoon 95 tanken…
pingelen is nog steeds is het ongecontroleerd verbranden van het benzinelucht mengsel in een verbrandingsruimte van een motor…
waarom je nou het ‘dieselen’ erbij betrekt?
28 november 2009 om 12:44 #17557042origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Bart Hoedemaker
Race auto’s gebruiken bijvoorbeeld ook hoog octaan gehalte brandstof, dit puur omdat ie anders gaat pingelen ( ook wel verstaan dieselen ) en het verbrand beter dan pomp benzine. V-Power is een soort straat variant, maar in elk land is de formule ook anders.
Kortom gewoon 95 tanken…
pingelen is nog steeds is het ongecontroleerd verbranden van het benzinelucht mengsel in een verbrandingsruimte van een motor…
waarom je nou het ‘dieselen’ erbij betrekt?
Omdat het net als diesel ontbrand, door de compressie.
28 november 2009 om 12:52 #17557043Originally posted by arjontje
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Bart Hoedemaker
Race auto’s gebruiken bijvoorbeeld ook hoog octaan gehalte brandstof, dit puur omdat ie anders gaat pingelen ( ook wel verstaan dieselen ) en het verbrand beter dan pomp benzine. V-Power is een soort straat variant, maar in elk land is de formule ook anders.
Kortom gewoon 95 tanken…
pingelen is nog steeds is het ongecontroleerd verbranden van het benzinelucht mengsel in een verbrandingsruimte van een motor…
waarom je nou het ‘dieselen’ erbij betrekt?
Omdat het net als diesel ontbrand, door de compressie.
Zelf detonatie bedoel je… :vertag:vertag:vertag
Maar je hoort niemand zeggen dat zijn benzine motor dieselt.
Anders hadden we wel een dieselsensor gehad in plaats van een klopsensor.28 november 2009 om 14:17 #17557044Mijn mening gewoon een keer V-Power proberen, bij mij merk ik toch echt wel verschil tussen de 95 en de V-Power van Shell. Maarja dat ken ook aan mij liggen:hmmz
28 november 2009 om 16:47 #17557045origineel gepost door foofighter
Mijn mening gewoon een keer V-Power proberen, bij mij merk ik toch echt wel verschil tussen de 95 en de V-Power van Shell. Maarja dat ken ook aan mij liggen:hmmzDat licht aan jou, want het help niet.
28 november 2009 om 16:55 #17557046ahah, nouja dat zeg jij maar ik merk toch echt verschil:sleeping
Maar maakt ook niet uit, ik ben er blij mee:D
28 november 2009 om 18:13 #17557047het kan wel helpen
aangezien je motor verder kan vervroegen zonder te gaan detoneren…dus in fijte moet t wat vermogen opleveren…
1 december 2009 om 16:19 #17557048Genoeg over Vpower enzo..
Vandaag mn auto uit laten lezen en de uitslag; Foutcode krukas positie sensor.
Wat kan hier aan gedaan worden? Help! :)1 december 2009 om 16:58 #17557049vpower en btje olie byvullen ;)
had de rest niet gelezen srry :angel
zou het niet weten :(
1 december 2009 om 17:29 #17557050of de krukassensor kapot, of de bedrading ernaartoe…
maar denk t eerste
1 december 2009 om 17:33 #17557051:(
1 december 2009 om 18:44 #17557052origineel gepost door corsaboy
Zelf detonatie bedoel je… :vertag:vertag:vertag
Maar je hoort niemand zeggen dat zijn benzine motor dieselt.
Anders hadden we wel een dieselsensor gehad in plaats van een klopsensor.De term nadieselen ken ik toch wel hoor, bij een benzinemotor.
Als je de motor stilzet en hij blijft nog even doordraaien. Had onze Daihatsu Rocky last van in Afrika.
1 december 2009 om 19:02 #17557053over dat v power he, is het zelfde als die speciale benzine va esso, total, bp etc.
mijn pa rijd al enkele jaren in zijn carisma (probleemloze auto helaas:jerry)
die tankt sinds enkele maanden de speciale benzine van total (2cent duurder)de laatste paar weken is hij zuiniger gaan rijden. eerst 1.16, nu 1.17.5.
vind ik nog best groot verschil.
en mijn vader rijd er niet anders mee ofzo hoor.
ik heb het ook getankt, ik merkte geen verschil.een volkwagen diesel klinkt als een diesel. dat kan veel beter.
een diesel vind ik een hyundai h100, voorgloeien, en met een hoop kabaal aanslaan, rookpluim uit de uitlaat en niet vooruit te branden.
3 december 2009 om 00:18 #17557054Diesel, dat begint pas bij minimaal 4 liter cilinder inhoud, de rest zijn dieseltjes…
het mooiste zijn de oudere truck diesels, die met een hoop rook en onregelmatig lopen tot leven gewekt worden….
gloeisysteem, wat is dat?? haha….
In trucks zitten tegenwoordig nog weinig voorgloei systemen (of vlamstart systemen).
Wij hadden een MB Atego welke naar rusland ging om daar zijn verdere leven te slijten…
deze moest eerst worden voorzien van een Vlamstartsysteem.. ivm de kou aldaar..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.