help spoed!!! opgelost :) mag dicht

Forumindex Forums Techniek Cih help spoed!!! opgelost :) mag dicht

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    wingersv
    Deelnemer

ik heb een probleem waar ik even niet uit kom.
      motor 2.4
      ontsteking oud type met voorschakelweerstand en zonder bdp sensor. met electronische ontsteking met hall sensor.

deze wil niet aan slaan, ik heb geen vonk vanaf de bobine, maar als ik hem meet heb ik wel stroom op de plus van de bobine als ik de auto op contact zet. als ik extra stroom op de bobine zet met een draadje vanaf de accu, dan wil de auto wel aan slaan voor een seconde of 2 en dan valt die weer uit.
      is nou mijn bobine toch kapot? of moet ik het toch ergens anders zoeken?
      ik heb ook al verschillende ontstekingsmodule’s geprobeerd en dit gaf geen verschil.
      heb het ook met een andere bobine geprobeerd die ik nog had liggen, maar toen deed die het ook niet. heb ook ergens gelezen dat bobine’s kapot kunnen gaan als ze lang stil liggen, maar weet niet of dit klopt.

bvd sebastiaan

2000
      Moderator

Die seconde of 2 zou ik zoeken in de injectie. Of het brandstof relais kan stuk zijn, of de ontstekings verbinding naar de ecu klopt (misschien) niet. De 2 seconden lopen zijn te verklaren doordat ie start op de 5e koude start injector.

wingersv
        Deelnemer

kan ik dat relais testen? dan ga ik die maar even opzoeken, zit deze gewoon in de zekeringskast?
          het blok zit trouwens in een rekord e1.

wingersv
          Deelnemer

o ja,

als ik hem probeer te starten zonder die extra stroomdraad dan zie ik de naald van de toerenteller als een gek omhoog springen. mischien is dit een aanwijzing voor iemand?

wingersv
            Deelnemer

het probleem is opgelost :D
              het was een plusdraad van de bobine die doorgerot was waardoor deze geen contact meer maakte met de steekstekker waar deze draad in zat. deze was ingetaped waardoor ik het niet eerder gezien heb.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.