Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Help !!! Slecht lopende 1.9 CDTi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 december 2010 om 21:43 #17229215
Ik heb sinds vanavond last van een bar slecht lopende motor. Als ik gas geef geef een rauw geluid. Ook tussen de 1500-2000 toeren schokt de auto onwijs… Alles is aan het rammelen.
Mijn auto is voor een grote beurt geweest naar de dealer maar daarvoor liep het blok niet zo slecht toen ik um bracht.
Ze zeggen dat het de leidingen zijn de naar mn roetfilter lopen. Maar ik weet het niet. Er zijn daar volgens de dealer hebben ze daar reparatie op gevonden… Maar ik geloof het niet zo eigenlijk. Weet iemand wat dit kan zijn….
Ik ga morgen iig terug naar de garage want zo heb ik um niet afgeleverd. Hij was wel iets aan het bokken zo nu en dan maar niet zo erg als nu.
Help!!!!
6 december 2010 om 21:16 #17768940Grom wat een klote motoren zeg :swear
Nu hebben ze mn leidingen vervangen naar mn roetfilter en hebben ze meteen een lek test gedaan van mn verstuivers. 3 van de 4 slecht en nummer 4 redelijk… Zo word het toch wel een dure motor…
Morgen en anders woensdag ochtend naar oude haske met de auto om mn verstuivers te laten trekken en te laten reviseren. Weer minimaal 700 euro kwijt. Dit is tenminste een stuk goedkoper dan de dealer. Die vraagt voor dezelfde reparatie 1600 euro en dan ook met gereviseerde verstuivers.
Hopelijk heb ik dan ff niks meer met de zaf anders word het wel een dure auto… Moet um nog langer rijden om de kosten er een beetje uit te hebben…..
Is 125 euro ex btw erg goedkoop om je verstuivers te laten reviseren?? Of zijn er nog goedkopere bedrijven??
6 december 2010 om 22:03 #17768941tja, kan je wel gaan klagen over deze (fiat) diesel.
Maar bijna elke moderne diesel heeft met deze dingen te maken helaas.
Komt allemaal door die mileu meuk en regels die er op en aan zitten.
Zelfs bij de Dieselmerken bij uitstek (VW Mercedes BMW) komen deze problemen VEEL voor…
en die kosten ben ik niet bekend mee, excuses hiervoor.
Willem
7 december 2010 om 11:53 #17768942origineel gepost door wim-v6
tja, kan je wel gaan klagen over deze (fiat) diesel.Maar bijna elke moderne diesel heeft met deze dingen te maken helaas.
Komt allemaal door die mileu meuk en regels die er op en aan zitten.
Zelfs bij de Dieselmerken bij uitstek (VW Mercedes BMW) komen deze problemen VEEL voor…
en die kosten ben ik niet bekend mee, excuses hiervoor.
Willem
Ach klagen is een groot woord… Maar je word er niet echt vrolijk van. Het blijft techniek…
Met mijn motor heb ik gewoon mazzel daar heb ik werkelijk nooit wat mee… Op een dooie accu na blijft ie altijd rijden….
7 december 2010 om 12:21 #17768943Dan ben je nog goedkoop uit.
Ik moet waarschijnlijk ook verstuivers vervangen.
Bij ons (NL -Zuid-Holland) kost het 250 euro ex btw voor een gereviseerde verstuiver excl montage. nieuwe kost 550 ex btw….
dus jij bent nog goedkoop uit….
en ja het schijnt bij alle merken (Merc, VW, BMW) voor te komen (liet een dieselspecialist mij weten).
7 december 2010 om 22:27 #17768944heb hier een Renault Kangoo Express (nieuwste type) gehad, die draaide na ongeveer 800km op de teller Compleet aan puin, kapot gelopen door dieselklop, kapotte verstuiver..
Willem
8 december 2010 om 21:50 #17768945origineel gepost door alio79
Dan ben je nog goedkoop uit.Ik moet waarschijnlijk ook verstuivers vervangen.
Bij ons (NL -Zuid-Holland) kost het 250 euro ex btw voor een gereviseerde verstuiver excl montage. nieuwe kost 550 ex btw….
dus jij bent nog goedkoop uit….
en ja het schijnt bij alle merken (Merc, VW, BMW) voor te komen (liet een dieselspecialist mij weten).
Ik vond het ook al goedkoop. Maar goedkoper dan dat is er helaas niet.. Iig niet dichter in de buurt.
Website van de mensen is:
http://www.dieseltechniekfriesland.nl9 december 2010 om 21:32 #17768946De zaf loopt weer als een zonnetje… 700 euro armer…
4 verstuivers gereviseerd en het in en uitbouwen voor dat bedrag… Goeie service daar hoor :thumbup
Zeker een aanrader!!
10 januari 2011 om 11:49 #17768947Ik zie dat het een ex-politie auto is. Ik zou dat nooit aandurven.
Ik weet hoe die gasten ermee rijden en nou kan een auto (en zeker diesel) wel tegen een stootje, maar toch…11 januari 2011 om 00:13 #17768948Ik heb ook een gedurfde beslissing genomen… Op de kosten van reparatie na heb ik er geen spijt van.
Sterker nog vind het wel jammer dat ie bijna klaar ben… Vond het sleutelen wel grappig
11 januari 2011 om 09:41 #17768949[rquote=1839010&tid=138044&author=Motorsmurf]Ik heb Sterker nog vind het wel jammer dat ie bijna klaar ben… Vond het sleutelen wel grappig
[/rquote]
Haha, ok :wors8 juni 2011 om 15:05 #17768950Motorsmurf, dat heb je mooi geregeld voor 700 euro. Ik heb ze ook een mail gestuurd, of ze voor dat geld ook mijn verstuivers kunnen vervangen…
14 juni 2011 om 13:19 #17768951Hoi,
ik ben vandaag ook in Friesland geweest om mijn verstuivers te laten vervangen.
Alle 4 verstuivers zijn vervangen door gereviseerde exemplaren. Motor trilt niet meer rond 1000 – 18000 toeren, maar het klinkt wel rauwer, meer diesel geluid zeg maar. Injectoren zijn ook niet ingeleerd, volgens de monteur gaat het vanzelf als je paar dagen rond hebt gereden. Dat diesel geluid, zou ook minder worden naarmate je meer rijdt? hoe is jouw ervaring??23 juni 2011 om 20:05 #17768952Hoi
Verstuivers moet je programmeren staat een code op en die moet de ecu weten.
Dit kan hij niet ruiken dus moet even geprogrammeerd worden :)Ik heb het idee dat verstuivers gewoon vervuilen door de EGR klep.
Ik zou als ik een 1.9 had de EGR laten uitschakelen bij M-tech oid waar dat kan.Groetjes
24 juni 2011 om 07:17 #17768953hoi Jurgen,
ik heb bij diverse dieselspecialisten nagevraagd. Ze bevestigden dat het bij het inleren programmeren verstuivers meteen herkend wordt, maar als je dat niet doet dat het na 100 – 200 km rijden ECU vanzelf het ook inleert.
Heb jij ervaring mee dat het als je niet inleert, dat motor tikt of rauwer klinkt? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.