Help: Rammelend geluid bij stationair

Forumindex Forums Modellen Corsa Help: Rammelend geluid bij stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239275
    corsabd
      Lid sinds:
      5 August 2011

      Hallo allemaal,

      Ik ben hier nieuw op het forum maar heb mij aangemeld omdat ik een probleempje heb met de corsa-B van mijn vriendin. Op zich is het een heel fijn sturende auto en rijdt ie ook zonder problemen, maar: hij rammelt als een oud hondehok tijdens een aardbeving bij stationair lopen. Het geluid is wat moeilijk te omschrijven maar het is net of het blokje (1.4 8v) een beetje stroef loopt met een rammel(qua geluid dan). Voor de rest trekt hij met voldoende kracht op en loopt ie ook soepel op in zn toeren. Het is echter geen tikkend geluid en het is echt enkel bij stationair. Zodra je begint te rijden klinkt ie zoals ie hoort te klinken.

      Heb hem recent een klein beurtje gegeven met nieuwe bougies en versie olie+filter, daarvoor hield hij soms wat in. (oude bougies waren wel rot, dus ik denk niet dat het te maken had met het hierboven beschreven probleem).

      Kan iemand mij eventueel helpen met dit probleem, want het zou zonde zijn als er iets eenvoudigs mee mis is waardoor ie in de soep zou kunnen lopen.

      Alvast Bedankt!

      #17896124
      thijs1
        Lid sinds:
        16 November 2010

        Is het zo’n heel donker rammelend geluid wat weg is als je net een heel klein beetje gas geeft? Net of die te laag stationair draait en er moeite mee heeft?
        Zo ja: ik heb geen idee wat het is, maar die van mij en die van een vriend van me doen het allebij ook en hebben er nog geen problemen mee gehad behalve dat het wat irritant klinkt :p

        #17896125
        Jurgen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 September 2007

          Ik heb ook eens een rammel bij stationair gehad, was het hitteschildje op het uitlaatspruitstuk wat los zat

          #17896126
          corsabd
            Lid sinds:
            5 August 2011

            Ik heb ooit een corsa-a gehad waar indd het hitteschild van los zat, maar dat klonk toch anders in mijn herinnering. In ieder geval ga ik binnenkort eens ergens een brug op met het beestje en eens kijken wat er mis mee is.

            #17896127
            corsabd
              Lid sinds:
              5 August 2011

              Hee mensen,

              Na een zoektocht met een schroevedraaier langs alle zaken zoals een mogelijk rammelend hitteschildje e.d. ben ik toch maar eens naar de lokale opel-garage geweest. De monteur dacht dat het probleem was dat de lagers van de waterpomp ver op waren, en om dit te laten vervangen zou ik rond de €200 kwijt zijn incl montage. Nu vraag ik me af of dit een redelijk gangbare prijs is of dat ik evt. een poot word uitgedraaid.

              Graag jullie mening,

              #17896128
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                Als er een nieuwe distributieriem en waterpomp bij in zit, is het wel een nette prijs voor bij een garage.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.