HELP! Problemen Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa HELP! Problemen Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Miranda-van-Tuinen

Helaas afgelopen zondag ontdekt dat de Corsa Sport x14xe het niet meer deed, we dachten dat het een accu-probleem was, maar geen enkel hulp mocht baten, startkabels werden warm en er vlogen vonken door het rond, nu blijkt dat de Corsa kortsluiting maakt, de stroomkabels waren samengesmolten; waarschijnlijk door wrijving met staal, bij het doorvoerrubber van het schutbord zijn de plus en minkabels van de accu tegen elkaar aangekomen.
      Deze week groot onderhoud: nieuwe stroomkabels trekken + Gasklephuis, EGR, stappenmotor en inlaatspruitstuk schoonmaken/afdoppen.

Hoe kan ik het beste de nieuwe stroomkabels monteren? Via de onderkant of van bovenaf en dan de inlaat demonteren?

Gasklephuis, stappenmotor en inlaatspruitstuk + injectors zijn al gedemonteerd maar de EGR wil niet helemaal mee werken, heeft iemand nog tips. Wat is alles na een 8 á 9 maanden alweer vies (toen hebben we alles ook schoongemaakt), voor al ook de carterventilatie. Is hier ook een oplossing voor in samenwerking met EGR afdoppen? Carterslang los hangen of een bakje/oil catchtankje? Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja waar kan ik dan zo iets weghalen, ik wil namelijk niet dat het echt zichtbaar is.

Ik hoor het graag.

robert_corsa

al zo snel vies???
        heb je een open luchtfilter ofzo??
        heb je een hoog olie verbruik?? hoe ziet je olie eruit na een half jaar na wissel??

het vies worden is wel een probleem. bij de x16xe het zelfde probleem.

kan je verder niet helpen.

Miranda-van-Tuinen

Ik heb een inlegfilter van K&N, geen open.
          Ik heb geen olieverbruik, hij krijgt netjes om de 12.000 km nieuwe olie, oliefilter, etc.
          De olie is dan lichtbruinig, maar totaal niet zwart.

robert_corsa

oke, dan zou ik ook willen weten hoe het komt dat deze zo vies kan zijn.

vermoed dat het met de erg te maken heeft.
            ken deze moteren alleen maar van de interne vervuiling en olie verbruik.

Miranda-van-Tuinen

Dat kan wel kloppen dat de EGR problemen geeft, wil hem daarom ook afdoppen. Dit dan eventueel in combinatie met de carterventilatie etc; zoals hierboven beschreven.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen…?!

Miranda-van-Tuinen

Iemand nog een idee of tips?

trashmetal
                Deelnemer

Carterventilatie zou ik een catch can tussen zetten en niet afdoppen
                  en niet zichtbaar heb je niet bepaald de ruimte voor in een corsa b
                  wrom zou je dat eigenlijk willen?

Miranda-van-Tuinen

Ik wil voor de carterventilatie een catch can doen en de EGR afdoppen, is dit een goede combinatie of geeft dit problemen?

Waar kan ik zo’n catch can vandaan halen? Website of winkel?

En de stroomkabels van de accu naar de dynamo/startmotor, wat is hierin het beste? Van onderen af of boven langs

OscaR-16v
                    Deelnemer

@Miranda-van-Tuinen wrote:

Ik wil voor de carterventilatie een catch can doen en de EGR afdoppen, is dit een goede combinatie of geeft dit problemen?

Waar kan ik zo’n catch can vandaan halen? Website of winkel?

En de stroomkabels van de accu naar de dynamo/startmotor, wat is hierin het beste? Van onderen af of boven langs

egr afdoppen wordt het nooit minder van, half jaar terug ook met mijn astra gedaan en sindsdien iets feller op het gas. Ik heb bij de dealer een dichte pakking gehaald.

trashmetal
                      Deelnemer

Geeft ook al een beetje aan hoe waardeloos zo’n egr is
                        als zelfs dealers er al afsluitplaatjes voor verkopen :D

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.