Forumindex › Forums › Modellen › Omega › HELP!! Probleem (veel) te hoge CO waarde. (Opgelost)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2010 om 20:01 #17216715
Hallo, ik ben gisteren met de Omega (3.0 24V – c3.0se?)
naar de APK keuring geweest en was daar vrij snel klaar :( .
De CO waarde was veel te hoog (waarde weet ik niet maar in iedergeval veel te hoog). Er werd mij geadviseerd hem bij de opel uit te laten lezen want de lambda sonde zou wel eens kapot kunnen zijn.De Omega is bij de Opel uitgelezen en deze gaf geen fout codes aan, er is ook mee gereden en toen gaf hij ook geen foutcodes aan. Lambda sonde is dus niet stuk. Er werd me verteld dat ze het niet wisten en dat ze zouden moeten gaan zoeken en dan maar hopen dat ze iets zouden vinden. Dus probeer ik het eerst maar hier op het forum of er nog mensen enig idee hebben.
B.V.D.
groetjes Marcel
26 januari 2010 om 20:16 #17600310Welke motor ligt er in je omega? Altyd handig om te weten
26 januari 2010 om 20:22 #17600311origineel gepost door Goossens Bjorn
Welke motor ligt er in je omega? Altyd handig om te wetenSorry, dat had ik weg gehaal met het plaatsen van de foto.
Het is een 3.0 24V – c3.0se? (staat er nu bij)26 januari 2010 om 20:39 #17600312kun je toch bijstellen op lmm ?
26 januari 2010 om 20:42 #17600313beetje brandstof toevoeging….
met euro 98 goed warm trappen en heen rijden.
miss zelfs aceton toevoegen?
26 januari 2010 om 21:21 #17600314origineel gepost door Ghanz
kun je toch bijstellen op lmm ?Ja dat kan, maar het scheen wel erg hoog te zijn, ik heb nog een andere luchtmassa meter die ga ik er ook maar op zetten, er is een andere motor ingegaan een tijd terug (de motor uit mijn oude Omega 3000) mischien dat de lmm verwisseld zijn??
26 januari 2010 om 21:25 #17600315origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
beetje brandstof toevoeging….met euro 98 goed warm trappen en heen rijden.
miss zelfs aceton toevoegen?
bedoel je 98 tanken, octane boost bij voegen en dan goed warm rijden (dat warm rijden doe ik meestal als ik naar de keuring ga i.v.m. de katalysatoren) ?
26 januari 2010 om 21:59 #17600316tja.. wil je het oplossen of frouderen….
gewoon klein vaccum slang lostrekken doet wonderen :D
loopt ie vaak wel wat minder, maar t de co zakt zeker.
26 januari 2010 om 22:32 #17600317origineel gepost door Ghanz
tja.. wil je het oplossen of frouderen….gewoon klein vaccum slang lostrekken doet wonderen :D
loopt ie vaak wel wat minder, maar t de co zakt zeker.
eerst frauderen en dan oplossen ;)
27 januari 2010 om 09:35 #17600318was bij mijn omega ook zelfde probllem misschien een lekke uitlaat of anders wat slangetjes poreus of gescheurt in de motor bij mijn zijn beide gemaakt en de co uitstoot is weer goed
23 mei 2010 om 06:11 #17600319Na 3 maanden eindelijk weer op de weg, en goed gekeurd.
De hoge Co waarde kwam door de verkeerde/andere LMM.
Die vervangen maar toen was de lambda waarde niet goed.
Kwam door een iets rottere uitlaat dan ik dacht.
Ik heb de auto daarna maar geschorst en ben rustig alle puntjes na gaan lopen, er was nog wel wat meer mis.
Brandstoftank vervangen, die was ook aardig verroest en de overloop/ontluchtings aansluitingen waren ook zeer slecht.
Nu de tank er uit was meteen een gaatje in de reserve wiel bak dicht gelast.
Bodem ook maar na gekeken, een aantal plekjes bewerkt en dicht gelast.
Nadat de nieuwe tank (&brandstoffilter) en uitlaat weer gemonteerd waren de auto weer uit de schorsing gehaald en een nieuwe poging voor de apk gedaan.Hij is weer goed gekeurd met 1 AC puntje voor de schokbrekers achter, maar daar had ik al nieuwe Bilsteins voor besteld, die jammer genoeg nog niet binnen waren.
Ik kan dus weer een jaar vooruit.
Nu alleen nog een probleempje in het dashboard uitzoeken.
23 mei 2010 om 09:09 #17600320:thumbup:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.