Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › HELP!! Powerfilter inbouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2011 om 16:14 #17230834
Hoi,
Ik heb een Corsa 1.4 sport.
Nu wil ik een powerfilter erin zetten ipv van die er nu inzit.
Opzicht heb ik genoeg verstand van auto’s,maar bij dit heb ik even hulp nodig.
De filter die er nu opzit,heeft 2 aansluitingen,en de powerfilter maar 1,zie foto voor de filter die er nu opzit.Wie kan ij uitleggen,hoe ik hem erin moet zetten,en waar ik hem op aan moet sluiten?
hier nog een foto van de powerfilter;
Alvast bedankt!
10 januari 2011 om 16:17 #17794296Sorry voor de grote foto’s.
10 januari 2011 om 16:18 #17794297Haal op de sloop een ander doppie voor op de injector. Van een oude astra past mooi.
Die hebben die extra bak er niet aan en dus ook maar 1 aansluiting.
Liever je originele filter houden ipv zon open luchtfilter….maar das verder jou keus.
10 januari 2011 om 16:19 #17794298Hallo
ik had ook de zelfde probleem
ik eerst mijn oude filter eruit gehaald
dan heb je 1 aan buis waar 2 aansluitingen op zitten( foto 1 )
aan het uit einde van het buis heb ik mijn powerfilter vast gemaakt.ik hoop dat je het begrijpt:P
ahahah
Mvg Cello
10 januari 2011 om 16:25 #17794299Oke,
Maar merk je enig verschil tussen de originele filter en de powerfilter?
Ze zeggen namelijk dat met een powerfilter je iets stoerder geluid hebt,en iets meer vermogen.
Maar ik zie hier al een reactie van liever je oude filter houden,dus wat is nu verstandiger?greetz
10 januari 2011 om 16:30 #17794300t geluid…tja je moet ervan houden,
ikzelf heb alleen een powerfilter in mn a corsa, omdat daar een 2l turbo in ligt, en je dan niet fatsoenlijk een normaal filter kwijt kan
en je levert eerder vermogen in als dat t wat oplevert…
zuigt warme lucht ipv koude aan10 januari 2011 om 16:35 #17794301hoor er ook een en al gezeik over persoonlijk, ga er zelf nooit aan beginnen, waarom sneller laten klinken dan dat tie is?
10 januari 2011 om 16:35 #17794302Geluid valt heel erg tegen op een kleine motor.
Prestaties ga je niet merken en hij zal wat meer verbruiken.
Op een 1.6 8v 100km minder op een tank t.o.z. van het originele filter. Deze had overigens wel een leuk geluidje in het filter.
10 januari 2011 om 16:47 #177943032 wekene erop gehad daarna eraf gegooid. en orginele filterhuis weer ingebouwd.
Vind t maar troep.10 januari 2011 om 16:53 #17794304Helemaal mee eens, + stond vaker bij de Shell dan ik dacht :jerry
[rquote=1838339&tid=140225&author=Marcus-Corsa]2 wekene erop gehad daarna eraf gegooid. en orginele filterhuis weer ingebouwd.
Vind t maar troep.[/rquote]10 januari 2011 om 17:17 #17794305Niet doen niet doen.
Bezineverbruik stijgt aanzienlijk. je meter zie je zakken.
Je auto loopt er niet beter van.
Powerverlies heb je idd eerder dan power erbij.
En mijn auto is al eens uitgevallen door een powerfilter ( kreeg verkeerde brandstof waardes door hete luchtaanzuiging)
Je brandstofregeling klopt niet meer zo goed als met een origineel filter.BlueCorsa
10 januari 2011 om 17:24 #17794306op een standaard corsa zou ik het zeker niet doen,
voor t geluid kan je beter een ander eindempertje nemen!!!10 januari 2011 om 18:09 #17794307je kan ook dat langwerpige kapje aan de onderkant van je luchtfilterhuis weghalen , dan krijg je ook een soort van sportief geluid , dat vind ik persoonlijk wel lekker klinken.
kost je niks en je verliest ook niks , maakt alleen wat meer geluid.10 januari 2011 om 20:16 #17794308[rquote=1838398&tid=140225&author=Gido-GSI]op een standaard corsa zou ik het zeker niet doen,
voor t geluid kan je beter een ander eindempertje nemen!!![/rquote]Helemaal mee eens, en een uitlaatje is ook leuk voor de looks;)
10 januari 2011 om 21:45 #17794309okej,bedankt voor de tips,k zet hem er dus niet op,want heb geen zin,om een rijdend tankstation te zijn.
Nu me volgende probleem verhelpen,de hitte plaat onder de auto,daar trilt de uitlaat tegen,en kan de uitlaat op en neer trappen wat ik wil,hij blijft er tegenaan komen,dus zon irritant geluid.iemand tips?
greetz
10 januari 2011 om 21:53 #17794310[rquote=1838703&tid=140225&author=*Hakkie*][rquote=1838398&tid=140225&author=Gido-GSI]op een standaard corsa zou ik het zeker niet doen,
voor t geluid kan je beter een ander eindempertje nemen!!![/rquote]Helemaal mee eens, en een uitlaatje is ook leuk voor de looks;)[/rquote]
Inderdaad;):D
10 januari 2011 om 21:55 #17794311Je uitlaat rubbers misschien ff nakijken
10 januari 2011 om 22:09 #17794312Ik zal eens kijken of het daar aan licht
10 januari 2011 om 22:17 #17794313Hitteschild weghalen…..of met schroeven vastzetten, of grote carroserieringen onder de moeren….
10 januari 2011 om 22:19 #17794314Kan je zomaar die hitteschild weghalen,zonder dat er na een tijd problemen komen?
En bedoel je hitteschild vastzetten met schroeven?want dan trilt de uitlaat er toch nog steeds tegen?
Mja,ik hoor graag de oplossing.11 januari 2011 om 00:04 #17794315Wat betreft je luchtfilter zou ik zeggen:
Dump dat powerfilter, plaats je originele luchtfilterhuis terug en leg hier een K&N of Green paneelfilter in.Zo’n schild kun je gewoon weglaten.
Ik persoonlijk zou gewoon kijken dat je het schild weer goed vast kunt zetten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.