Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Help! Pech op vakantie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2014 om 14:19 #17267232
Beste Opelliefhebbers,
Ik zit met een probleem met mijn Opel Astra en sta nu met een zo goed als niet rijdende auto (met caravan) in een klein dorpje in Frankrijk.
Even wat informatie:
Model: Opel Astra G 1.7CDTI bouwjaar 2003 of 2004
Een paar dagen geleden begon het lampje voor motoronderhoud te branden. Heb de auto toen aan de kant gezet, motor even af laten koelen en toen wilde hij niet meer starten. Gelukkig iemand in de buurt met startkabels en ben toen naar een camping gereden. Monteur er bij gehad, die zei dat de accu vermoeid (oud) was en hij heeft er ter plekke een nieuwe accu in gezet. Hij heeft toen van alles gemeten en ik zag 15V met lopende motor. Hij zei dat alles verder goed was, dat de dynamo goed werkte.
Gisteren begonnen de problemen echter opnieuw. Problemen met starten, stuurbekrachtiging die is uitgevallen, en tijdens het rijden begonnen de lampjes een disco te houden. Snel een opelgarage opgezocht en daar op het terrein hield de motor er zelfs helemaal mee op.
De monteurs in de garage stelden wat vragen over hoe lang de dynamo er al in zat en naar aanleiding van mijn (in koekebakkers Frans gegeven en vermoedelijk verkeerd begrepen) antwoord stelde men toen dat de dynamo vervangen moest worden. Ze hadden toen nog nauwelijks onder de motorkap gekeken. De kosten hiervoor zouden ruim 650 euro bedragen.
Aangezien er 3 1/2 jaar geleden ook al een nieuwe dynamo in is gekomen en ik het erg veel geld vond heb ik hen gevraagd de accu bij te laden zodat ik weer terug kon rijden naar de camping. Zelf ook maar een acculader gekocht, maar zo kan ik natuurlijk niet terug naar Nederland want mijn actieradius is zeer beperkt. Multimeter gaf na een uurtje rijden nog maar 8V aan met lopende motor.
Ik ben op het internet gaan zoeken naar dynamo’s en zag dat deze in Frankrijk rond de 200 euro kosten. Mocht het echt de dynamo zijn dan wil ik er zelf een bestellen en hier een beunhaas zoeken die hem er in wil bouwen.
Mijn vragen voor jullie:
1. Kan dit iets anders zijn dan de dynamo? En hoe kom ik daar op een eerlijke manier achter zonder dat iemand denkt ‘kassa!’
2. Wat voor type dynamo moet ik bestellen als het idd de dynamo is? Is dat auto afhankelijk?
3. Wat is een eerlijke prijs voor de montage van een dynamo?
groeten uit een ietwat regenachtig Frankrijk,
Simone29 juli 2014 om 14:26 #18245353Altijd vervelend pech met de auto, uiteraard net als je op vakantie bent…
Ik lees nergens iets over je vsnaar. Neem aan dat deze gewoon oke is?
Edit; Ik weet verder niet hoe het bij dit blok geregeld is met de aansturing van de dynamo, dit is het 1e wat in mij op kwam. Verder laat ik het aan de specialisten hier over!
29 juli 2014 om 14:30 #18245354Daar is niet naar gekeken maar een vsnaar piept toch als er iets mee is? Ik hoor namelijk niets
Is een multiriem hetzelfde?29 juli 2014 om 16:00 #18245355Tja laadspanning is tussen de 13,7 en 14,x
Wat meet je bij draaiende motor? Al helemaal als de accu al is vervangen kan het goed toch je dynamo zijn.
Multiriem is nog wel heel ga ik gemakshalve van uit.
Ik weet zo niet wat voor type dynamo er op zit bij deze modellen. Heb ff geen epc bij de hand.
29 juli 2014 om 17:05 #18245356Heb van mijn dynamo onlangs de spanningsregelaar vervangen.
Deze lade ook niet meer bij, lagers e.d. waren nog goed.Hier was Ik 3 tientjes voor kwijt!
Zonde om dan de gehele dynamo te vervangen.Kwestie van dynamo uitbouwen en bij zo’n revisie bedrijf langs. …
Bij mij ging trouwens wel het accu lampje branden.
Dit was trouwens geen Astra. .. Maar een Omega. ….
29 juli 2014 om 17:17 #18245357Let wel ff op bij een aantal diesels is het niet zo’n simpele dynamo als bij benzine motoren.
Dat weet ik nog maar al te goed van de opel combo’s. Daar verving ik dan wel de gehele unit.
Misschien ff bellen met fsrs-opelwebshop. Misschien dat hun nog wat voor je kunnen betekenen.
29 juli 2014 om 17:21 #18245358Zou zelf ook voor de dynamo gaan helaas
29 juli 2014 om 17:26 #1824535915 volt met draaiende motor is echt te hoog!! mag max 14,4 volt zijn.
waarschijnlijk is de spanningsregelaar van de dynamo stuk waardoor deze een te hoge spanning de accu laad en deze stuk gaat.weet zo uit mijn hoofd niet of de spanningsregelaar los te vervangen is maar anders word het helaas een nieuwe dynamo.
en ze kunnen idd van vandaag op morgen stuk gaan net als een accu. tis gewoon een stukje electronica wat stuk gaat helaas.
heb het zelf ook al eens gehad .29 juli 2014 om 17:34 #18245360De dynamo is bij deze motor wel een probleem.
De keeringen van de vacuümpomp gaan kapot waardoor er olie lekt in de dynamo.Vervangen zou Max een uur mogen duren.
Voor een ervaren iemand met deze dynamo’s zit hij al in een half uur.29 juli 2014 om 17:34 #18245361Hmmm Ik kan idd zo ff op ebay geen losse spanningsregelaar vinden voor de Astra H 1.7cdti….
Complete dynamo’s staan er zat op. …
Bijv.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=361000362781&alt=web
Denkalleen dat je daar nu op vakantie niks aan hebt:cry:
29 juli 2014 om 22:34 #18245362AnoniemLid sinds:
1 January 1970TS heeft het wel over een Astra G.. Ben benieuwd hoe het afloopt daar, vaak wordt je als buitenlander flink afgezet, omdat ze weten dat je toch weinig keus hebt…
30 juli 2014 om 13:19 #18245363Velen weten niet dat er een 1.7CDTi motor is geleverd in de Astra-G, of gaan gemakshalve uit van een Astra-H als het een 1.7CDti betreft.
Willem
30 juli 2014 om 13:28 #18245364De Z17DTL toch Wim ?
30 juli 2014 om 13:33 #18245365Jup. 1.7CDTi 80pk
1 augustus 2014 om 07:56 #18245367Even een update:
Internet op de camping hield er vlak nadat ik dit topic had geplaatst mee op, iets zelf bestellen was geen optie meer.
Wat we hebben gedaan is de auto compleet ‘ontkinderen’ (autostoeltjes e.d. eruit) en met kisten aan en een survivalrugzak op de achterbank naar een andere garage heen gegaan. Ik dacht zo een betere prijs te krijgen omdat de afhankelijkheidsfactor wat kleiner werd
En dat heeft nog geholpen ook
Tweede garage kwam met een offerte die de helft lager was dan bij garage nummer 1. Hij staat er nu en over een uurtje heb ik hopelijk een weer goed werkende auto terug.
Dank voor jullie reacties!1 augustus 2014 om 08:55 #18245368Fijn dat jullie dadelijk weer vooruit kunnen, goed bezig ook, zorg dat je je niet laat afzetten!
Fijne vakantie nog!1 augustus 2014 om 09:26 #18245369AnoniemLid sinds:
1 January 1970En wat wordt er nu precies gedaan? Wel slim aangepakt hoor!!!
1 augustus 2014 om 09:37 #18245370ze hebben de hele dynamo unit vervangen. Het ding wat er uit kwam zag er heel slecht uit terwijl hij er nog maar 3 en een half jaar inzat (ca 100.000km geleden). Heb dat destijds bij merkgarage in Nederland laten doen, is dat een normale levensduur? Of hebben ze me destijds een tweedehands voor nieuw aangesmeerd?
1 augustus 2014 om 13:49 #18245371100000KM is niet lang voor een dynamo.
hoe lang blijf je daar nog, kan je het op je gemak afkijken of hij het blijft doen ?
2 augustus 2014 om 06:46 #18245372Mijn dynamo op de V6 is nog de originelen, en die draait dan al 18jaar en 240.000km mee.
Ondanks de aanslag die er op gepleegd is door mijn binnenste homokineet hoes.
(Homokineet vet vol op de dynamo gespettert).
Aangezien homokineetvet en de isolatie van de spoelen in de dynamo geen vrienden van elkaar zijn, ben ik blij dat ie nog werkt.Laatst de motor uit de auto gehad, maar durfde de dynamo niet schoon te maken.
Ik weet niet hoe dat uitpakt.(Heb nog een reserve dynamo liggen met 240.000km na 15jaar achter de kiezen.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
2 augustus 2014 om 10:27 #18245373Een ton kunnen normale afstanden zijn voor dat type dynamo. Het is gewoon een k**te constructie.
2 augustus 2014 om 11:52 #18245374@simoontje wrote:
ze hebben de hele dynamo unit vervangen. Het ding wat er uit kwam zag er heel slecht uit terwijl hij er nog maar 3 en een half jaar inzat (ca 100.000km geleden). Heb dat destijds bij merkgarage in Nederland laten doen, is dat een normale levensduur? Of hebben ze me destijds een tweedehands voor nieuw aangesmeerd?
Mooi dat het is opgelost, hebben ze zich ook netjes aan de afspraken gehouden?
2 augustus 2014 om 15:03 #18245375Ja dat wel.
Mijn cheap-ass vervanger met nieuwe vacuumpomp.Benieuwd hoelang dat mee gaat hoor.
Draait al 35.000km en een jaar mee.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
2 augustus 2014 om 16:25 #18245376Opel garage is eenmaal duurder dan een ‘normale’ universele garage. En frankrijk is sowieso een ruk land om stil te vallen.
Zou ff lid van de ANWB worden als ik jou was. Kodt geen drol en is een goede hulp.En ja, ik ben monteur maar wat wil je nou zelf doen langs de weg….
2 augustus 2014 om 16:31 #18245377Toen de reis en krediet brief nog bestond hebben ze me echt perfect geholpen. Kost je niets
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.