HELP Opel Agila 1.2 Twinport houdt in, heeft hoog verbruik.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila HELP Opel Agila 1.2 Twinport houdt in, heeft hoog verbruik.

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    toondewachter

Dag iedereen

Ik ben nieuw op dit forum, maar heb jullie hulp nodig!

Mijn Opel Agila (bouwjaar 2007, oude model) met 1.2 twinport benzine motor heeft motorproblemen.

De symptomen zijn de volgende: inhouden, soms bokken bij het optrekken, hoog benzineverbruik (nu meer dan 8l/100km of minder dan 12.5 km/l) niet soepel optrekken, weinig koppel. Dit is opvallend bij een koude motor en betert een beetje wanneer hij warm draait en in hoge toerentallen geweest is.

Er zijn nooit foutcodes teruggevonden. Mijn opel dealer heeft ondertussen de EGR-klep en de LMM vervangen. Dit gaf goede resultaten voor 1 of 2 dagen (er was opmerkelijk meer koppel, geen inhouden of bokken meer, ging soepel door het toerental) maar na enkele dagen kwamen de problemen terug.

Oorspronkelijk haalde de auto een verbruik van 6.9 l /100 km, dat werd dan 7.6 voor de herstelling en nu zit ik aan 8.3! De “reparatie” kostte me al 720 euro. Ik heb het gevoel dat de dealer het zelf niet weet en random wat stukken aan het vervangen is.

Mijn vragen:
      1) Zijn de EGR en LMM noodzakelijk vervangen geweest? Kan ik de kost op die stukken terugeisen als dat niet nodig was?
      2) Wat nu? Mijn dealer zou nu het inlaatsysteem en het wervelsysteem nakijken. Is dit zinvol?
      3) Volgens iemand die ik ken zou het ook de lambdasonde kunnen zijn of gasklepsensor? Volgens de dealer kan het niets met de uitlaat te maken hebben…

Ik krijg nogal tegenstrijdige info. Ik vind dat je voor 720 euro mag verwachten dat de auto dan ook gemaakt is en de diagnose goed gesteld werd voor er kosten gemaakt werden. Is dit gebruikelijk dat men zomaar wat doet en het de klant doorrekent als het niets oplost? Welke suggesties zou ik aan hen kunnen doen? Wat moeten ze verder nakijken?

Alvast veel dank voor jullie hulp!

toondewachter

Is er niemand die hier hulp kan bieden?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.