HELP: Onderdelen voor Vivaro op motorcode zoeken

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) HELP: Onderdelen voor Vivaro op motorcode zoeken

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    JoannaRT
    Deelnemer

Hallo allemaal!

We zijn op zoek naar een nieuwe waterpomp + riemset voor een Opel Vivaro.

Helaas kunnen we de auto niet lang stilzetten (zzp) en hebben dus niet de mogelijkheid om de waterpomp uit te bouwen en op OEM te zoeken.

Op kenteken lukt het ook niet, gezien er een nieuw blok in is gezet. De motorcode komt dus niet meer overeen met wat erin zat.

Nou heb ik de volgende gegevens kunnen achterhalen, maar het lukt me niet om hierop de juiste waterpomp te vinden.

Tips iemand?

Opel Vivaro 2.0 CDTI

Motorcode van de huidige motorblok: M9R-786

timjoo
      Deelnemer

Multiriem set + waterpomp KP17PK1973 Gates

Maar hoezo zou de motorcode niet meer overeen komen de 2.0 cdti is en blijft ten alle tijden een M9R motor van Renault

JoannaRT
        Deelnemer

Dank je Tim!

Ik heb op de kenteken gezocht naar de bijbehorende motorcode. Die was M9R E7 OF M9R L

De motorcode van wat er nu in zit is M9R-786

Inderdaad een M9R. Maken de laatste cijfers dan niet uit?

Opeltje17
          Deelnemer

Nee is niet relevant E7 of L is geen code

M9R met 3 cijfers erachter is de volledige motorcode.

Waterpompen zijn hetzelfde.

timjoo
            Deelnemer

Laatste cijfers zijn wel van belang voor sensoren en eventueel verstuivers of turbo’s

JoannaRT
              Deelnemer

Nogmaals bedankt. Handig om te weten voor de volgende klus (de verstuivers waarschijnlijk).

VAN BELLE Jean Marc
                Deelnemer

Altijd je serienummer/chassisnummer gebruiken en mailen naar super leveranciers al Autodoc of Druant Autoparts of bij je Opel Dealer. Ze helpen je allemaal graag daarmee.

Dat heb ik ook nodig bij mijn Opel Vivaro soms omdat die zoveel opties heeft en bijvoorbeeld de V riem om de 200.000 km WEL moet vervangen worden bij mij omdat ik optie V66 (PTO of Power Take Off) voorziening heb.

Ik denk dat mijn waterpomp standaard is, maar zou toch via chassisnummer me veiliger voelen als ik die zomaar moet bestellen.  En Druant neemt die ook terug als je dan bij uitbouwen toch merkt dat het een ander type is.

Jean Marc VAN BELLE +je

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.