Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › HELP Olie lekkage NU MET FOTO'S
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2011 om 23:09 #17234345
net thuis van het werk
ik reed met de CORSA B 3cil. 1.0 12v 1999 op de snelweg
en toen ik er af reed kwam de rook onder de motorkap weg
de kap los een grote olie vlek
de olie zat vanaf het spruitstuk tot aan de carterpan
nu een boze vrouw op de bank :arguehet lijkt me niet dat de carterpan pakking er tussen uit is maar wat het wel is ……
op het blok zit links boven wel een of andere sensor kan daar ook de olie uit komen ?
17 maart 2011 om 23:31 #17839872Carterpan zit onderop de motor?
Kleppendeksel (&pakking) zit boven op…
Denk eerder dat je koppakking kapot gesprongen is, die zit in ‘t midden :P
De nokkenas kan wel een lekke lager/sensor hebben e.d. Maak ‘t schoon en kijk waar de motorolie vandaan lijkt te komen?
18 maart 2011 om 08:10 #17839873de olie loopt van boven naar beneden
als de carterpan lek is komt het dan ook helemaal op het spruitstuk ?ga zo de boel schoonmaken en kijken waar het vandaan komt
18 maart 2011 om 10:09 #17839874heb het blok schoon gemaakt ( olie vrij )
de motor laten draaien en gekeken of er ook iets lekte maar niets te zienolie pijl is goed
koelvloeistof is ook op pijl ( geen witte schuim aan de dop )
de linkerkant van het blok zat onder de olie maar aan de rechterkant van het blok (waar het oliefilter zit )was geen lekkage18 maart 2011 om 11:36 #17839875De oliedrukzender kan ook lek zijn, dat komt wel vaker voor bij deze motoren.
Ook de 1.2 heeft hier wel een last van. (Sensor zit aan de distr. kant bovenaan)Dit kun je vrij makkelijk zien door het stekkertje er af te halen, en dan te kijken of deze ook nat is.
De olie lekt dan namelijk door de sensor heen, dus als het stekkertje in de sensor nat is, istie lek.18 maart 2011 om 11:49 #17839876hoi mvolkerink
dat klopt uit die stekker kwam wel olie uit druppen
kan je de motor ook laten draaien als de stekker er af is , om te kijken of er dan olie uit loopt ?18 maart 2011 om 11:53 #17839877[rquote=1894076&tid=144743&author=jacobbroersma]de olie loopt van boven naar beneden
als de carterpan lek is komt het dan ook helemaal op het spruitstuk ?ga zo de boel schoonmaken en kijken waar het vandaan komt
zoals al eerder gezegt is, je carterpan zit helemaal onder op je blok, als deze lekt lekt het op de grond, je haalt denk ik je kleppendeksen en je carter door elkaar, maar als ik jou was zal ik eens fotos maken van het blok en waar hij lekt, denk dat we je dan beter kunnen helpen, maar aapje als je koppaking kapot gaat kan er toch nooit in eens een olie vlek ontstaan over je hele blok?
zit je olifilter er nog wel op:P dalijk ben je die verloren.
maar maak ff fotos, word het al stukken makkelijker van
[/rquote]
18 maart 2011 om 11:57 #17839878kan dus ook een kering zijn daar sproeit meestal de olie uit.
heb het ook gehad op mijn C Krukaskering de hele linkerkant zat onder.19 maart 2011 om 00:28 #17839879Hier de foto’s
Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen
19 maart 2011 om 09:02 #17839880Hoi Jacob,
Als ik de foto’s zo bekijk denk ik idd dat je oliedrukzender lek is, ik zou deze gewoon vervangen.
Tja, en of je het kunt zien, ik denk dat als je de motor met een verhoogd toerental laat draaien, je wel wat zou
moeten kunnen zien. Maar volgens mij is ie gewoon lek.Greetz.
19 maart 2011 om 09:36 #17839881als je een lekke koppaking hebt is je vermogen toch ook weg !?!
19 maart 2011 om 10:00 #17839882Hoeft niet perse te zijn. hangt er vanaf waar deze kapot is gegaan..
20 maart 2011 om 21:49 #17839883Oliedrukzender kapot, is de sensor op de laatste foto, trek de stekker er maar eens af, er zal dan zelfs olie uit de stekker komen.
al een paar keer gehad bij de X10XE X12XE Z10XE en Z12XE zusjes.
Willem
22 maart 2011 om 08:26 #17839884IDD de Oliedruksensor vervangen (9,90 euro ) ff een test ritje gemaakt en bij de pomp de motor schoon gespoten
de snelweg op daarna gecheckt ,geen olie meer te zienPROBLEEM OPGELOST !
bedankt voor de tips mannen
28 december 2015 om 23:26 #17839885dit is al een oud topic zie ik, maar ik had hier ook een vraagje om, is de stekker echt nodig op de oliedruksensor?, mijn stekker is namelijk afgebroken en houd niet meer in de sensor (deze is ook lek) :( als ik nu gewoon een nieuwe sensor steek zonder de stekker is dat een probleem ? mvg gerry
28 december 2015 om 23:51 #17839886Even een nieuw topic maken voor je zelf svp om het overzichtelijker te houden….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.