Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › HELP – motorstoring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2011 om 08:13 #17241349
Al geruime tijd heb ik last van een stotterende motor.
Ik heb de bobine al vervangen, de EGR is al afgedopt geweest (inmiddels weer open pakking, wat even hielp), maar de klachten houden aan. Op een gegeven moment heb ik het maar geaccepteerd, maar het is wel vervelend en voelt niet fijn, wetende dat er eigenlijk iets niet klopt.Afgelopen zaterdag reed ik op de snelweg en begon hij erg te stotteren en ging het lampje voor de uitlaatgascontrole branden (zoals deze, niet van mijn auto):
Auto aan de kant gezet, motor keer aan en uit, maar lampje bleef branden. Verder gaan rijden, maar had geen vermogen en kon niet harder dan 80 km/h! Wederom auto aan de kant en ANWB geraadpleegd, maar kon 90 minuten of langer duren voordat er iemand kon komen… Maar weer geprobeerd verder te rijden, nu ging het gelukkig wel! Lampje blijft echter branden.
Mijn vraag is wat te doen en kan ik zo doorrijden…. Ik weet dat het niet verstandig is, maar heb eerlijk gezegd geen geld voor reparaties/onderzoek op dit moment… :roll:
12 september 2011 om 11:48 #17918518Uitlezen kan net als de vorige keer wel bij mij :thumb
12 september 2011 om 12:24 #17918519Dennis?! Kijk, meneer heeft een Signum! Goed bezig jongen! Zit nu op mn werk en kan de foto’s niet bekijken, maar ben benieuwd!
Tja, misschien wel een idee om em uit te lezen… Al heb ik het wat druk op dit moment…
12 september 2011 om 17:17 #17918520Eeeeeeeeeeen het lampje is weer uit…….! :wtf :hmmz
Stotteren blijft echter…. Wat zou het toch zijn?! :argue
12 september 2011 om 20:18 #17918521lampje kapot.? :jerry
nee sorry maar je kan toch met de vectra c iets met de pendalen doen dat je storingsmelding in de auto zichtbaar wordt?
of was dit nu bij de omega of signum??13 september 2011 om 07:19 #17918522@CAlberts wrote:
Dennis?! Kijk, meneer heeft een Signum! Goed bezig jongen! Zit nu op mn werk en kan de foto’s niet bekijken, maar ben benieuwd!
Tja, misschien wel een idee om em uit te lezen… Al heb ik het wat druk op dit moment…
Als er een storing is vastgelegd, kun je in ieder geval wat gerichter zoeken.
Je weet me te vinden :thumb13 september 2011 om 07:42 #17918523Doe me je gegevens nog even in PM, want zojuist begon hij wel weer te branden…. :fy1
14 september 2011 om 09:03 #17918524Bij mijn vectra met z2.2se motor is van de week ook het uitlaatgascontrole lampje gaan branden paar weken nadat deze bij de VOD een onderhouds beurt heeft gehad. Ik merk er verder niets van; auto rijdt goed en verbruik lijkt ook zelfde als altijd. Het enige dat me de laatste tijd opvalt is dat stationair een klein beetje onregelmatig loopt. Wat me altijd al opviel is dat je tijdens accelereren een soort (hele) lichte schokjes voelt maar dacht dat dit wellicht de nokkenas verstelling is? Ik heb gisteren alle stekkers ed nagelopen en daarna de accu er een half uurtje vanaf gehaald. Lampje is nu weer uit.
Jaap
14 september 2011 om 12:56 #17918525Ben vanmiddag naar de VOD gegaan en de storing was het overslaan van de cilinders. Aangezien ik de bobine al vervangen had, maar de bougies nog niet, zijn die maar eens vervangen. Het zou nu opgelost moeten zijn! Ik hoop het, want dit euvel heb ik al vanaf het begin! Vanmiddag op de weg naar huis maar eens testen/ervaren…
Alleen waren ze er ook achtergekomen dat mn schokbreker linksachter niets meer doet en rechtsachter bijna niets meer…. :thumbdown Is dit een beetje makkelijk zelf te doen? Heeft iemand misschien een How-2?
EDIT; open er even een nieuw topic voor.
14 september 2011 om 13:39 #17918526hoe komen ze er tijdens een motorstoring achter, dat de schokbrekers bijna niets meer doen???
zou me niet teveel op de mouw laten spelden, de VOD wil alleen maar geld verdienen.14 september 2011 om 13:57 #17918527Tijdens de testrit ;) Heb gezegd dat hij hem even goed los moest trekken en is ook over binnendoorwegen gegaan. De auto voelde vreemd aan zei hij. Vervolgens hebben ze de achterste schokbrekers even op de testbank gezet en dit geconstateerd.
En het klopt denk ik wel, heb al lange tijd het gevoel dat ik bij het maken van een scherpe bocht als het ware “over mn wielen zak” en soms hoor ik een bonk… Net even gedrukt, maar veert wel behoorlijk door… :(
Nu toch maar even Billstein B4’tjes zoeken denk ik…15 september 2011 om 10:50 #17918528Het lijkt echt de oplossing te zijn! Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb… :roll:
Sinds de aanschaf heeft hij niet zo fijn gelopen! Brandstofverbruik is ook mooi gezakt!
15 september 2011 om 20:14 #17918529Bij vervangen bobine altijd bougies vervangen die bobines gaan niet voor niets stuk!!!
Groet Erwin16 september 2011 om 07:22 #17918530En zo leren we elke dag weer! :afro
Thnx!
16 september 2011 om 09:15 #17918531@CAlberts wrote:
Het lijkt echt de oplossing te zijn! Stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb… :roll:
Sinds de aanschaf heeft hij niet zo fijn gelopen! Brandstofverbruik is ook mooi gezakt!
eerst Azelo, nu Wierden…………………….. :jerry
16 september 2011 om 11:37 #17918532Hahahaha, und….?!
16 september 2011 om 16:42 #17918533 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.