Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › HELP……Mijn Vectra B start slecht….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2010 om 12:33 #17223916
Hallo… Mijn Vectra B uit 1998 met motortype X18XE start slecht. Hij rijd op LPG en hier heb ik geen problemen. Op LPG loopt hij goed stationair, reageert goed en rijd goed. Aangezien het een G3 is en op benzine start hebben we hier ook het probleem gezocht. Hij reageert slecht op benzine, en de ene keer loopt hij stationair goed en de andere keer niet. Koude of warme motor slecht starten is altijd.
Vervangen is: brandstoffilter, brandstofdrukregelaar, luchtmassameter, MAP-sensor, gaskleppositiesensor, temp. sensor koelvloeistof, bobine.
Doorgemeten zijn: injectoren, temp. sensor inlaatlucht, bougiekabels, nokkenas positiesensor.
Alle vacuumslangen zijn gecontroleerd, gasklephuis is compleet gereinigd.
Weet even niet meer waar te zoeken…..:hmmz:(Iemand nog een idee of tips???
Alvast hartelijk dank.groeten
Ruud25 juli 2010 om 12:39 #17703858Compressietest ??
25 juli 2010 om 15:16 #17703859origineel gepost door navreen76
Compressietest ??Zat ik ook aan te denken, maar moet hij dan op LPG ook niet slecht reageren???
25 juli 2010 om 16:45 #17703860Vervuiling injectoren??
Willem
26 juli 2010 om 06:06 #17703861origineel gepost door wim-v6
Vervuiling injectoren??Willem
Geeft hij dan geen storingsmelding aan? Het is namelijk ook zo dat het motormanagement lampje niet brand. Maakt het zoeken ook zo makkelijk….:)..
Zijn de injectoren makkelijk zelf te reinigen?Groeten
Ruud26 juli 2010 om 10:22 #17703862Vervuilde injectroren geven GEEN storing, zeker niet bij deze oudere motoren (X motoren, deze worden nog niet heel erg op emissie gecontroleerd, in vergelijking met de latere Z motoren.
Probeer eerst eens een injector ruiniger.
en dan gewoon een heel flesje in een tank die max 1/4 vol zit en dan op benzine rijden..
het probleem bij LPG auto’s is dat mensen ”vergeten” (meestal uit financiele overweging of onwetendheid) dat ze ook zo nu en dan op benzine moeten rijden, om het systeem goed door te laten stromen.
dan ook niet een rondje rond het dorp, maar 1 a 2 tanken op benzine rijden..
Vergeet bij LPG motoren ook de benzine pomp in de tank niet.
deze blijft altijd mee draaien, ook als de auto op LPG draait, indien je VAAK met een benzine tank die minder dan 1/4e vol zit loopt deze pomp stuk door onvoldoende koeling. (de pomp word gekeold door de benzine waar ze in ligt, onder 1/4e tank komt de pomp uit de benzine en kan de pomp niet voldoende gekoeld worden.
omdat er dan vaak lang met een tank benzine gereden word blijft de pomp maar ongekoeld draaien waardoor ze kapot loopt.
dan loopt de auto ook slecht.
laat evt ook de brandstofdruk kontroleren.
de brandstofdrukregelaar wil ook wel kapot gaan door het continu doorstromen van benzine zonder afname van de injectoren.
Willem
26 juli 2010 om 10:38 #17703863Is dat ‘probleem’ van de benzinepomp (dat ‘ie te warm wordt) ook aanwezig bij de Z18XE modellen met G3? Mijn ouders rijden nooit met meer dan 20 liter (gewicht hè) en dit zou dus betekenen dat de pomp vaak ‘droog’ staat?
Sorry voor de -offtopic
26 juli 2010 om 13:21 #17703864Hallo Wim,
De brandstofdrukregelaar is al vervangen, dit was helaas niet het euvel. Ook heb ik injectiereiniger in de tank gedaan en op benzine gereden, heb toen ongeveer 350 km op benzine gereden. Heb het idee dat het slechter geworden is.
Zal ook de brandstofpomp toch maar controleren. Kan het ook zo zijn dat deze te weinig capaciteit levert?
Dacht omdat auto uiteindelijk wel start en op benzine loopt met de pomp niks mis zou zijn.
Heb ook altijd gedacht dat de pomp uitgeschakeld zou worden op LPG.
Bedankt voor de tip hierover, wist ik niet.Groeten
Ruud26 juli 2010 om 16:34 #17703865@ Stender ik heb al 2x een pomp moeten wisselen van een Z18XE op LPG
– bij degene die ik laatst heb vervangen werkte de pomp wel, alleen maakte deze herrie,
– ook de Brandstofdrukregelaar was kapot.
– De oorzaak dat de auto niet goed reed was een helemaal dichtgeslibte injectorrails en injectoren, door– Dit werd veroorzaakt door verouderede benzine, welke een rubbrachtige structuur aanneemt
@ Ruud: Eigenlijk zou je eens de injectorrails los moeten halen om de injectorwerking te controleren.
– als deze dicht zit met verouderde benzine.
Willem
26 juli 2010 om 17:20 #17703866Er wordt nu eindelijk een storing aangegeven d.m.v. het motormanagement lampje..
Code uitgelezen d.m.v. kabeltje op puntje zes diagnose aansluiting en dan aan massa.
Code is 0340 => nokkenas positie sensor.
Deze dan toch maar eens vervangen. Had hem al doorgemeten en geen bijzonderheden geconstateerd.
Maar ja, storing komt niet voor niets.Wim:
Kan het hierdoor ook komen dat de auto slecht start en dat als ik soms plots vanuit stationair gas geef het toerental inzakt (bijna afslaat).
En als ik langzaam gas geef het toerental wel oploopt en dan plots weer inzakt.
Gas loslaten en hij pakt weer op…
Heel raar allemaal nog nooit meegemaakt.
Hoop dat vervangen het euvel verhelpt.
Had wel begrepen dat dit vaker voorkomt bij X18XE motoren.Groeten
Ruud26 juli 2010 om 18:23 #17703867je kan kijken of het aan de sensor ligt door de stekker eraf te halen en dan te rijden..
Willem
26 juli 2010 om 19:24 #17703868origineel gepost door wim-v6
je kan kijken of het aan de sensor ligt door de stekker eraf te halen en dan te rijden..Willem
En dan te kijken of het slechter wordt of dat er niks veranderd bedoel je?
Zal ik eens doen.
Bedankt26 juli 2010 om 19:35 #17703869als de sensor los is gekoppeld moet de auto goed rijden, alleen komt de motor niet verder dan 4500 toeren..
Willem
17 augustus 2010 om 12:13 #17703870Als de auto na het loskoppelen nog steeds beroerd loopt? Is dan de sensor goed en is er dan iets mis met de distributie?
Ik heb een Astra G, afgelopen zaterdag is de distributie vervangen. Nu heb ik met een koude motor is er niets aan het handje en zoeft de auto over de weg. Nadat ik geparkeerd heb en de auto wil starten, start die ten eerste moeilijk, vervolgens springt meteen het motorstoringlampje aan en blijft de auto in de noodloop.
Ik heb gisteren avond nadat ik stukje had gereden, de stekker los getrokken. Dit loste helaas niet het probleem op, de auto starte nog steeds moeilijk en was niet te genieten met het rijden.Thenx!
17 augustus 2010 om 15:51 #17703871Flea: Uitlezen zal uitsluitsel geven
18 augustus 2010 om 09:16 #17703872Wil iedereen die gereageerd heeft erg bedanken.
Helaas na eveneens nokkenas sensor en krukas sensor gewisseld te hebben nog steeds geen resultaat.
Na twee weken storing zoeken was ik er helemaal klaar mee…..:mad:DUSSS!!!!!!!…….:D Heb nu een startende en goedlopende Vectra station 1.8 Cosmo editie uit 2006 .
En, believe it or not….Hahahahaha
Heb de erg slecht startende en op benzine slecht lopende Vectra voor een nette prijs nog kunnen verkopen…..:P:DGroeten
Ruud -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.