Help ! mijn Senator wil niet meer uit !

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Help ! mijn Senator wil niet meer uit !

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233659
    Sjors-V6
      Lid sinds:
      7 March 2008

      Zoals de topic titel al aangeeft, de motor van mijn Senator wil niet meer af :angel is dit iets wat jullie bekend voorkomt ?

      De auto start super ! geen probleem, als ik het contact af zet dan gaat alles uit, echter blijft de motor door draaien ! ik moet dan de motorkap liften en het relais brandstof pomp fkes uitnemen, dan gaat ze uit en vervolgens druk ik het relais weer terug.

      Even voor de goede orde, mijn Senator staat droog en daar rijd ik nu ook zeker niet mee ! maar het seizoen om er straks weer mee te gaan rijden komt langzaam in zicht :D

      Zijn er punten waarvan jullie zeggen, joh bekijk dat eens, want ik weet niet waar ik zoeken moet, en voordat ik alles overhoop haal eerst even hier vragen.

      Alvast bedankt !

      Groetkes,
      Sjors

      #17828452
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het lijkt mij dat het aan je contactslot ligt?
        Maar als het seizoen er weer aan komt, dan kan je ‘m toch laten lopen:P (ondanks dat de benzine op een record (dieptepunt)is beland)

        #17828453
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          kan toch laten afslaan via koppeling?

          #17828454
          Sjors-V6
            Lid sinds:
            7 March 2008

            [rquote=1882666&tid=143842&author=2000]Het lijkt mij dat het aan je contactslot ligt?
            Maar als het seizoen er weer aan komt, dan kan je ‘m toch laten lopen:P (ondanks dat de benzine op een record (dieptepunt)is beland)[/rquote]

            Hmm dat is wellicht een optie ! dat deze niet meer onderbreekt !

            Ja die prijzen zijn niet normaal meer.. maar wat doe je d’r aan…

            [rquote=1882668&tid=143842&author=kiyamizio]kan toch laten afslaan via koppeling?[/rquote]

            Koppeling ? wasda ? die hek nie :jerry

            Het is een CD 3.0 E met automaat ! schakelen is voor de armen hé :jerry

            #17828455
            boyanka
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 June 2005

              ;)contactslot, het plastic behuizinkje aan de achterzijde van je slot is uitgelubberd of gescheurd

              #17828456
              Jo1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 September 2004

                Lijkt me sterk, aangezien de rest wel alles uitvalt, zoals hij schrijft.
                Op de een of andere manier wordt het benzinerelais constant gevoed, i.p.v. via contact geschakeld. De zwarte draad heeft continue spanning gekregen, of is elders in de bedrading doorgelust met een continue spanning (standaard rood).

                #17828457
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  massa schakelaar monteren :D

                  wat jo omschrijft,… hoe zit het dan met de ontsteking, en aansturing van de injectoren e.d,???

                  maargoed t zou misschien kunnen dat hij via die foute draad, elders de complete spanning wegtrekt…

                  maar ik zou ook zeggen, controleer contactslot toch maar.

                  #17828458
                  Gubje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 September 2006

                    Staat me iets bij dat ik bij mijn ascona ooit een losse massa kabel onder het dashboard heb gehad waardoor ik hem niet meer kon uitzetten. Kan het alleen even niet meer verklaren..

                    #17828459
                    Sjors-V6
                      Lid sinds:
                      7 March 2008

                      Bedankt voor jullie input !!

                      [rquote=1882758&tid=143842&author=boyanka];)contactslot, het plastic behuizinkje aan de achterzijde van je slot is uitgelubberd of gescheurd[/rquote]

                      Wat Jo al zegt, de rest gaat wél uit ! Radio blijft echter wel door spelen..

                      [rquote=1883020&tid=143842&author=Jo1]Lijkt me sterk, aangezien de rest wel alles uitvalt, zoals hij schrijft.
                      Op de een of andere manier wordt het benzinerelais constant gevoed, i.p.v. via contact geschakeld. De zwarte draad heeft continue spanning gekregen, of is elders in de bedrading doorgelust met een continue spanning (standaard rood).[/rquote]

                      Ik heb een Originele werkplaats map van Opel met alle schema’s van de A1 – A2 Senator/Monza, ik denk dat ik toch maar een ga meten, moet ergens beginnen en dingen kunnen uitsluiten.

                      [rquote=1883286&tid=143842&author=Ghanz]massa schakelaar monteren :D

                      wat jo omschrijft,… hoe zit het dan met de ontsteking, en aansturing van de injectoren e.d,???

                      maargoed t zou misschien kunnen dat hij via die foute draad, elders de complete spanning wegtrekt…

                      maar ik zou ook zeggen, controleer contactslot toch maar.[/rquote]

                      Ga ik zeker doen ! bedankt !

                      [rquote=1883342&tid=143842&author=Gubje]Staat me iets bij dat ik bij mijn ascona ooit een losse massa kabel onder het dashboard heb gehad waardoor ik hem niet meer kon uitzetten. Kan het alleen even niet meer verklaren..[/rquote]

                      Hmm vreemde situatie :wtf

                      Groets,

                      Sjors

                      #17828460
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        losse massa geeft altijd vreemde situaties.

                        had hier pas een gevalletje manta b.

                        ruitenwisser bedienen, ging kachel draaien haha

                        maargoed, al wat nieuws inmiddel?

                        #17828461
                        Sjors-V6
                          Lid sinds:
                          7 March 2008

                          [rquote=1887638&tid=143842&author=Ghanz]

                          maargoed, al wat nieuws inmiddels?[/rquote]

                          Ja ! er is bij de Opel dealer een nieuwe Originele(!) radiateur geplaatst dat viel niet mee, omdat ik een automaat én Airconditioning heb.

                          Tevens hebben ze het probleem (dat ze niet meer uitgaat op contact) opgelost ! geen idee wat het probleem nu was, ik was zo blij met m’n nieuwe OEM radiateur en nog wat gebabbeld dat ik gewoon helemaal vergeten ben te vragen wat het euvel nu was. de volgende keer even vragen.

                          Feit is dat het opgelost is ik weer een frisse radiateur heb :D

                          Groetss,

                          Sjors

                          #17828462
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Dus hij is eindelijk na al die weken uit….gefeliciteerd man :D

                            #17828463
                            kaneelschep
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 November 2004

                              :D:D:D

                              #17828464
                              Sjors-V6
                                Lid sinds:
                                7 March 2008

                                :jerry:jerry was al dat gesleep met die Jerry can’s wel zat onderhand :D

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.