Help ! mijn Senator wil niet meer uit !

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Help ! mijn Senator wil niet meer uit !

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sjors-V6

Zoals de topic titel al aangeeft, de motor van mijn Senator wil niet meer af :angel is dit iets wat jullie bekend voorkomt ?

De auto start super ! geen probleem, als ik het contact af zet dan gaat alles uit, echter blijft de motor door draaien ! ik moet dan de motorkap liften en het relais brandstof pomp fkes uitnemen, dan gaat ze uit en vervolgens druk ik het relais weer terug.

Even voor de goede orde, mijn Senator staat droog en daar rijd ik nu ook zeker niet mee ! maar het seizoen om er straks weer mee te gaan rijden komt langzaam in zicht :D

Zijn er punten waarvan jullie zeggen, joh bekijk dat eens, want ik weet niet waar ik zoeken moet, en voordat ik alles overhoop haal eerst even hier vragen.

Alvast bedankt !

Groetkes,
      Sjors

2000
      Moderator

Het lijkt mij dat het aan je contactslot ligt?
        Maar als het seizoen er weer aan komt, dan kan je ‘m toch laten lopen:P (ondanks dat de benzine op een record (dieptepunt)is beland)

kiyamizio

kan toch laten afslaan via koppeling?

Sjors-V6

[rquote=1882666&tid=143842&author=2000]Het lijkt mij dat het aan je contactslot ligt?
            Maar als het seizoen er weer aan komt, dan kan je ‘m toch laten lopen:P (ondanks dat de benzine op een record (dieptepunt)is beland)[/rquote]

Hmm dat is wellicht een optie ! dat deze niet meer onderbreekt !

Ja die prijzen zijn niet normaal meer.. maar wat doe je d’r aan…

[rquote=1882668&tid=143842&author=kiyamizio]kan toch laten afslaan via koppeling?[/rquote]

Koppeling ? wasda ? die hek nie :jerry

Het is een CD 3.0 E met automaat ! schakelen is voor de armen hé :jerry

boyanka
            Deelnemer

;)contactslot, het plastic behuizinkje aan de achterzijde van je slot is uitgelubberd of gescheurd

Jo1
              Deelnemer

Lijkt me sterk, aangezien de rest wel alles uitvalt, zoals hij schrijft.
                Op de een of andere manier wordt het benzinerelais constant gevoed, i.p.v. via contact geschakeld. De zwarte draad heeft continue spanning gekregen, of is elders in de bedrading doorgelust met een continue spanning (standaard rood).

Ghanz
                Deelnemer

massa schakelaar monteren :D

wat jo omschrijft,… hoe zit het dan met de ontsteking, en aansturing van de injectoren e.d,???

maargoed t zou misschien kunnen dat hij via die foute draad, elders de complete spanning wegtrekt…

maar ik zou ook zeggen, controleer contactslot toch maar.

Gubje
                  Deelnemer

Staat me iets bij dat ik bij mijn ascona ooit een losse massa kabel onder het dashboard heb gehad waardoor ik hem niet meer kon uitzetten. Kan het alleen even niet meer verklaren..

Sjors-V6

Bedankt voor jullie input !!

[rquote=1882758&tid=143842&author=boyanka];)contactslot, het plastic behuizinkje aan de achterzijde van je slot is uitgelubberd of gescheurd[/rquote]

Wat Jo al zegt, de rest gaat wél uit ! Radio blijft echter wel door spelen..

[rquote=1883020&tid=143842&author=Jo1]Lijkt me sterk, aangezien de rest wel alles uitvalt, zoals hij schrijft.
                      Op de een of andere manier wordt het benzinerelais constant gevoed, i.p.v. via contact geschakeld. De zwarte draad heeft continue spanning gekregen, of is elders in de bedrading doorgelust met een continue spanning (standaard rood).[/rquote]

Ik heb een Originele werkplaats map van Opel met alle schema’s van de A1 – A2 Senator/Monza, ik denk dat ik toch maar een ga meten, moet ergens beginnen en dingen kunnen uitsluiten.

[rquote=1883286&tid=143842&author=Ghanz]massa schakelaar monteren :D

wat jo omschrijft,… hoe zit het dan met de ontsteking, en aansturing van de injectoren e.d,???

maargoed t zou misschien kunnen dat hij via die foute draad, elders de complete spanning wegtrekt…

maar ik zou ook zeggen, controleer contactslot toch maar.[/rquote]

Ga ik zeker doen ! bedankt !

[rquote=1883342&tid=143842&author=Gubje]Staat me iets bij dat ik bij mijn ascona ooit een losse massa kabel onder het dashboard heb gehad waardoor ik hem niet meer kon uitzetten. Kan het alleen even niet meer verklaren..[/rquote]

Hmm vreemde situatie :wtf

Groets,

Sjors

Ghanz
                      Deelnemer

losse massa geeft altijd vreemde situaties.

had hier pas een gevalletje manta b.

ruitenwisser bedienen, ging kachel draaien haha

maargoed, al wat nieuws inmiddel?

Sjors-V6

[rquote=1887638&tid=143842&author=Ghanz]

maargoed, al wat nieuws inmiddels?[/rquote]

Ja ! er is bij de Opel dealer een nieuwe Originele(!) radiateur geplaatst dat viel niet mee, omdat ik een automaat én Airconditioning heb.

Tevens hebben ze het probleem (dat ze niet meer uitgaat op contact) opgelost ! geen idee wat het probleem nu was, ik was zo blij met m’n nieuwe OEM radiateur en nog wat gebabbeld dat ik gewoon helemaal vergeten ben te vragen wat het euvel nu was. de volgende keer even vragen.

Feit is dat het opgelost is ik weer een frisse radiateur heb :D

Groetss,

Sjors

2000
                          Moderator

Dus hij is eindelijk na al die weken uit….gefeliciteerd man :D

kaneelschep
                            Deelnemer

:D:D:D

Sjors-V6

:jerry:jerry was al dat gesleep met die Jerry can’s wel zat onderhand :D

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.