Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Help mijn insignia "bokt"
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 juli 2022om 19:35 door Dspeijer.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2015 om 16:02 #17274541
Beste forumleden, ik heb een probleem met mijn insignia OPC. Een aantal maanden geleden liep de wagen zeer onregelmatig bij weinig gas geven (onder de 2500 toeren) De dealer kon geen fout vinden met uitlezen en heeft uit voorzorg bougies vervangen. Probleem was daarna niet meteen weg maar na een 100 tal km wel. Het heeft zich niet meer voorgedaan tot (5000km later) afgelopen week. Nu zat er wel een foutkode in en wel stand gasklep niet goed. De glasklep in toen opnieuw ingelezen waarna het probleem weer een dag weg was maar zich nu weer voordoet……..wie heeft raad voordat ik dadelijk iedere dag in de garage sta om probleem op te lossen.
12 december 2015 om 17:15 #18304476Ik gok op een bobine pen.
Heeft ie nu foutcode’s?
12 december 2015 om 23:33 #18304477Gasklep al eens gereinigd? (kan zonder demontage best wel aardig)
En na afloop gaatje van vacuum (/carter ventitatie) doorgeprikt? (want dat kan makkelijk dichtgesmeert worden met vuile prut tijdens het reinigen)
Al eens benzine filter vervangen, en daarna injector reiniger in de tank gegooid?
[verder kan ik me uit een grijs verleden herinneren dat ik zoiets wel eens heb gehad met defecte krukas sensor. Ook heb ik wel eens gelezen dat het kan liggen aan de klopsensor…..maar ik moet zeggen dat het dat heeeeeeel zelden is]
Ik zou eens met schoonmaken en doorprikken beginnen.
En een bobine even ergens lenen, om te kijken of het dan weg is goed te doen. Dat is risicoloos en snel uit een goede wagen te halen en terug te zetten. Ze gaan wel eens defect en beginnen dan afwisselend gedrag te vertonen, bijvoorbeeld fouten bij alleen hoge of lage temperaturen. Ze gaan zelden in een keer helemaal kapot. Gezien het feit dat de bougies tijdelijk hielpen kan een langzame degradatie de oorzaak wel eens zijn, maar omdat de andere acties niets kosten zou ik die ook maar eens doen.
13 december 2015 om 09:01 #18304475Hoeveel km heeft de wagen gelopen ?
er zijn namelijk ook problemen met de ketting van deze motor.
13 december 2015 om 09:58 #18304478Ik heb het zelfde gehad met mijn vectra opc, hierbij heb ik de bobine pennen vervangen en probleem opgelost. De voorste zijn makkelijk uit te wisselen en ik heb er 3 goede liggen maar heb geen verstand of ze uitwisselbaar zijn met jou insignia opc. Misschien dat andere dat hier weten.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
13 december 2015 om 15:17 #18304479Thanks alvast voor jullie tips, de bobinepennen dacht ik ook al aan. Denk dat ik deze week maar weer naar dealer ga. De opc heeft trouwens nu 95000 km gelopen. De problemen met de kettingen zijn inderdaad bekend maar daar komen zeker foutmeldingen op.
Gr Alain.13 december 2015 om 16:38 #18304480Bobine pennen idd. Kosten ongeveer 100 ps. Zijn Trouwens Met Wat Werk Wel Zelf Te doen
13 december 2015 om 20:55 #18304481Klopt kosten 125 ex bij de dealer, inlaat moet er af, zou eerste de voorste 3 vervangen als het dan over is bespaar je een hoop.
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
13 december 2015 om 20:59 #18304482Inlaat kan blijven zitten
14 december 2015 om 12:15 #18304483Om de achterste te vervangen moet je idd het een en ander wegbouwen, kwartiertje werk als je het rustig aan doet.
Grtz
4 juli 2022 om 19:35 #18471610Ik heb hetzelfde probleem gehad. Injectoren vervangen, gasklep vervangen. Geen resultaat. Bleek uiteindelijk een membraamklep in het kleppendeksel te zijn. Deze werkte niet goed waardoor hij op de olie ging lopen. Nieuw kleppendeksel en hij loopt weer als een zonnetje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.