Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › HELP, mijn c20ne slaat niet aan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2008 om 15:09 #17206543
mijn corsa c20ne heeft 2 weken prima gelopen. alleen toen nokte die er mee midden op het kruispunt(lekker lullig punt). ik heb storing 21(gasklep pos) en 31(krukas signaal) erin zitten.
ondertussen ben ik al verder: kabelboom vernieuwd, gemeten en dergelijke. nieuwe krukas sensor erin, een nieuwe gasklep sensor en een andere ecu er in. relais doorgelust, maar het helpt allemaal niet.
zie iets over het hoofd? Help mij, ik wil rijden in mn gsi!!!!
:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry
20 januari 2008 om 15:20 #17385510Storing 31 krukas signaal zit er altijd in als hij niet loopt
Op die gasklep pos sensor storing zal hij wel gewoon lopen.Welk relais heb je doorgelust? (benzinepomprelais??)
Vonkt hij wel . Krijgt de benzinepomp spanning ? (rood/blauwe draad)
20 januari 2008 om 15:24 #17385511dat grote relais wat bij de ecu ligt, volgens mij is dat idd het brandstofpomp relais. als ik hm door lus gaat de pomp draaien
hij krijgt benz en hij vonkt naar mijn idee een beetje lichtjes.20 januari 2008 om 15:27 #17385512hoe heb je hem doorgelust. Want dit relais schakelt niet alleen je pomp maar ook je ontsteking, je moet dus van 1 draad naar 2 draden toe om je relais door te lussen.
20 januari 2008 om 15:28 #17385513en controleer of je vonk en brandstof hebt.
Bougies eruit draaien, op je kleppendeksel leggen en aansluiten.
Iemand de auto laten starten.Tevens controleren of die ook ECHT brandstof krijgt..
Dingen moet je echt uitsluiten en dat werkt alleen op deze manier..20 januari 2008 om 15:31 #17385514ik heb het schema er bij gehad en alle draden in het relais die bij het component 12v moeten hebben door gelust. maar als de bougie nat is dan krijgtie toch brandstof?
20 januari 2008 om 15:38 #17385515yupzzzz normaal wel.. natte bougies wel schoonmaken
anders kan die nog niet starten..Maar check nou die bougies of ze echt vonken
20 januari 2008 om 15:42 #17385516ga ik doen
20 januari 2008 om 17:28 #17385517bougies eruit en op de deksel neer leggen zodat je de vonken kunt zien. auto startten en uit de buurt blijven …als je een lekkere vlammenzee krijgt heb je en vonkjes en benzine……:jerry
20 januari 2008 om 18:26 #17385518Originally posted by Ronaldo
bougies eruit en op de deksel neer leggen zodat je de vonken kunt zien. auto startten en uit de buurt blijven …als je een lekkere vlammenzee krijgt heb je en vonkjes en benzine……:jerryNiet doorstarten man.
FF kijken of ze vonken is voldoende..Vliegt niet meteen in de fik hahahah
Moet jij toch wel weten ron.. :vertag:vertag:vertagGa mensen nou niet bang maken hahahah
20 januari 2008 om 21:09 #17385519:P
21 januari 2008 om 06:17 #17385520daar word ik niet bang van, ben automonteur namelijk, alleen niet bij opel.
21 januari 2008 om 06:50 #17385521origineel gepost door opel-boy
daar word ik niet bang van, ben automonteur namelijk, alleen niet bij opel.getuigt toch wel van enig doortastendheid dat je toch maar weer aan een opel werkt ;) ga zo door :D
21 januari 2008 om 09:32 #17385522ik kan me een motorfiets herinneren waar we de bougies uithadden, die kreeg geen peut maar vonkte wel, achteraf kreeg hij dus veel peut en vonkte hij wel, je kan op je vingers natellen hoe snel we moesten zijn om het fietsje te redden wat gelukkig ook gelukt is.
groeten
21 januari 2008 om 11:56 #17385523Zoals corsaboy al zegt:
Eerst kijken of hij vonkt en goed vonkt.(Dat de bougie’s nat worden kan al een teken zijn dat er geen vonk is of dat deze niet goed is.)
Dan luisteren of de pomp wel loopt.(alleen tijdens staten en lopende motor loopt ie).
Als hij goed vonkt en de brandstofpomp werkt ,dan kijken of er ook brandstof ingespoten word.Als je goed luisterd kun je de injectors horen als je start (tikken). kan het ook zijn dat er veel te veel ingespoten word?21 januari 2008 om 16:40 #17385524ja dat kan ook, als de retour dicht zit of de regelaar dood is, heb dit vandeweek met mijn sierra gehad die liep niet meer stationair en liep tot het middegebied met gas bij geven smerig rijk, daarintegen liep ie na het middengebied als de touwtering, heb het toch maar verholpen want waneer rij je volgas door de stad:jerry
ook injectoren kunnen open blijven staan door electronische of mechanische redenen.
ook kunnen ze dicht blijven door electronische of mechanische redenen.
er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.groeten
21 januari 2008 om 16:59 #17385525daarom alles stap voor stap controleren. :agent
21 januari 2008 om 17:18 #17385526jups, voordeel van ford is dat dit het enige eigenlijk kon wezen, die dingen zijn zo goed hahahahahah.
idd stap voor stap alles nalopen en dat kan sosm lastig zijn maar doe het maar gewoon.
groeten
27 januari 2008 om 09:57 #17385527loopt ie alweer opel-boy ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.