Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Help mijn astra maakt een raar geluid en trilt!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2012 om 19:27 #17245435
Hallo,
Sinds 2 weken ben ik een (gelukkige) eigenaar van een opel astra station sport op LPG.
De auto heeft 260.000 gelopen. (2002)
Tijdens de proefrit hoorde ik een raar geluid, dit bleek een wiellager te zijn. Is ook netjes gemaakt.
Toen ik de auto ging ophalen,begon de auto heel erg te trillen rond de 70 km -80 km. Dit voelde ik in het stuur en in de hele auto. daarbij maakte een achterband een zoemend geluid.
Meteen de garage gebeld, volgende dag terug gegaan, voorbanden uitgebalanceerd.
Trillen een stuk minder, maar nog steeds.
Wéér gebeldnaar de garage, in de tussentijd nieuwe lampjes in de boordcomputer gedaan, bleek de olie te laag te zijn, dus meteen olie bijgevuld, en kon 2 dagen later terug komen.
Nu begon de auto ook te tikken, dacht dat ik de motor al in puin had door het te kort aan olie, echter na het bijvullen niet meer gehoord.
Terug naar de garage, 2 nieuwe achterbanden en het probleem zou opgelost zijn. Alles behalve waar.. Het trillen wel echt minder nog, maar nog steeds aanwezig, zeker tijdens optrekken 80 km in een bocht.
Wéér de garage gebeld… Aangezien de auto ook APK was afgekeurd op de Co2 uitstoot (stationair zoals mij verteld werd). Een nieuwe afspraak gemaakt, in de tussentijd begon de auto ook weer te tikken.
Alleen hoorbaar bij stationair draaien en erg onregelmatig. Dan wel dan niet. Niet afhankelijk of de motor nu koud of warm was.
Dit ook bij de garage aangegeven.
Daar hebben ze wat in de motor bijgesteld en Co2 zou goed zijn, nu was ook het tikken weg.
Direct weer doorgereden naar het keuringstation, helaas WEER afgekeurd op de Co2!!!!!!!
En het trillen was nog steeds aanwezig, hiervoor was een afspraak gemaakt om terug te komen zodat de auto uitgelijnd kon worden.
Vandaag de auto weg gebracht, in de tussentijd loopt hij soms stationair ook als een diesel..
Dit allemaal doorgegeven.
Aangezien ik in Limburg woon en de auto de hele tijd terug moest naar Eindhoven, er vandaag een gezellige dag Eindhoven van gemaakt.
Ik kon de auto komen ophalen. De auto was uitgelijnd, het tikken bleek van de aircomotor af te komen ???
Had niets met de distributieriem, spanrollen of waterpomp te maken volgens de monteur..
De aircopomp hebben ze doorgespoelt en het geluid zou moeten verdwijen (?)
In eerste instantie dacht ik dat het trillen inderdaad verdwenen was… Helaas niet dus! het is nog steeds tussen de 80-100 KM. Echt veel minder, maar het stoort me nog steeds.
Daarbij hoorde ik in eerste instantie geen bijgeluiden meer, maar toen ik thuis kwam klonk hij weer als een diesel, hoorde geen getik.
Opnieuw gestart, hoor ik geen diesel maar wel weer het getik..
Ik wordt er écht knetter gek van!
Het getik komt (volgens mij) onder de kap waar de distributieriem zit vandaan..Iemand tips? Sorry voor mijn ellelange topic!
p.s vandaag de auto wel goedgekeurd daar.. Maar morgen meteen een nieuwe meting laten doen.
17 januari 2012 om 19:30 #17977209Loopt de auto op Benzine en LPG rot stationair???
heb je geen kromme velg???
Willem
17 januari 2012 om 19:32 #17977210Hoi Willem,
Heb het idee dat hij op benzine beter loopt… Maar dit zal ik morgen moeten testen of hij dan ook dat geluid maakt.
Als hij geen gekke geluiden maakt hoor de je motor ook écht niet. Dit heeft hij op LPG en Benzine gedaan.. Vind het vooral raar omdat het niet continue is.Kromme velg? Geen idee, kan iedere garage dat normaal gesproken zien??
17 januari 2012 om 19:41 #17977211ja kan wel op een balanceerapparaat…
Willem
17 januari 2012 om 19:46 #17977212wat dat klinken als diesel betreft zou je egr klep wel eens vervuild kunnen zijn in het gunstigste geval
ook zou je eens even moeten kijken in het koelvloeistofreservoir hoe het koelwater er uit ziet
en of er vieze derrie onder aan de olievuldop kleeft
als je dat ons even wilt laten wetenevt foto’s ervan ook handig
ook is een voorsteltopic aanmaken eigenlijk verplicht……
mvg Mario
17 januari 2012 om 19:53 #17977213Loopt hij soms op 3 pitten met lpg. Gas Computer van slag. Heb ik zelf ook ooit gehad.
17 januari 2012 om 20:46 #17977214Ik heb een beetje dat zelfde probleem op LPG, zie dit topic (heb ik eerder deze avond aangemaakt): viewtopic.php?f=75&t=160556
17 januari 2012 om 20:48 #17977215Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie berichten!
Waar moet ik dat voorstel Topic dan aanmaken??Heb even het geluid ( wat ik niet geupload krijg ) aan een kennis die automonteur is laten horen.
Hij geeft aan voor 90% zekerheid te kunnen zeggen dat dit de klepstoters zijn… :angel
Wat ik nu eerst ga proberen voordat ik de garage weer ga lastig vallen is de motor flushen…
Mocht dit niet baten, dan ben ik bang dat de garage zegt dat ik dan maar een andere auto moet gaan uitzoeken… Denk niet dat ze deze kosten nog willen betalen, of zijn ze dat verplicht?Groetjes Lara
17 januari 2012 om 20:55 #17977216We vinden het inderdaad leuk als je je voorstelt in ons voorsteltopic: viewforum.php?f=30
Klepstoters, dat wordt veroorzaakt door een te lage oliedruk. Als je lange tijd daarmee rond rijdt, gaan de hydrostoters kapot en blijven ze altijd tikken, maar daardoor gaat je motor nog niet slechter lopen. Kapotte hydrostoters gaan ook sneller tikken naarmate het toerental stijgt.
18 januari 2012 om 15:04 #17977217Hhmm, deze klachten had ik ook bij mijn vorige auto (seat leon) en na weken zoeken, onderdelen schoonmaken/vervangen etc bleek dat de hele kop naar z`n grootje was, kleppen krom, klepzittingen versleten o.i.d en de kop was krom. Bij mij hebben ze toen alle kleppen en klepzittingen vervangen, kop afgevlakt en een set nieuwe spanrollen en distributieriem erop. Toen waren de problemen over. Helaas was dit een erg duur grapje.
Ik had ook constant motorstoring en regelmatig liep hij op 3 pitten, ook trilde hij rond de 100 km/h en zelf bij stationair draaien schudde de hele auto als een diesel.
Al hoop ik voor je dat dit bij jou niet het geval is gezien de dure reparatie. Alleen gezien het aantal km`s bestaat de kans dat dit wel het geval kan zijn, schijnt toch dat er bij LPG tussen de 200.000 en 300.000 km problemen gaan komen ivm de schrale verbranding van gas. Maargoed, het kan ook heel goed iets anders zijn.
succes in ieder geval en hopen dat het gauw weer opgelost is
18 januari 2012 om 18:46 #17977218Dat is wel erg beroerd, zeker omdat ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen waar het aan ligt, misschien heeft hij wel schade gehad en trilt hij daarom zo erg?
Bij welke garage heb je hem gekocht?
22 januari 2012 om 19:33 #17977219Heb hem bij occasion Eindhoven gekocht..
Daar hebben ze de aircopomp gesmeerd en het tikken is inderdaad opgehouden.
Echter blijft hij lopen als een diesel, ik wordt er gek van!Bij een koude motor doet ie dit niet, maar zodra de auto warm wordt begint hij te dieselen.
Ook loopt hij op benzine beduidend beter dan op LPG. op de LPG wilt hij nog wel eens inhouden en kan ik hem moeilijk met 50 km pu in de 4 rijden, dan houdt hij echt in en schokt ie wat. Dit kan toch te maken hebben met de afstelling??
Is het mogelijk dat dit ook kan komen door een slechte, lekkende uitlaat?
Of zijn mijn dromen nu te mooi :)23 januari 2012 om 12:16 #17977220Er zullen vast genoeg uitzonderingen zijn die de regel bevestingen maar 260K op LPG is al behoorlijk veel. Dat zal de vorige eigenaar vast ook hebben gedacht. Na aankoop moet je dan ook niet gek opkijken als je tegen bepaalde zaken aanloopt. Daarom is het natuurlijk niet minder vervelend. Klinkt mij ook als een cilinderkop die niet helemaal fris meer is….
23 januari 2012 om 12:58 #17977221Als een auto bij een proefrit al veel problemen geeft, en je weet er niet zo heel veel van.. Dan laat je hem gewoon staan!!! Je zegt zelf al dat ie veel te weinig olie had toen je hem net kocht uberhaupt.. Denk je dat hen die auto dan veel kan boeien?
Dit is een typisch geval van garage die net zo lang symptoombestrijding doet tot je eindelijk eens wegblijft met je probleemauto ;)
Ik zou hem op dit moment zo snel mogelijk kwijt proberen te raken..
Door een lekje in de uitlaat (wat ie dus blijkbaar ook al heeft :P ) kan ie eigenlijk niet heftig gaan inhouden.24 januari 2012 om 22:55 #17977222Auto reed met de proefrit prima! Alleen het trillen in het stuur deed ie op dat moment, geloof me anders had ik hem laten staan.
Ik weet niet of hij een lek in de uitlaat heeft, dat zou zomaar kunnen aangezien de uitlaat aardig verroest is.
Heftig inhouden doet hij niet, maar hij houdt wel in, is gewoon wat traag wanneer er van de 1 naar de 2 geschakeld wordt. en in de 4 bij 50 rijden.
Dat van die olie, dat is erg vervelend maar daar kwam ik thuis pas achter.
Ga morgen de ANWB bellen om te kijken of zij een idee hebben, aangezien ik deze week niet terug kan naar de zaak ivm werk.
Wil wet weten wat er aan de hand is voordat ik er zelf (nog) meer geld aan uit ga geven.260 is idd erg veel, voor welke auto dan ook. Hiervoor een focus station gehad op diesel en die was met 260 compleet op.
Het doel was dan ook een auto te kopen voor 1 jaar (hopelijk langer) zodat ik wat meer zou kunnen sparen.
aangezien er behoorlijk wat positieve revieuws waren over de opel (astra op lpg) heb ik dat risico dus wel durven nemen.
Maarja.. Ben bang dat het wederom een kat in de zak was. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.