Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Help Mede Opel genoten !!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2014 om 20:42 #17269160
ik ben sinds kort eigenaar van een opel astra 1.6 16v Easytronic uit 2004
auto ziet er netjes uit en echte kilometers 80,000.Nou heb ik het volgende probleem, en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Sinds gisteren sprong in 1 x het storingslampje ( auto met sleuteltje ) op me display en had ik in 1x vermogensverlies en er komt een rare muffe geur bij me motor vandaan of onder me auto niet echt eerlijk te zeggen.
naar de garage geweest vandaag en uit laten lezen ( bij opel zelf ) en hier constateerden ze 3 foutcode’sP1530
P1550
P1120
de garage zei ja waarschijnlijk is het je gaspedaal dit kost 491 euro MAAAAAAAAAR ik kan niet garanderen dat dit ook de oorzaak is en de storing opgelost is + dit is een onderdeel wat ik niet terug zou kunnen nemen.
daarnaast zou het mischien ook aan me bekabeling kunnen liggen of aan me ECU.
maar ja gissen daar schiet ik niks mee op.
dus ik hoop dat iemand van jullie dit ook meegemaakt heeft.
mvg
Benni20 november 2014 om 21:17 #18261605Hmmm, Ik denk dat je ECU het probleem veroorzaakt. heb de fouten die je noemt vaker gezien.
Toen was ook het gasklephuis vervangen, maar probleem bestond toen nog steeds. Uiteindelijk bleek (toen ik erbij werd gehaald) dat de ECU stuk was en heb deze toen ook vervangen.Je kan kijken of de bekabeling beschadigd ergens is maar ik kan je bijna verzekeren dat je ECU het probleem veroorzaakt.
Zeker de fout P1530 en P1220 maken dat voor mij redelijk duidelijk.Hier de beschrijvingen bij de foutcodes :
P1120 :
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage Low
Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 CorrelationP1530 :
A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)P1550 :
Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
Limp Home – Electronic Throttle Control Forced Idle20 november 2014 om 21:33 #18261606Licht niet aan je gaspedaal, is de ecu of draadbreuk.
20 november 2014 om 22:47 #18261607Ik ben bekend met de foutcodes
Nou moet ik zeggen dat ik nu wel zeker weet dat het niet aan me gaapedaal ligt
Net op snelweg even 180 en weer terug laten zakken tot 60 weer kickdown
Ingetrapt gas pedaal reageert gwn goed en scherpNou valt mij wel 2 dingen op wat mij eerst niet opviel :p
1: toerenteller heeft een lichte speling ( en dan ook echt licht ) stationair 900 toeren en en hij schommelt tussen de 900 en ja 950 xd nog onder de 1000
2: ik meek dat als ik me verwarming aan heb op stand 4 ( climate control ) dat deze soms verzwakt met blazen alsof die op stand 1 staat en dan gelijk weer hard blaast ( hij staat dan niet op automatisch !!! )
Zoals ik al zei net snelweg gereden tog zo,n 50-60 kilometer niks aan het handje
Reed gwn zoals ik verwacht en hoe een auto moet rijden geen gekke geluiden
Behalve me verwarming die blaast dan zoals hierboven aangegevenEn even correct de opel dealer zei
Gas pedaal
Bekabeling
En stuurapparaat ( ik had ecu geschreven dat was fout)Ecu was goed volgens hun
En ja dan blijft die doffe muffe geur nog hangen waar ik het over had
Mischien dat jullie nu al iets beter weten omtrent mij nieuwe ontwikkelingen
Bedankt voor de reacties !!Opel rijders onder mekaar !!
20 november 2014 om 22:50 #18261608@ZakhooiTM wrote:
Hmmm, Ik denk dat je ECU het probleem veroorzaakt. heb de fouten die je noemt vaker gezien.
Toen was ook het gasklephuis vervangen, maar probleem bestond toen nog steeds. Uiteindelijk bleek (toen ik erbij werd gehaald) dat de ECU stuk was en heb deze toen ook vervangen.Je kan kijken of de bekabeling beschadigd ergens is maar ik kan je bijna verzekeren dat je ECU het probleem veroorzaakt.
Zeker de fout P1530 en P1220 maken dat voor mij redelijk duidelijk.Hier de beschrijvingen bij de foutcodes :
P1120 :
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage High
Accelerator Pedal Position Sensor 1 Voltage Low
Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 CorrelationP1530 :
A/C Clutch Relay Voltage High (Air Conditioning)
A/C Clutch Relay Voltage Low (Air Conditioning)P1550 :
Limp Home – Electronic Throttle Control Power Management
Limp Home – Electronic Throttle Control Limited Performance
Limp Home – Electronic Throttle Control Forced IdleWat was jij kwijt voor het vervangen van je ecu ?
In het ergste geval weet ik dan waar ik aan toe ben20 november 2014 om 23:08 #18261609@Bigga010 wrote:
En ja dan blijft die doffe muffe geur nog hangen waar ik het over had
Mischien dat jullie nu al iets beter weten omtrent mij nieuwe ontwikkelingen
Bedankt voor de reacties !!Opel rijders onder mekaar !!
Muffe geur ligt vaak aan je pollenfilter
Even nieuwe erin en klaar21 november 2014 om 00:37 #18261610@Daan1908 wrote:
@Bigga010 wrote:
En ja dan blijft die doffe muffe geur nog hangen waar ik het over had
Mischien dat jullie nu al iets beter weten omtrent mij nieuwe ontwikkelingen
Bedankt voor de reacties !!Opel rijders onder mekaar !!
Muffe geur ligt vaak aan je pollenfilter
Even nieuwe erin en klaarZou dit ook een storingslampje kunnen geven of staat dat erbuiten
21 november 2014 om 00:50 #18261611Nee dat staat er buiten
Een Pollenfilter ook wel interieurfilter genoemd
Zit achter je handschoenen vakje
De microvezels waar het filter uit bestaat, filteren vuil, stof, vet, pollen en roetdeeltjes. Daardoor stroomt er schone lucht je auto binnen en dat is wel zo prettig.
ik heb een filmpje gevonden hoe je die kunt vervangenhttp://www.youtube.com/watch?v=WEJrkSlK18Y” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 november 2014 om 01:03 #18261612@Daan1908 wrote:
Nee dat staat er buiten
Een Pollenfilter ook wel interieurfilter genoemd
Zit achter je handschoenen vakje
De microvezels waar het filter uit bestaat, filteren vuil, stof, vet, pollen en roetdeeltjes. Daardoor stroomt er schone lucht je auto binnen en dat is wel zo prettig.
ik heb een filmpje gevonden hoe je die kunt vervangenhttp://www.youtube.com/watch?v=WEJrkSlK18Y” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ohhh ja ik snap al wat je bedoelt
Alleen is het zo dat ik er tijdens het rijden niet ruik in de auto
Pas als ik me raam open doe
Of ik stap uit dan pas ruik ik het
Ja ik ken ook niet echt de geur omschrijven echt een aparte lucht21 november 2014 om 01:08 #18261613Heb je geen muis of iets anders vast zitten aan je motor blok dat die verbrand tijdens het rijden
Heeft een kennis van mij een keer gehad beestje zat tussen het blok en de uitlaat
21 november 2014 om 01:10 #18261614Nee
Haha eerste wat ik nagekeken heb
Niks te vinden21 november 2014 om 01:15 #18261615@Bigga010 wrote:
Nee
Haha eerste wat ik nagekeken heb
Niks te vindenkatalysator zal het ook wel niet zijn
Krijg je meer een luchtje van rotte eierenIk zal het dan zo ook niet weten
Maar ik wens je succes met je zoektocht21 november 2014 om 01:22 #18261616@Daan1908 wrote:
@Bigga010 wrote:
Nee
Haha eerste wat ik nagekeken heb
Niks te vindenkatalysator zal het ook wel niet zijn
Krijg je meer een luchtje van rotte eierenIk zal het dan zo ook niet weten
Maar ik wens je succes met je zoektochtBedankt
Uitlaten lezen bij opel en morgen langs een kennis die een eigen garage heeft hem de codes laten zien en kijken of hij er wat mee kan!21 november 2014 om 08:39 #18261617Je kan ook ns proberen een vervang ecu te vindn die je ff mag gebruiken om in te bouwen, zien dat de foutcodes zo wegblijven.
21 november 2014 om 08:53 #18261618Moet je wel de huidige afmelden van de immo of ook de immo vervangen tijdens het testen :)
@Bigga010
Ik heb de ECU’s jammer genoeg zelf niet meer in vooraad anders had ik hem voor je kunnen vervangen, weet wel iemand die er een voor 150 eur heeft liggen en das incl programmeren dacht ik.
Voor je garage heb ik een check procedure naar je gestuurd zodat ze makkelijk tot de conclusie kunnen komen :)21 november 2014 om 14:04 #18261619@Chris426 wrote:
Je kan ook ns proberen een vervang ecu te vindn die je ff mag gebruiken om in te bouwen, zien dat de foutcodes zo wegblijven.
Ik zou 1 2 3 niet weten aan wie
Niemand in me vriendenrking ofzo heeft een opel astra21 november 2014 om 14:07 #18261620@ZakhooiTM wrote:
Moet je wel de huidige afmelden van de immo of ook de immo vervangen tijdens het testen :)
@Bigga010
Ik heb de ECU’s jammer genoeg zelf niet meer in vooraad anders had ik hem voor je kunnen vervangen, weet wel iemand die er een voor 150 eur heeft liggen en das incl programmeren dacht ik.
Voor je garage heb ik een check procedure naar je gestuurd zodat ze makkelijk tot de conclusie kunnen komen :)Thx voor de check
Print hem zondag uit en maandag ga ik even langs
Ik lees ook op internet dat het aan bedrading kan liggen of iets aan de binnenkant van de ecu
Dat ze er wat op spoten en ze hadden er geen lastEn over de ecu 150 is niks
Vergeleken met wat voor andere bedragen ik lees/hoor
Die praten over 1000-1600 euroIEMAND IN DE BUURT VAN ROTTERDAM DIE HIER VERATAND VAN HEEFT DIE EVEN ZOU KUNNEN KIJKEN !!!
21 november 2014 om 14:16 #18261621Het is inderdaad meestal zo dat in de ECU zelf een draad (of meerdere) losraakt, vervelende met deze hybrid ECU’s is dit niet zelf te repareren of je moet de goede chemicalien tot je beschikking hebben om de gel eruit te krijgen. :)
Neem eens contact op met liviu2004 (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=44684)
Hij heeft nog een ECU voor dit motorblok liggen dacht ik, hij heeft ook een Tech2 om deECU me in te leren :)21 november 2014 om 14:26 #18261622@ZakhooiTM wrote:
Het is inderdaad meestal zo dat in de ECU zelf een draad (of meerdere) losraakt, vervelende met deze hybrid ECU’s is dit niet zelf te repareren of je moet de goede chemicalien tot je beschikking hebben om de gel eruit te krijgen. :)
Neem eens contact op met liviu2004 (ucp.php?i=pm&mode=compose&u=44684)
Hij heeft nog een ECU voor dit motorblok liggen dacht ik, hij heeft ook een Tech2 om deECU me in te leren :)Bedankt
Heb hem een berichtje gestuurd
Kijke hoe dat gaat lopenHoop dat het geen al te groot probleem is
Rij al 6 jaar astra’s
Nog nooit dit probleem gehad21 november 2014 om 14:28 #18261623Sinds gister middag tot nu toe
Heb ik eigenlijk geen last meer gehad
Hoop eigenlijk dat het gwn koppijn van de auto was
Maar kzit af te tellen totdat die weer begint22 november 2014 om 09:52 #18261624Komt van zelf weer terug, heb het ook met mijn opc, heb ik een poosje gereden zet ik hem stil slaat ie niet tot nauwelijks nog aan geen reactie op gaspedaal, foutcodes komen overeen met die van jou. alleen heb ik er 4 dat puur op het gaspedaal/gasklep/gasklep regeling heb het nu al een maand niet meer gehad maar ik ga een andere ecu proberen gescoord via ebay voor een redelijk bedrag.
Komt vaker voor dat de ecu,s dit probleem geven :???:
22 november 2014 om 10:16 #18261625@all, Bigga010 car is Astra H, motor is Z16XEP, different than Z16XE, still not sure which ecu he has, but most likely not Multec. Maybe he has same issues, but still a different car than Astra G.
8 mei 2015 om 14:53 #18261626Nou ondertussen zijn we maanden verder
Ben naar opel dealer gwweest ze hebbe hem gereset
Maanden lang geen probleem gehad
En jawel vrijdag 8 mei
7 maanden later speelt het probleem zich weer af
Ik heb btw niks laten vervangen in de tussentijd
Behalve bandjes en remblokken voor de apkHeel raar de foutcodes die ik toen had die hierboven staan geeft die nu niet aan
Nou geeft die een foutcode aan die de anwb niet ken lezen ( moet door opel gedaan worden zegt die )hij heeft hem gereset en sinds vanmorgen tot nu toe geen problemen
Hij gokt het op een bobine probleem
Heb hem namelijk verteld dat vanmorgen toen ik hem starte hij niet meteen aan wou slaan en toen die eenmaal gestart was met moeite ze toeren wou maken
3 seconden later zat die wel op 900 toeren en toen ging ook het lampje aan :(Iemand welbis bobine pribleem gehad ?
8 mei 2015 om 15:19 #18261627Moeite met toeren zal niet zeker de bobine zijn ik zou dan de kruk of nokkenassensor als veroorzaker zien.
9 mei 2015 om 11:54 #18261628Ja ik weet het ook ni meer
Kheb nu 4 verschillende diagnoses gehoord
Maar bij mij speelt het 1x in de zoveel tijd en daarna is het weer langere tijd weg
Opel dealer heeft er ook even 20 kilometer ingereden
Stukkie binnenstad en snelweg
Auto rijdt als een zonnetje die weten het ook ni meer -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.