Help: Lekkage Opel Astra H 2004

Forumindex Forums Modellen Astra Help: Lekkage Opel Astra H 2004

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Stealthcar81

Sinds september een Astra H station van 2004 1.7 CDTI.

Wat blijkt nu continue lekkage bij de deuren.

Voordeuren zijn al gemaakt door dealer koste nogal wat.

Kan ik dit ook zelf, en hoe krijg ik die panelen eraf voornamelijk de bovenkant van het paneel.

Ben namelijk bang dat ik het paneel beschadig.

Hulp gevraagt :-)

Spacejam
      Deelnemer

waarschijnlijk komt het van je onder je speaker vandaan, paneel eraf en dan even de speaker afkitten.

Laagvlieger
        Deelnemer

Komt vaker voor.
          Meestal is het niet zo erg dat het naar binnen lekt.
          Wel blijft het soms op dat rubber liggen.

Het lekt door het onderste schroefgat van de speaker.

No Name

Hoe constateer je deze lekkage? Is het echt zichtbaar of merk je het op een andere manier?

Stealthcar81

Geconstateerd dat er meerdere malen inderdaad een flinke plas op het rubber lag en wanneer je een bochtje pakt loopt het naar binnen.

Bij de voorzijde waren trouwens de “rubbere randen” die de speaker aansluiten op de deur aan het vergaan waar het dus lekte.

Afgekit door garage en extra parker gezet in het midden van de onderzijde deze wilde namelijk nog wel is wat open gaan staan.

Maar de voorzijde heeft de garage gedaan en die laten je niet zien hoe dat paneel er af gehaald kan worden.

Kan zelf het paneel wel los schroeven en weet alle schroeven ook te vinden.
              Weet niet hoe ik die bovenzijde bij het raam los moet krijgen dat zit muurvast, en ben bang dat ik me paneel sloop.

Kan iemand me hier meer info over geven.

Spacejam
              Deelnemer

je moet hem onder los schroeven en dan met je arm onder het paneel het bovenste stuk naar boven duwen, anders scheurt de kunststof strip waarmee het paneel boven vast zit los van het deurpaneel.

Stealthcar81

Dus losschroeven en dan dus erachter met je arm, paneel dus onder iets naar je toetrekken. In het midden van het panneel boven omhoog duwen.

Gaat dat stroef? Had het namelijk al geprobeerd en er zit geen beweging in.

Of ben ik te voorzichtig.

Spacejam
                  Deelnemer

het zit wel behoorlijk stevig vast, er zitten op een 4 of 5tal plaatsen stalen clips, gewoon vanaf één kant beginnen naar de andere kant werken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.