m’n auto sloeg net af, na een paar keer proberen starte hij weer maar ging het auto met steeksleutel lampje branden, die ging later uit en ging het mm lampje branden. thuis uit gelezen met de op-com en het is de krukaspositie sensor. kheb hem nu gewist en hij loopt weer maar kga die sensor toch vervangen, maar waar zit dat ding ergens bij een 1.2 xep motor en waar moet ik op letten met het vervangen?
Wissen heeft nu geen nut. Vroeg of laat zul je het zelfde weer krijgen.
Als je onder de auto staat/ligt zit ie achter de binnenste ashoes van de rechter aandrijfas.
trek eerst de stekker er af en draai met een ringsleutel 8 de torxbout los.
daarna kun je hem lostrekken, misschien zit ie wat klem dan gebruik je een waterpomptang.
Nieuwe er in…..
thanks voor het snelle antwoord, mocht de auto niet starten kan je hem dan door verbinden? ik moet morgen weer vroeg naar m’n werk maar hij moet het wel doen. kga zo ff onder de auto kijken, heb je mss een foto met de aangegeven plek? (ik ben geen automonteur, maar je kan hem dus zo zien zitten)
Nee kan je niets aan doen. Meestal wil ie niet starten nadat de motor warm is geweest…Als ie dan loopt kom je wel op je werk..En zal ie niet onderweg stilvallen……
Altans, dat zijn mijn ervaringen met deze sensoren, inmiddels al heel wat vervangen :P
Achter de ashoes van de rechter as…kan niet missen. Zit gewoon in het onderblok.
paar minuten werk hooguit.