Help. Koppakking vectra B 1999 lek !

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Help. Koppakking vectra B 1999 lek !

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    harry1985
    Deelnemer

Hey mede forum gebruikers.

Ik was laatst bij de garage voor apk. Toen was er gemeld dat mijn auto een lekke koppakking heeft. En het niet lang zou duren dat me auto ermee stopt. Reparatie zou ongeveer 1500 euro zijn. Dan denk ik echt 1500 ? Maar oke dat heb ik niet voor deze auto meer over eigenlijk. Toch wil ik zo goedkoop mogelijk een oplossing. En doorsparen voor nog een betere auto, Over bijvoorbeeld een jaar / 1,5 jaar.

Iemand enig idee waar je zo goedkoop mogelijk een koppakking kan laten vervangen. Ik wou er opzich wel even mee door rijden als het kan.

Gaat om een opel vectra B 1999. Omgeving groningen !

Mvg harry…

Anoniem

In Assen zit auto demontage bedrijf( vroeger heette dat sloperij ;-) ) ARA. Daar werkt een Opel man.
        Misschien weet hij iemand die die het voor je kan fiksen.

harry1985
        Deelnemer

Voor een zachte prijs is alles welkom natuurlijk. :yahoo:

bart-gsi
          Deelnemer

ligt er nogal aan wat voor motor je hebt…
            1500 euro voor een v6 of 1500 euro voor een 4 cilinder… dat laatste is nogal duur aangezien de onderdelen geen drol kosten. voor dat geld hang ik er zelf een andere motor in… ( even als voorbeeld qua prijs verhouding).. dus ik zou of kijken bij andere garages wat ze vragen of overwegen het zelf te doen.. en opzich als je een 4 cilinder hebt is dat best zelf te zoen als je een beetje skills en kennis hebt of een werkplaats handboek gebruikt met momentsleutel

dockedmarc
            Deelnemer

het ligt ook helemaal aan waar en hoe hij lekt.
              de wat “oudere” acht kleppers gingen nog wel eens olie lekker tussen de 2de en 3de cilinder, en dan uitwendig, dat zag je dan achter het spuitstuk over het blok zweten.
              hier kunnen ze heel oud mee worden, dus misschien een second opinion halen.

Haasje17
              Moderator

1500 euro voor een 8V is duur, 1500 voor een 16V is nog niet zo gek en voor een V6 is het vrij goedkoop. Zeker als je het bij een garage laat doen het is stiekem toch best wat werk. En vaak zal hier ook waterpomp en distributie bij vervangen worden.

bart-gsi
                Deelnemer

[quote quote=18345439]1500 euro voor een 8V is duur, 1500 voor een 16V is nog niet zo gek en voor een V6 is het vrij goedkoop. Zeker als je het bij een garage laat doen het is stiekem toch best wat werk. En vaak zal hier ook waterpomp en distributie bij vervangen worden.

[/quote]

* wijst naar boven* .. dat dus…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.