Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Help! Kan niet meer tanken
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 juli 2024om 12:18 door quandor.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2024 om 21:45 #18552958AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste forumleden,
Hopelijk herkent iemand dit probleem en kan mij helpen met een tijdelijke oplossing. De centrale vergrendeling is recent stukgegaan voor wat betreft de tankdop en achterdeur (aan dezelfde kant als de tankdop). De overige deuren doen het allemaal wel op de centrale vergrendeling (open en dicht). Het probleem is dat ik mijn tankdopklep nu dus niet meer geopend krijg, en niet kan tanken.</p>
Ik heb gehoord dat de meeste auto’s ook een ‘touwtje’ hebben, vaak achter de bekleding of in/bij de achterbak achter een paneel, waarmee je de klep handmatig kunt openen. Weet iemand of de Grandland X, bouwjaar 2018, dit ook heeft en zo ja waar het zit en hoe je erbij komt?Ik heb zitten zoeken in het boekje maar kan daar niks over vinden. In de achterbak zit wel aan de rechterkant (kant van de tankdop) een paneel, deze heb ik weggehaald maar vervolgens zie ik geen kabels makkelijk zichtbaar. Als ik er met mijn hand inga voel ik wel van alles, maar doordat ik het niet kan zien heb ik ook geen idee waar ik eventueel aan zou trekken..
Uiteraard moet de auto volgende week naar de garage, maar ik hoopte dat iemand mij wellicht hiermee kan helpen zodat ik een tijdelijke oplossing heb om te tanken. Tank is namelijk nog maar kwart-vol…
Iemand ervaring/ideeën? Alvast bedankt!
31 mei 2024 om 22:23 #18552970Minder goed nieuws dit. Deze had ik nog niet gehoord. Het laatste nieuwe van de enorm vele problemen. Jammer dat het u overkomt.
31 mei 2024 om 23:43 #18552975AnoniemLid sinds:
1 January 1970<p style=”text-align: left;”>Een kleine update: na een lange poos de auto op slot en van het slot, doet de achterdeur het ineens weer wel. Uit het niets ontgrendeld deze weer als vanouds, zonder problemen (in ieder geval voor nu)… De tankklep gaat nog steeds niet open. Van alles geprobeerd maar met geen mogelijkheid is deze open te krijgen.</p>
Opel pechhulp gebeld, zij geven aan dat dit type auto geen noodvergrendeling heeft.. dat is een tegenvaller. Zit niets anders op dan op maandag langs de garage te rijden en maar hopen dat ze tijd hebben om dit probleem op te lossen. En tot die tijd maar zo min mogelijk rijden.31 mei 2024 om 23:50 #18552978Dit is echt een flop te noemen toch ? Wat een grap deze constructie….
1 juni 2024 om 11:22 #18552987Of zou dit een nieuwe verborgen optie zijn bij deze wagen ? Het meewerken aan ” de klimaatproblematiek”
4 juni 2024 om 22:34 #18553062is er een oorzaak gevonden ?
10 juni 2024 om 12:42 #18553129@alenv : ik heb wat rondgesnuffeld op het Web en daar (bij iemand die hetzelfde ondervond) idd ook gelezen over dat paneeltje aan de binnenzijde. De tekst die ik tegenkwam was van die user die in de week daarna zijn auto toch voor een onderhoudsbeurt moest brengen en bij het ophalen kreeg de eigenaar te horen dat het een kwestie was van de bekabeling die niet goed contact meer maakte. De monteur had er wat aan ‘gefriemeld’ (verder niets los gemaakt) en alles werkte daarna weer naar behoren.
10 juni 2024 om 21:15 #18553147AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
<p style=”text-align: left;”>Ik heb de ANWB langs laten komen en die gaven aan dat hoogstwaarschijnlijk het motortje van de tankklep kapot is. Ze gaven aan dit vaker te zien gebeuren. Helaas weinig aan te doen, motortje is besteld en moet binnenkort vervangen worden. Een ding wat ik wel heb geleerd: deze auto heeft geen noodvergrendeling waarmee je het klepje alsnog geopend krijgt, dus kapot = kapot en kan niet meer geopend worden zonder kapotgemaakt te worden.</p>10 juni 2024 om 21:20 #18553148Oké, vermoedelijk made in China, zoals wellicht de meeste eletronische onderdeeltjes / chips in auto’s.
Aan 1 ding zal het vermoedelijk niet liggen en da’s de fabrikant van de machines die chips maken, want als ik het goed begrepen heb is ASML zo’n beetje dé chipfabricerende machines fabrikant.
Made in Holland 😄
10 juni 2024 om 21:24 #18553149@Floki, mocht jij zomaar achter de computer tijdens je vakantie?
10 juni 2024 om 21:29 #18553150Jazeker, het weer is momenteel niet echt geweldig, regenachtig en voor bijna medio juni vrij fris en op TV alleen maar atletiek en voetbal en een wat oudere film die we allang een keer gezien hebben.
10 juni 2024 om 22:38 #1855315110 juni 2024 om 22:53 #18553153Tja Floki, als jij toestemming hebt gekregen van ‘de baas’ om te mogen computeren, wie zijn wij dan……?
4 juli 2024 om 23:35 #18553791Hersteld ?
Garantie hopelijk ?
Veel voorkomend probleem schrijf je. Slechte reclame dus.
5 juli 2024 om 09:15 #18553795AnoniemLid sinds:
1 January 1970@alenv, ik had dat ooit eens bij mijn Mokka Cosmo, dat het motortje van het tankklepje kapot was. Alleen ik kon het klepje wel openen, maar het ging niet meer samen met de centrale vergrendeling op slot. Het tankklepje incl motortje(= 1 geheel) is toen vervangen met coulance. Ik betaalde 60%, en Opel de overige 40%. Dat vond ik na 3 jaar, een redelijk gebaar van Opel, buiten de garantie.
5 juli 2024 om 10:25 #18553797AnoniemLid sinds:
1 January 1970<p style=”text-align: left;”>@jopsa, wat ben jij een ontzettende zuurpruim zeg. Ik snap dat je een persoonlijke hetze hebt tegen Opel, maar je negativisme dreunt door op dit forum en zorgt ervoor dat ik mijn account zal gaan verwijderen en voortaan niet meer op dit forum een vraag zal inschieten.</p>
Ik snap tot op bepaalde hoogte jouw persoonlijke ergernis met het merk Opel en wat er volgens jou allemaal mis mee is, maar ik vind het enorm vervelend om als nieuw lid hierin meegesleurd te worden. Ik kwam naar dit forum met een inhoudelijke vraag, op zoek naar tips en hulp, niet op zoek naar een kruistocht tegen Opel.Dank iedereen die inhoudelijke reacties heeft geplaatst. Zoals ik eerder heb aangegeven was het motortje stuk, dit is inmiddels vervangen en mijn probleem is daarmee verholpen. Vervelend, maar kan gebeuren. Mocht iemand een soortgelijk probleem in de toekomst hebben en je vraagt je af, heeft de Opel Grandland X een noodontgrendeling voor wat betreft de tankdop? Het antwoord is nee.
5 juli 2024 om 10:50 #18553798Top.
Zuurpruim ? Totaal niet. Gewoon reageren op een ontkenner en belachelijkmaker.
Fijn dat uw motortje het weer doet.
5 juli 2024 om 13:24 #18553800@alenv : jij bent forumlid nummer ‘tig’ die ‘m doorheeft.
Jammer dat je hebt besloten weg te gaan. Ik hoop dat je na het zien van onderstaand zeer korte filmpje toch met een glimlach hier afscheid kunt nemen.
Het filmpje betreft de nog zeer jonge………………… (de naam mag je raden……………..)
5 juli 2024 om 13:41 #18553801AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, wat ben jij een intens droeve figuur zeg! Als er hier eentje is, met een super irritant kinderlijk gedrag, ben jij het wel. Kom je weer opnieuw met dat flauwe filmpje opdraven. Net als een oude platenspeler van vroeger, waar de naald blijft hangen. En je hoeft niet te janken dat alenv weg gaat. Want ik kan zo en lijstje opnoemen, met handenvol oude forummers, die het hier vertrokken zijn. En niet zozeer door de verziekte onderlinge sfeer hier. Maar door dat gigantische Klote product, wat PSA op de markt heeft gegooid onder de naam Opel Grandland X, en waar vele consumenten (ook Citroen en Peugeot met dezelfde Pure Tech motor) nu de dupe van zijn. Valt het kwartje?
5 juli 2024 om 14:12 #18553802Nee Wappie2 / Hans Worst GLX.
Lees dit topic maar eens vanaf het 1e bericht door, dan zie je wie hier een droevig figuur is, Wappie1 / Hopsie en in het verlangde daarvan jijzelf : Wappie2 / Hans Worst GLX.
Valt het 20 cent Euromuntje bij jullie 2 nu nooit waarom jullie de Wappies worden genoemd hier op het forum?
Er wordt door @alenv een serieuze vraag gesteld en al vanaf de 1e reactie van Wappie1 / Hopsie ‘druipt’ de negativiteit er vanaf.
Kijk vooral ook eens naar het door @matta op 23 juni gestartte topic omtrent zijn aanschaf van een Opel Grandland X uit 2018.. Tot het moment dat jullie Wappies in dat bericht gingen posten was het gewoon een leuke / interessante gedachten uitwisseling over de door @matta aangeschafte Opel. Vanaf het moment dat jullie gingen posten ging het e.e.a. qua sfeer in een uitzonderlijke negatieve spiraal steil naar beneden.
5 juli 2024 om 14:51 #18553803AnoniemLid sinds:
1 January 1970@quandor, natuurlijk hoor ik van jouw nee. Stel je voor dat je eens wat van je ondermaatse gedrag en onfatsoen toegeeft.
1. Wappie 1 bestaat niet. Alleen in jouw vergiftigde brein. Je spreekt hier namelijk over een Belgische deelnemer, met de naam @jopsa.
2. Je bralt er wel op los met: Snap je nu waarom jullie op het forum Wappies worden genoemd? Nee, want niemand op het forum, noemt ons zo, dan alleen de ziekelijke, arrogante, hoogmoedige combi: quandor/ Floki.
3. alanv heeft inderdaad een topic geopend, omdat hij niet meer kon tanken met zijn Grandramp. Hij kreeg de tankklep niet meer open. En daar is noch door jopsa, noch door mij, negatief op gereageerd. Ook dat zuig je weer uit je duim. Jopsa reageerde alleen met: deze klacht heb ik nog niet eerder gehoord. Maar jij trekt alles in het negatieve. Vandaar je verklaring met: handdoek in de ring gooien, naar >Capituleren en nederlaag <enz. Je maakt van een mug, een olifant.
4. Ik heb matta alleen gezegd dat multispaaks velgen veel onderhoud vragen, en dat het plastic rondom de Grandland, snel verkleurd. Heb hem zelfs een tip gegeven, welk middel hij het beste kan gebruiken, om het plastic mooi te houden. Maar….. dat vind jij dan weer gewoon een vorm van slijmen. Zie je nu hoe ziek je bent, en hoe jij alles in het negatieve trekt? Nee natuurlijk zie je dat niet!
5 juli 2024 om 15:28 #18553805Wappie2 / Hans Worst GLX, éérst zeik je @matta af over de auto’s die hij in het verleden heeft gereden (niet dood in gevonden willen worden etc.) en daarna…………….
Nu nog het antwoord op de vraag :
waarom zijn er hier 2 splinternieuwe forumleden, respectievelijk @alenv en @matta, die na slechts een aantal weken op het forum aanwezig te zijn / lid geworden en in het geval van @matta, slechts enkele dagen, al helemaal klaar zijn met jullie? Hoe zou dat nu zo komen?
5 juli 2024 om 18:59 #18553815Quandor
Jij bent de enige die er heimelijk voor zorgt dat mensen het hier aftrappen.
Zo een geniepig miezerig ventje. Een slang, een gladde kerel…..
Wees daar maar zeker van.
De aftrappende”vriendjes” van u hebben je nog niet door….
5 juli 2024 om 19:01 #18553816Ja, spuit 11 is er ook weer.
Verder kan ik met je bijzonder slechte Nederlandse tekst / grammatica eigenlijk helemaal niets.
5 juli 2024 om 19:03 #18553818 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.