Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › HELP kadett versnellingsbak kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2012 om 22:42 #17251801
Hallo
IK heb een probleem en kan er niet uit komen met me B kadett…
het probleem is dat ik een B-kadett coupe heb uit 1971 en die ziet er lekker strak uit carrosserie oer sterk en lak technisch goed..
nu komt het volgende dat ik een 2liter gsi (8v) blok er in heb liggen met een 1.8s manta automaatbak..ik heb hem afgelopen zondag gekocht en heb hem van alphen a/d rijn naar kruiningen gereden zonder problemen ik zet hem stil wat ik onderweg ook al een paar keer gedaan i.v.m pitstops (tanken,drinken, toilet) en ik starte hem de motor draaide maar ik kon niet weg rijden atf gecheckt en dat was goed maar toch hoorde ik het geluid van een slippende koppeling (daar leek het in iedergeval op).
nu heb ik hem wel naar goes gekregen (Helaas moeten slepen had echt geen andere keuze)..diagnose was als volgt me hele bak naar de grootjes.. helaas niet meer te redden.
kan iemand mij alsjeblieft helpen met wat voor automaatbak ik er beter onder kan leggen i.p.v de 1.8s manta bak want deze doet het goed maar het lijkt dat deze niet echt helemaal past… bij de bevestiging op het motorblok heb ik ruimte onder het motorblok waar ik met mijn hand zo in de automaatbak kan en het vliegwiel kan raken.. dit is niet gezond dacht ik zo ???
dusja nu ben ik tevens opzoek naar meer informatie wat er op kan want ik wil hem z.s.m. weer op de weg hebben want hij rijd geweldig lekker.
Wie O WIE kan mij alsjeblieft helpen als je wat in de aanbieding heb of meer informatie hoor ik dat graag :-D
Met vriendelijke groeten,
Opeljonkie
29 augustus 2012 om 06:52 #18061665daar waar je je hand in kan steken hoort normaal een schildje te zitten die dit afschermd, is dus verder niet kapot ofzo ;) Zit er nog wel genoeg vloeistof in?
29 augustus 2012 om 07:50 #18061666@ Jurgen
Vloeistof is inderdaad genoeg heb deze gepeild als hij warm is en zo heb ik hem bij gevuld tot deze op zijn max stond op de peilstok…
Ja dat Schildje dat zat er helaas niet bij denk dat ik dit zelf mag gaan maken..
Maar de versnellingsbak zit toch normaal compleet aan gesloten op het motor blok dat kan toch niet zomaar aan de onderkant uit steken ???Leuk je hier ook tegen te komen ik heb je al vaker gezien op het corsaA forum :D En zie nog een paar bekende langskomen…
Groete opeljonkie
29 augustus 2012 om 09:26 #18061667Ik heb zelf een c20xe in me kadett b gelegd en kan je vertellen dat het een stevige klus is. de 1.8s manta automaatbak past juist heel goed op de c20ne die jij erin hebt liggen. De ruimte aan de onderkant klopt, die heb ik daar ook.
Als je vloeistof goed is zou de bak een input van je motor moeten krijgen. Gezien je zegt dat het klinkt alsof de koppeling slipt (automaten hebben helemaal geen koppeling) zou het kunnen dat er ergens een ring in je bak kapot is, of er een probleem is met je aandrijf- of achteras. Weet je of je een grote (cih) of kleine (ohv) as er onder hebt?
Max
29 augustus 2012 om 10:10 #18061668@ mad max
dankje wel voor je info…. de persoon waar ik hem van kocht vertelde mij dat de nog originele aandrijf as van de 1.2 automaat bak er onder lag.
kan dit gewoon of moet dit toch aan gepast worden met een andere passende as ??groeten,
Davey (opeljonkie)
29 augustus 2012 om 10:13 #18061669nja de aandrijfas is misschien nog tot daar aan toe, maar een ohv achteras, ookwel dunne as genoemnd, kan de 115 pk van je c20ne niet langdurig aan. Als je zeker weet dat het geluid bij de bak vandaan komt, dan is het goed. Probeer anders eens je bak in N te zetten en je wagen op te krikken. Geef dan een draai aan je aandrijfas en kijk of je wielen draaien. Zo niet, dan weet je hoe laat het is.
Max
29 augustus 2012 om 10:30 #18061670hmmz de as kan het niet zijn want als ik hem start en zet hem eerst in r of D dan rijd hij weg zonder gas te geven op het moment dat je dat doet of je laat hem 5 sec rollen dan doet deze ook niks meer en hoor je alleen een hoop gasgevend stationair gedraai met een ratelend slippend geluid
groeten,
Davey
29 augustus 2012 om 12:06 #18061671Heb je de olie van de automaat gemeten met draaiende motor?
Die automaatjes gaan niet zomaar stuk namelijk, vaak zit er te weinig olie in, staat de keuzehandel niet goed afgesteld of zou je de rembanden in de automaat zelf nog kunnen afstellen.
29 augustus 2012 om 12:46 #18061672de olie heb ik gecheckt met draaiende motor en eerst alles warm laten worden voordat ik ging peilen en bijvullen…
helaas heb ik niet de kennis in huis om de keuzehandel of de rembanden te kunnen afstellen het zou wel is kunnen dat deze niet perfect afgesteld staan alleen zou ik niet weten hoe of waar dit zou moeten…ik heb hulp gevraagd aan een monteur die meer verstand heeft van automaat bakken en deze gaf als diagnose dat hij nu overleden is… :cry
dus moet nu waarschijnlijk eerst opzoek naar een andere 1800s automaat bak of weet iemand nog welke andere bakken er op passen ?? wel automaat a.u.b.
groeten Davey
29 augustus 2012 om 17:04 #180616731800s automaatbak en anders een A omega 2.0 bak past ook. Die zijn ook in automaat geleverd dacht ik.
29 augustus 2012 om 17:55 #18061674dankje wel max
ik zal hierna opzoek gaan… als iemand nog een 1800s bak of 2.0 omega bak dan hoor ik dat graag over de prijs zullen we wel eens worden :D
A omega’s zijn inderdaad in 2.0 versie uit gebracht met automaatbak (ff opgezocht) volgens mij ook de B omega maar dat kon ik niet duidelijk vinden…
Groeten Davey
29 augustus 2012 om 20:56 #18061675omega a 2.0i kom je meer tegen je zou eens hier in rotterdam op de hoofdweg moeten kijken op de sloperijen :thumb :thumb
29 augustus 2012 om 21:22 #18061676dankje voor de info.. zal ik inderdaad maar is gaan doen al is het wel ff een stukkie rijden vanaf Goes(zeeland) :thumb
:jerry :jerry
30 augustus 2012 om 09:49 #18061677Als je slim bent neemt je wel een 1800s automaat bak. Ik vermoed dat je daar dan niet zoveel op hoeft aan te passen zodat ie past op de plek waar je ouwe automaat zit (misschien selector omzetten ivm andere transmissietunnel). Die omega bak zou je wel een het een en ander voor moeten gaan verbouwen. Als ik je zo inschat aan je posts gaat je dat niet helemaal lukken..
30 augustus 2012 om 11:31 #18061678Als je nu een andere bak neemt, zal je misschien de as ook moeten bewerken. En wie weet wel meer.
Volgens mij wil juist iedereen altijd af van die automaten voor pedalen. Dus er zullen vast nog wel een hoop van die bakken rondzweven.30 augustus 2012 om 12:50 #18061679dank jullie wel voor de info ik zal inderdaad maar even opzoek gaan naar een 1800s manta bak daar zijn er niet zo heel veel meer van maar ik heb er wel een aantal gezien op MP :D
groeten
5 september 2012 om 10:29 #18061680Hallo allemaal..
Nog steeds opzoek naar een manta 1.8s automaatbak helaas nog steeds zonder resultaat :cry
als iemand er nog 1 in de aanbieding heeft hoor ik het heeeeel graag :angel :angel
Groeten Davey
5 september 2012 om 10:37 #18061681Sorry voor de offtopic, maar volgens mij wordt er even iets te kort door de bocht gegaan:
@Mad Max wrote:
Gezien je zegt dat het klinkt alsof de koppeling slipt (automaten hebben helemaal geen koppeling) zou het kunnen dat er ergens een ring in je bak kapot is
Hoezo hebben automaatbakken geen koppelingsplaten? Die hebben ze wel degelijk.
Ontopic: bij Van de Ven in Roosendaal staat in ieder geval geen Omega A met automaatbak.
Maar wellicht kun je eens bellen naar Franken Autodemontage in Ruchpen?Omega A’s zie je helaas niet zoveel op de sloop, of ze zijn geëxporteerd, of gesloopt of ze zijn in handen van liefhebbers.
5 september 2012 om 14:27 #18061682Ik zou even bellen met Ad Stouten in Oosterland
is een hele grote sloperij en iets dichter voor jou in de buurt ;)5 september 2012 om 15:08 #18061683ps zou eerst even kijken hoe het komt
zie nergens verschillende koppelingen voor de 1.8s automaat of handbak
als dat gewoon het zelfde is ben je met een nieuwe koppelingsset gered ;)5 september 2012 om 19:18 #18061684@RISL wrote:
Sorry voor de offtopic, maar volgens mij wordt er even iets te kort door de bocht gegaan:
@Mad Max wrote:
Gezien je zegt dat het klinkt alsof de koppeling slipt (automaten hebben helemaal geen koppeling) zou het kunnen dat er ergens een ring in je bak kapot is
Hoezo hebben automaatbakken geen koppelingsplaten? Die hebben ze wel degelijk.
Volgens mij niet hoor..
http://www.youtube.com/watch?v=MvLoX0z9qoY” onclick=”window.open(this.href);return false;Max
10 september 2012 om 21:53 #18061685Als je er nog geen één gevonden hebt zou ik zeggen; sla je slag!
http://m.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m589404309-automatische-versnellingsbak-manta-1-8s.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 september 2012 om 00:13 #18061686hallo allemaal
dank jullie wel voor alle reacties ik heb verder gekeken en een automaat bak op een 115 pk bak is misschien niet zo’n mooie combo om mee te rijden ik wil dus overgaan naar schakel omdat dit minder problemen geeft met over verhitting(wat je probleem kan wezen als je automaat rijd)
nu is mijn vraag omdat ik zelf altijd voorwiel aangedreven auto’s rijd wat past er voor schakel bak op een c2.0ne uit 1997 voor een achterwiel aangedreven B-kadett?? en wat zijn de aan passingen voor de achter as of sper differentieel ??
alles is origineel qua sper differentieel aandrijf as en achteras (auto was origineel 1.2 automatic)…
de ohc as die eronder ligt kan verloopig nog de 115 pk aan maar dit zal in de loop der tijd veranderen…ALLE SUGGESTIES WELKOM…. mits het geen duizende euro’s gaat kosten dan wordt het niet haalbaar :D
Met vriendelijke groeten
Davey -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.