Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › HELP! Inhouden Opel Insignia 2.0 turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2013 om 13:02 #17262632
Sinds een klein jaar ben ik in principe een tevreden Insignia 2.0 turbo eigenaar.
Echter sinds een maand of twee heeft de Insignia en dus ik ook, last van inhouden.Probleem:
Inhouden van 2.0 turbo bij diverse toerentallen (zowel koud als warm)Gegeven:
Opel Insignia 2.0 turbo (origineel) modeljaar 2009 heeft 90.000 km op de teller.
Geeft af en toe storing “Voertuig dringend service vereist”
Bij uitlezen in Bovag autogarage geeft hij “MAF” fout aan.
Hierop is MAF Massa Air Flow sensor vervangen.
Nu nog hetzelfde probleem.
Tank normaal Shell euro 95 fuelsave, heb 1x BP ultimate getankt en dan lijkt het minder (echter niet weg)Oplossing:
wie kan en wil mij helpen om auto dusdanig te diagnostiseren dat we dit probleem voorgoed de nek om draaien?
Ben eventueel bereid om auto op testbank te zetten en opmaat te tunen, als het inhouden maar verdwijnt.Advies forum leden:
Bobine vervangen
Flesje Forte gebruiken
Bougies
Turbo circuit met name slang uitlaat intercooler naar blok controleren (bv op breuk)
Vacuüm leidingen circuitkabel breuk in kabelboom naar massa luchtflow meter bleek het probleem te zijn.
MVG Ronald
16 december 2013 om 16:07 #18199996AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bobine probleem?
16 december 2013 om 16:19 #18199997Of vervuilde injectoren, wil ook wel eens voorkomen bij deze motoren.
16 december 2013 om 16:39 #18199998Forte proberen, heb ik al zeer positieve ervaringen over gehoord !!
16 december 2013 om 17:24 #18199999Bedankt voor de reacties zover!
@martklanderman wrote:
Bobine probleem?
Zou dat echt nog kunnen bij deze moderne motoren, maw hebben mensen dit al gehad met dit type motor?
Dat zijn in ieder geval de kosten niet neem ik aan.Zouden bovenstaande reacties (Bobine/vervuilde injectoren) ook een massa lucht flow verstoring kunnen geven?
Ik ga de adviezen erbij zetten op het lijstje, bedankt, ben benieuwd naar verdere reacties16 december 2013 om 18:52 #18200000AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja hoor, bobines sneuvelen met bosjes bij Opels. Dat was bij de Astra H al zo en bij de Astra J ook. En het is trouwens niet alleen Opel, maar veel meer merken hebben ook met moderne motoren bobineproblemen.
Toevallig heb ik dit ooit met een Golf R32 gehad op mijn oude werk. De auto gaf luchtmassameterstoring aan, maar het was de bobine. De auto bokte door een onvolledige verbranding. De ecu dacht daardoor dat de mengselverhouding niet goed was en ging daardoor in luchtmassameterstoring. Als je een bobine snel even kan wisselen met een andere weet je het gelijk. Is 5 minuten werk.
16 december 2013 om 19:31 #18200001Alleen is het niet even een bobine wisselen, deze motor heeft namelijk 4 losse bobines.. ;)
16 december 2013 om 19:35 #18200002Oké, is er ook een manier om de bobines te controleren? Dan hoef ik er misschien maar 1 te vervangen
16 december 2013 om 19:49 #18200003Zie meerdere opel modellen met een km-stand rond de 100.000 Met zeer slechte bougies !, vaak geeft het een stotterend probleem, ( heel even inhouden )
16 december 2013 om 20:10 #18200004hallo beste wat vorige personen zeggen zou allemaal perfect kunnen daarom ga ik dit niet herhalen .
maar ga iets nieuws zeggen .
op de desels krijg je ook een luchtmassa meter fout als het turbo systeem gekwetst is
hier bij wil ik edoelen controleer u turbo darm uitgang van de intercooler naar de inlaat motor eens die durven soms te schuren aan de onder zeide van de darm . ps goed voelen en op drukken als je een barst voelt . krijg je dit gedrag ook mee
16 december 2013 om 20:12 #18200005@Vannos wrote:
Zie meerdere opel modellen met een km-stand rond de 100.000 Met zeer slechte bougies !, vaak geeft het een stotterend probleem, ( heel even inhouden )
Hm, dat gebeurt toch wel bij een beurt, maar ik zet de bougies ook op het lijstje.
Zijn er nog suggesties voor type bougies?
16 december 2013 om 20:17 #18200006@nicocorsa wrote:
hallo beste wat vorige personen zeggen zou allemaal perfect kunnen daarom ga ik dit niet herhalen .
maar ga iets nieuws zeggen .
op de desels krijg je ook een luchtmassa meter fout als het turbo systeem gekwetst is
hier bij wil ik edoelen controleer u turbo darm uitgang van de intercooler naar de inlaat motor eens die durven soms te schuren aan de onder zeide van de darm . ps goed voelen en op drukken als je een barst voelt . krijg je dit gedrag ook mee
Super tip, staat op de lijst, gaan we checken!
17 december 2013 om 13:58 #18200008AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mvolkerink wrote:
Alleen is het niet even een bobine wisselen, deze motor heeft namelijk 4 losse bobines.. ;)
Dat maakt het niet veel moeilijker hoor ;)
17 december 2013 om 14:37 #18200009@Ronald1980 wrote:
@Vannos wrote:
Zie meerdere opel modellen met een km-stand rond de 100.000 Met zeer slechte bougies !, vaak geeft het een stotterend probleem, ( heel even inhouden )
Hm, dat gebeurt toch wel bij een beurt, maar ik zet de bougies ook op het lijstje.
Zijn er nog suggesties voor type bougies?
heb geen idee of ie ooit groot onderhoud gehad heeft, Dan neem ik aan dat het vervangen word, maar zou er niet van staan te kijken als die bougies slecht zijn.
Gewoon de voorgeschreven bougies er in zetten !
17 december 2013 om 15:22 #18200010Bougies worden bij dit type en longlife pas na 100.000km vervangen :???:
Hier gaan dus zeker nieuwe voor komen.17 december 2013 om 19:06 #18200011ik heb hem nog niet voorbij zien komen: vacuüm leidingen circuit controleren op lekkage (los geschoten schuif verbindingen)
17 december 2013 om 19:57 #18200012Vandaag had ik even een half uurtje tijd en dacht, “ik trek even de plastic kap eraf en voel even aan de intercooler slangen zoals Nicocorsa schrijft. Tevens even langs de garage houder gereden voor een afspraak om samen te zoeken.
Intercoolerslang (geribbelde slang onderin) lijkt heel, gaan we echter nog testen met rook generator.
Even gekeken hoe de bobines in elkaar zitten, heeft er iemand 1 of meer om te testen?
Verder viel mij op dat de slang van de turbo naar de intercooler behoorlijk vet is, is dat normaal?
17 december 2013 om 19:59 #18200013@NoFear1696 wrote:
ik heb hem nog niet voorbij zien komen: vacuüm leidingen circuit controleren op lekkage (los geschoten schuif verbindingen)
Zijn er misschien duidelijke tekeningen van het blok zodat ik kan zien wat het vacuüm leidingen circuit precies omvat?
17 december 2013 om 20:01 #18200014ik opteer toch altijd om het voorgeschreven materiaal te plaatsen .
als je gaat vervangen om probleem oplossing te gaan zoeken . en je gaat dingen verbeteren omzeil te mss z toch nog mss het probleem . terwijl het voertuig wel goed gaat rijden maar niet 100% . waarbij het mss volgende keer weer zoeken wordt naar een veel groter probleem lijkt mij zo
al vind ik sommige onderhouds termijnen ook erg lang 8j of 100dkm is lang vind ik persoonlijk
hallo beste het is juist die darm die je moet na zien . die vettig is deze durvenstuk gaan langs de achterkant als je er zo op kijkt .
dat bedoelde ik met de uitlaat van de intercooler darm naar inlaat . op de diesel gaan die wel stuk door olie en rubber niet echt goed samen gaa
17 december 2013 om 20:04 #18200007theoretisch gezien zou een turbo geen olie verlies hebben .
maar praktesch heb ik nog geen turbodarm of intercooler gezien zonder een klein beetje olie .
is dit normaal ja en nee vroeger maakte ze een een klemband op . nu is dat een kliksysteem de rede weet ik zelf ook niet . maar ze zijn erg moeilijk dicht te krijgen als je dat vettig spul weg wil
17 december 2013 om 20:22 #18200015Zou het wellicht ook een probleem met de turbo kunnen zijn, bv wastegate die vast zit of af en toe dienst weigert, of dumpvalve defect?
25 december 2013 om 11:32 #18200016Allen bedankt voor de reactie, probleem is opgelost. Het was een breuk in een stroomkabeltje naar de massa lucht flow meter.
Auto doet het weer prima.25 december 2013 om 16:51 #18200017En jij bedankt om de oplossing v/h probleem te delen,steeds nuttig.
Ik heb ook een 2liter turbo (sports-tourer) maar nog geen problemen. (40.000km)
Soms durft hij op leegloop eens eventjes bijna onvoelbaar zakken in toerental, maar als ik hem daarna
efkes afrag (ik rij soms teveel op koppel) is dat weer weg. Of ik laat m’n vrouwtje d’r mee rijden, die laat me
fronsen als zij rijdt!!
Ik kap er wel 98 in, in België overal te vinden en we doen echt weinig km’s.27 december 2013 om 18:43 #18200018Mooi dat het is opgelost! :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.