Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Help, inbouw x16xe astra g.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 april 2013 om 11:01 #17257370
Hallo mensen,
Ik ben een x16xe aan het opbouwen met itb’s etc voor mijn astra g.
Nu heb ik alles al zo een beetje klaar, alleen vraag me af welke motorsteun ik moet gebruiken aan de db-riem kant?
De motor komt uit een corsa b en daar hangt hij met een andere motorsteun in als bij een astra g.
Ook heb ik een vraag over het gat dat in het originele spruitstuk zit, waar dat gekke potje op komt. Nu komt er een spagettie spruitstuk op alleen vraag me af wat ik met het gat moet doen. Kan ik deze gewoon afdichten, hoe lossen jullie dit op.Grt sylvester
27 april 2013 om 12:41 #18137761gewoon de motorsteunen gebruiken van een Z14XE, Z16XE, Z18XE, X18XE1 of X16XEL. Steun aan de chasis zijde kun je ook gebruiken van de X16SZR, Z16SE.
Hierbij moet je dan ook de distributiekap gebruiken van een van deze motoren.Aan de motorzijde zit er een steun op het onderblok geschroeft. Deze kun je ook van de bovenstaande motoren gebruiken.
27 april 2013 om 12:43 #18137762Welk potje bedoel je? Gat in het uitlaatspruitstuk is overbodig, maar in het inlaatspruitstuk met dat gekke potje is de egr klep deze zul je moeten afdichten als je geen egr monteert, maar krijg je motorstoring van.
27 april 2013 om 17:01 #18137763Aan de voorkant zit standaard een pot achtig ding. Deze zit boven op het standaard uitlaat spruitstuk. Die ga ik straks niet meer gebruiken. De egr ga ik ook niet gebruiken maar deze wordt eruit geprogrammeerd.
De motorsteunen ga ik bekijken. Ik ga nu van een x16szr naar de x16xe. Wel even goed om te weten. De ’16xel motorsteun past niet vanwege de looprollen van de x16xe.27 april 2013 om 17:41 #18137764Naar mijn weten zitten de boutgaten al in je onderblok niet in de kap. Looprollen moet je ook overzetten van de x16xel of een van de broertjes uit de familie.
27 april 2013 om 18:51 #18137765Aan de looprollen etc ga ik niks veranderen. Dan ga ik zelf een motorsteun maken als dat echt nodig is.
Ook eerst op zoek naar de juiste kelken om mee te beginnen. Nog wat bedrading uitzoeken,want astra g is niet het zelfde als corsa b.27 april 2013 om 19:18 #18137766ecu en kabelboom van een astra G met x16xel gebruiken anders word het heel veel werk. Om je instrumentpaneel en stuurbekrachtiging te laten werken.
Omdat deze ook signaal van de ecu moet krijgen.Ik zou dan een steun zelf maken omdat er geen steun is welke past zonder de looprollen van de andere ook over te zetten.
27 april 2013 om 20:31 #18137767Ik heb daar mijn twijfels over. De x16szr heeft niet zoveel kabelboom. De motorkabelboom/ecu regelt volgens mij niet het instrumentenpaneel en stuurbekrachtiging. Dat zou inhouden als ik het ecu eraf haal dat ik geen stuurbekrachtiging en instrumenten paneel meer heb.
27 april 2013 om 20:40 #18137768De Motortempsensor gaat via de ecu, Net zoals je management lampjes, enige welke niet gaat werken is de temp sensor.
Je stuurbekrachtiging zal niet werken als je je ecu eraf haalt. Bij alle astras waarbij ik een motor heb omgebouwd die niet in een g thuis hoort heb ik een extra tempsensor via de orginele ecu laten werken en deze ook bedrading voor de stuurbekrachtiging laten zitten. Als je andere motor ook een transponder in de sleutel heeft gaat deze niet werken via de imobiliser die erin zit. Dus moet je ook deze bedraden en wisselen.27 april 2013 om 20:45 #18137769Maar een x16xel is een hele andere motor als een x16xe. Ik ga met gasklephuizen rijden. Daar past een ecu van een x16xel niet op. Of zie ik iets over het hoofd.
27 april 2013 om 20:50 #18137770x16xel en x16xe zijn niet echt hele andere motoren. Vrijwel alles is uitwisselbaar. inlaatspruitstuk en gasklephuis is anders. Onderblok is identiek kop is ook wel anders, maar sensoren erop zijn gelijk. En gasklep is anders maar is gemakklijker om die te bedraden dan de gehele motorboom van je x16xe motor.
27 april 2013 om 20:52 #18137771Oja niet gedwongen voelen om het op die manier te doen, maar ik geef enkel aan welke problemen je tegen gaat komen he. En waar je even rekening mee moet houden. Want makkelijkste is om gewoon je oude ecu en de nieuwe te behouden en dan een 2e gat te maken voor de tempsensor. en de rest van je oude kabelboom op de stuurbekrachtiging na eruit slopen.
27 april 2013 om 20:53 #18137772Oja moet je nog wel toerenteller en managementlampjes doorverbinden. En als je boordcomputer hebt ook nog injectorsignaal doorverbinden om verbruik en dergelijke weer te kunnen geven.
27 april 2013 om 20:58 #18137773Ik ga zowieso over van een 8v naar een 16v en kan niet zomaar gasklephuizen op mijn x16szr bouwen lijkt mij. Brandstofpomp etc…
27 april 2013 om 21:03 #18137774Zijn er ook astra g’s met standaard een x16xe en hebben deze dan ook geen lmm. Hier is niet veel over te vinden.
27 april 2013 om 21:16 #18137775Nee zijn er niet maar x16xel is gewoon een x16xe met andere ECU kabelboom en Inlaatspruitstuk en wat dingetjes die daarbij horen.
En een een x16xel heeft geen lmm maar wel gewoon meganisch gasklephuis. Niet electronisch ofzo. Brandstofpomp is afhankelijk van welke er nu in zit in sommige gevallen kun je die van een x16szr gewoon gebruiken.28 april 2013 om 06:38 #18137776Dus een x16xel kabeboom zoeken met ecu zou het mooiste zijn. Het enigste is ik heb x16xe al bijna klaar.
28 april 2013 om 06:49 #18137777EN je moet nog een brandstof retour trekken of injectorrail aanpassen. de x16xel hebben geen retour, maar daarbij regelt de ecu de brandstofdruk via het brandstofrelais.
28 april 2013 om 07:36 #18137778Toch ga ik denk de x16xe inbouwen en dan rustig alles pas maken. Heb hem nu al zover klaar en vind maar is een kabelboom/ecu van een x16xel.
Ik heb namelijk het spruitstuk van de x16xe al helemaal aangepast op de gasklephuizen met vacuumblock etc.
28 april 2013 om 07:56 #18137779Maar als je de x16xe inbouwt zal je ook een ander soort distributie moeten monteren aangezien de steun er tussen moet.
28 april 2013 om 08:15 #18137780Hoi carloastra.
Ik ga zelf een motorsteun maken. Heb het goed bekeken en dat is het werk niet.
Het meeste werk zit in de elektronica.
Zijn de onderbloken van den x16xe en x16szr het zelfde, of kan de kop van een x16szr niet op een x16xe?
28 april 2013 om 13:21 #18137781Zorg er wel voor dat echt alles weer gaat werken , zoals de astra op de markt is gekomen.
En je ook alle gegevens hebt van de donor motor anders krijg je hem niet gekeurd bij het RDW.Want ze gaan hem keuren naar de europese richtlijnen , en is er ook maar 1 sensor of waarschuwings lampje dat niet meer werkt
word die niet goed gekeurd.
Want alles vanaf bwj 1998 die worden gekeurd naar de europese richtlijnen , en alles wat voor 1998 is word niet gekeken naar die richtlijnen.En als je denkt ik laat hem niet keuren , en ze zullen je is aanhouden en ze zien dat er een ander blok in ligt. Kan je rekenen op een hoge boete en dat je er als nog mee naar het RDW moet en tevens mag je er ook niet meer mee gaan rijden tot dat die gekeurd is.
28 april 2013 om 13:55 #18137782Hij wordt uiteraard netjes ingebouwd. Rdw keuring zou eventueel nog kunnen. Maar eerst nog een aantal dingen goed uitzoeken.
Dus mochten mensen nog dingen weten of informatie hebben dan hoor ik dat graag. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.