Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › help , ik installeer nieuwe auto radio , sluit hem aan door
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2010 om 15:09 #17228104
help , ik installeer nieuwe auto radio , sluit hem aan door draaden door te knippen en gewoon kleur bij kleur , dat kwam juist uit.dan geen power maar wel het lampje tegen diefstal werkt wel maar krijg men radio niet opgezete nu blijft ook men datum en uur op 0 staan :S opel cors b
6 november 2010 om 15:25 #17754724moet je even kijken en doormeten welke de + is en welke de geschakelde +. bij de radio/toutchscreen die ik nu heb zoest het gewoon geel op geel en rood op rood.
maar bij me oude pioneer moest geel op rood en rood weer op geel. ff een beetje prutsen en klooien…
koop wel ff een paar extra zekeringen voor het geval de zekering klapt..6 november 2010 om 15:59 #17754725origineel gepost door corsageak
moet je even kijken en doormeten welke de + is en welke de geschakelde +. bij de radio/toutchscreen die ik nu heb zoest het gewoon geel op geel en rood op rood.maar bij me oude pioneer moest geel op rood en rood weer op geel. ff een beetje prutsen en klooien…
koop wel ff een paar extra zekeringen voor het geval de zekering klapt..<
maar is het probleem dan opgelost als zowel auto radio en display
6 november 2010 om 16:06 #17754726:fy1:hmmz zekering ligt eruit..
6 november 2010 om 17:06 #17754727origineel gepost door mattemaker
:fy1:hmmz zekering ligt eruit..niet is al gechekt
6 november 2010 om 18:06 #17754728Zowel de zekering in de zekeringskast als die achterin de radio? Als je dan de rode en gele en de bruine hebt aangesloten, zou ie moeten werken.
7 november 2010 om 12:58 #17754729origineel gepost door *Jurgen*
Zowel de zekering in de zekeringskast als die achterin de radio? Als je dan de rode en gele en de bruine hebt aangesloten, zou ie moeten werken.hm ok en waar zit de zekering vn achter? radio gechekt
7 november 2010 om 13:18 #17754730origineel gepost door mattemaker
:fy1:hmmz zekering ligt eruit..en waar zit die buiten radio ?
opel corsa b 2000
7 november 2010 om 18:20 #17754731meestal aan de achterkant van de radio !
greetz,
10 november 2010 om 21:30 #17754732ALs je zwart van de Corsa aan Zwart van de radio heb gemaakt heb je GEEN massa op de radio.
maar waarschijnlijk + op de + van de radio en + op de – van de radio.
Bij opel is namelijk zo:
Rood = Constant +
Zwart = geschakeld +
Bruin = Massa –tis zowiezo niet slim om de originele stekker uit de auto door te knippen.
ik koop geen opel waar de radio stekker uit geknipt is, dan ga ik er standaard vanuit dat de auto van een stel prutsers is geweest, daar je overal verloop stekkers kan halen.
Willem
11 november 2010 om 19:40 #17754733gewoon uitmeten
constante plus
geschakelde plus
massaaangezien je display wel brand ga ik er van uit dat je massa klopt alleen dat je constante en geschakelde verkeerd om zitten.
dus die 2 omdraaien, bij mij was het geel en rood, maar dat is ook altijd maar de vraag, meeste zijn al aan geprutst.
12 november 2010 om 12:44 #17754734origineel gepost door wellez
help , ik installeer nieuwe auto radio , sluit hem aan door draaden door te knippen en gewoon kleur bij kleur , dat kwam juist uit.dan geen power maar wel het lampje tegen diefstal werkt wel maar krijg men radio niet opgezete nu blijft ook men datum en uur op 0 staan :S opel cors bsorry, maar wie knipt er dan ook de originele stekker af :sleeping
Dat is werkelijk het stomste wat je kunt doen, want het wordt altijd een rot bende.bij de halfords heb je gewoon kant en klare verloopstekkers waarbij alleen de constante plus en de geschakelde plus omgedraaid moet worden (rood en geel)
12 november 2010 om 14:30 #17754735origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door wellez
help , ik installeer nieuwe auto radio , sluit hem aan door draaden door te knippen en gewoon kleur bij kleur , dat kwam juist uit.dan geen power maar wel het lampje tegen diefstal werkt wel maar krijg men radio niet opgezete nu blijft ook men datum en uur op 0 staan :S opel cors bsorry, maar wie knipt er dan ook de originele stekker af :sleeping
Dat is werkelijk het stomste wat je kunt doen, want het wordt altijd een rot bende.bij de halfords heb je gewoon kant en klare verloopstekkers waarbij alleen de constante plus en de geschakelde plus omgedraaid moet worden (rood en geel)
was al niet meer orgineel :D alles werkt tot nu toe :D gewoon smeltveligheid xd
12 november 2010 om 16:02 #17754736nou vooruit :)
al zou ik daar zo van balen als er een of andere onverlaat zn kniptang in mijn bekabeling zet :sleeping
ik maak zelf echt overal verloopkabels voor, zodat ik het altijd origineel kan terug bouwen.
12 november 2010 om 16:37 #17754737origineel gepost door sw_reijnders
nou vooruit :)al zou ik daar zo van balen als er een of andere onverlaat zn kniptang in mijn bekabeling zet :sleeping
ik maak zelf echt overal verloopkabels voor, zodat ik het altijd origineel kan terug bouwen.
das het handigste maar met elektriciteit benk ni zo handig :p:thumbup
20 november 2010 om 21:37 #17754738ik knip ook meestal die isostekker eruit.. krimpkous,solderen,branden.. dus wel netjes..
en dan past de radio makkelijk.. dat gek*t met die grote stekker..maar heb de stekker wel.. voor als ik em ooit verkoop..:thumbdown
20 november 2010 om 22:26 #17754739Vind het zo iri als ik alles moet gaan uitpuzzelen, terwijl je op de ISO stekker bijna Elke radio kan aansluiten.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.