Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP IK GLIJ ALLE KANTE OP BEHALVE DE GOEDE :D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2011 om 13:02 #17905995
Ik had met mijn corsa c ook vrij snel dat deze ging schuiven en dergelijke…dat was opgelost toen ik uniroyal rainsport 2 heb laten monteren!
25 juli 2011 om 14:21 #17905996@Bluns wrote:
Of een fatsoenlijke band kopen die gewoon niet cupt..
Dat fenomeen heb ik op mijn auto nog nooit mee gemaakt en doe nooit wielen van voor naar achter wisselen..Dat heeft niet met het merk van de band te maken.
Dat heeft met de constructie van de wagen te maken, vooral auto’s met een starre achteras hebben er last van.
De duurste band gaat je cuppen als je hem maar lang genoeg op de ongestuurde as laat draaien,26 juli 2011 om 21:10 #17905997ik rijd met me f cabrio met 205/40/17 goodyear eagle F1 banden en daar heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad met regen.
sneeuw is een ander verhaal, dan zijn ze een ramp!!!!
ik doe gemiddeld z’n 4 jaar mee met een setje banden en ben net begonnen met mijn 2 setje.
moet er wel bij zeggen dat ik ook winterbanden heb dus denk dat ze ongeveer 50 tot 60duizend mee gaan.groetjes jurrian
26 juli 2011 om 22:08 #17905998Dunlops heb ik goede ervaringen mee, zowel sp9000 als sp maxx zijn mijn bevindingen goed mee. Heb nu Uniroyals voor (de dunlops waren op en ik wilde niet wachten) en die bevallen mij eigenlijk ook alleen de tractie rechtuit valt me een beetje tegen, onderstuur is beperkt maar wel corrigeerbaar, maar in de bochten ook als het beetje van dat vieze weer is (zoals nu) blijft ie behoorlijk onverstoord liggen en ze waren paar tientjes goedkoper dan de Dunlops. Heb ooit Tyfoons(?) gehad, was leuk geprijsd maar die klonken ook als een tyfoon en in de regen reed ik gewoon 90 want harder was niet verantwoord. En band maakt of breekt de auto in mijn beleving. Al moet ik zel zeggen, wat andere ook zeggen, dat je je wagen even na moet laten kijken. Neem hem naar een goede banden centrale, geen kwikfit ofzo, en leg je probleem uit. Wellicht zijn je banden nog goed maar raden ze iets anders aan.
26 december 2011 om 10:43 #17905999Okeee ik heb michelin pilot sport … en deze zijn geweldig :D ik kan em vol gas door de bocht jasse in de regen zonder gezeur!!! hehehe remmen veel beter af en ik hoor ze niet meer rollen hiihihihih ik had sport contact 2 van contitenal en die banden waren kei en keihard.. bande boer heeft ze ik bonke geknipt omdat hij zei omdat het een oude serie is van contitenal wat niet zo goede kwaliteit had. en o.a snel glibbere op een beetje water maar die michelins ! WAT EEN VERSCHIL PFFF
26 december 2011 om 12:07 #17906000[quote=”jan0405″
maar heb ik een honda civic crx 2,2 gereden met toyo bandjes die kon met 140 door bochten heen alles :) [/quote]Deze 1e zin zegt al meer dan je hele post..
26 december 2011 om 20:30 #17906001Reed laatst op de autobahn, daar ging ik met 245km/u de bocht door.
Hoe hard je een bocht door kan is natuurlijk afhankelijk van de banden, maar nog meer afhanelijk van het type onderstel.
en dat hebben ze bij de merken Honda Peugeot Citroën Renault Etc Etc beter voor elkaar dan bij de duitse merken.
Nadeel is dat de onderstellen wel onderhouds gevoeliger worden van deze merken.
De Duitsers houden dit simpel, en onderhoudsarm, en dan moet je wat inleveren op Bochten gedrag.
Let op: Zelfs de Nieuwe Audi A4 en A5 zonder 4×4 (quattro) hebben nog een Semi onafhankelijk onderstel achter ala de Astra-G / H
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.