HELP hoog stationair 2500toeren. Na schoonmaak gasklephuis

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum HELP hoog stationair 2500toeren. Na schoonmaak gasklephuis

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    kenny_whitlau

Vectra 1.6 16v 1999

Na het reinigen van mijn gasklep huis. draait de motor nu 2500toeren stationair.
      Kan nergens een valse lucht vinden. Het is net of de stappenmotor niet reageerd.
      Had er nog 1 liggen die getest maar mog ok niet helpen

Wat zou ik nog meer kunnen doen.

gr,

Kenny

Famempeters

als je een x16xel hebt met tussen het gasklephuis en de lucht inlaat zou je ff moeten kijken of die rubber manchette heel is of er goed op zit .

ik heb dit ooit ook gehad ,

o

kenny_whitlau

Heb het effe nakeken maar alles zit er goed op.

Nu merk ik de stappenmotor helemaal niet reageerd. als ik de loshaal en het veertje iets verderopen trek. dan is de toeren weer telaag. Hoe kan ik doormeten ofdat de stappenmotor wel stroomkrijg?

gr,

Kenny

wim-v6
          Deelnemer

Heb je een inlaat met de slang vanaf luchtfilter naar midden op de gasklep, of zo’n kunstof buis achter de motor langs??

Willem

sander2.5v6
            Deelnemer

Stappenmotor schoonmaken? Demonteren en vol spuiten met remreiniger, als het de stappenmotor weer klikt als je schud is het goed!

wim-v6
              Deelnemer

Of hij heeft een pieletje met een veertje erom, (oud type (X16XEL 1995 t/m 1998), of hij heeft gasklep verstelling.

Stappenmotor testen.

stappen motor los halen, stekker erop, contact aan, dan moet ze bewegen..

Willem

kenny_whitlau

@wim-v6 wrote:

Heb je een inlaat met de slang vanaf luchtfilter naar midden op de gasklep, of zo’n kunstof buis achter de motor langs??

Willem

Hey wim,

Met een slang vanaf de luchtfilter naar het midden van mijn gasklephuis.
                  En het is de stappenmotor met een veertje. Deze is niet kapot. Ik heb hier 2 vectras staan allebij x16xel.

Stappenmotor verwisseld maar reageert niet. En op de zndere vectra wel.
                  Waar zou het nog meer aan kunnen liggen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.