help help motor word warm !!!

Forumindex Forums Modellen Corsa help help motor word warm !!!

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    mik83

Goeiemiddag opel leden

ik heb een corsa 1.2 uit 1991

me auto werd plotseling warm vorige week. Nou toen weggebracht,heeft die garage er een nieuwe stekker opgezet bij de radiator,die doorgeeft wanneer de vin moet gaan koelen. nu blijkt dat het systeem niet gaat koelen,als ie warm is ( dus stekker zit in zijkant van radiator!!) auto word weer heel warm,tevens zat er heel veel lucht in het systeem,van koelwater !!

En de radiator word ook helemaal niet warm !! wel de buizen waar het koelvloeistof doorheen gaat !!

Ik begrijp er niks meer van

Hopelijk hebben jullie ideen ???????????????

misschien radiator ??

help help

Aapje

Thermostaat kapot, die gaat niet open zodra het te warm is.

Thermostaat is een soort kraan die bepaald of de motor warm genoeg is, als hij dat is dan gaat hij water naar de radiateur sturen om te koelen.

Kortom. thermostaat zit dicht en gaat niet zelf meer open.

Nu heb je een nadeel, het is een 1.2 uit 1991, waarschijnlijk een C12NZ blok?

Hierbij zit de thermostaat achter de distributieriem. Kortom, flinke klus/ingreep/onkosten.

(Lucht in het systeem komt door oververhitting/koken van het water. Zit de radiateur wel gevuld met water verder?)

Tip: Als je niet direct de auto kan maken, kachel volledig aangooien. Dat is ook een radiateur maar zonder de thermostaat als invloed. Deze kan dus nog wel volledig koelen…. (Handig voor als je naar de garage moet rijden zeg maar).

NIET rijden met een te hete motor, koppakking kan hierdoor kapot gaan en je motor kan scheurtjes oplopen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.