HELP!! DISTRIBUTIERIEM ??

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum HELP!! DISTRIBUTIERIEM ??

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    JsonVectra

Hoi ik ben nieuw op dit forum en zal me daarom even voorstellen.
      mijn naam is Jason en ben sinds kort de eigenaar van een Opel Vectra 1.8 16v CD PLUS met 201.000 op de teller

ik zit misschien met een groot probleem. Op het stickertje de kap van de distr. riem staat dat de riem bij 63.000 is vervangen …
      nu staat de teller onderhand op 201.nogwat op de teller !!! kan dit ? zo ja dan zal ik wel de hele reutemeteut moeten vervangen he ??
      ook heb ik bij het intrappen van de koppeling vaker dat de auto te laat op stationair springt en uitvalt maar als ik de koppeling laat komen start die weer .
      het is echt k*t en hardstikke gevaarlijk zonder stuurbekrachtiging. wat kan ik hier aan doen ? alle hulp is welkom EDIT: Ik heb vandaag de Stationairregelaar losgehaald , het buisje binnenin was gangbaar , maar was erg vies , heb ik schoon gemaakt (remmenreiniger plus wd40 , Verder heb ik het carterventilatiegaatje uithgeboord, dat was echt wel nodig , want het zat zo goed als dicht ( is niet gek met een gaatje van een millimeter)
      en sinds kort kraakt het achter bij oneffenheden echt een onuitstaanbaar geluid. heb gelezen dat dit aan de draagarmrubbers/lagers kan liggen , is dit het enigste waar dit aan kan liggen ? en wat gaat me dit kosten bij een universele garage of kan ik dit ook thuis doen met de auto op bokken

Zelf heb ik gekeken naar de staat van de riem en vertoond geen scheurtjes of poreusiteit en de tandjes zien ook nog goed uit .
      help help help
      op zoek naar deskundig advies

greetss
      Opelvectra

chieltjuh
      Deelnemer

distrubutie zowizow laten doen als je geen bewijs hebt dat dit gedaan is.. ik denk dat deze rond de 120k een keer gedaan is maar dan alsnog moet hij dan weer op de 180k.. mijn advies is als je het zowizow bij de garage wil laten doen, laat hun de diagnose stellen en een prijsopgaaf maken. ook voor de andere problemen.

distru laten doen ben je rond de 350 voor kwijt.

JsonVectra

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie !

zitten de rollen en de pomp ook bij die prijs denk je ?
          het is verder een heel fijne auto maar wil m natuurlijk niet kapot rijden

chieltjuh
          Deelnemer

Rollen en riem zitten zowizow in een set. waterpomp zou ik erbij laten vervangen prijzen verschillen nog wel maar reken op de 350-400 incl waterpomp..

Dit is wat het ongeveer gaat kosten:)

Corsa_GSi
            Deelnemer

Weet niet waar je weg komt, maar als je in de regio rotterdam / den haag zit, dan zou ik carloastra of wimv6 een berichtje sturen.
              die hebben de distri van mijn v6 ook gedaan!

de vervangingstermijn is afhankelijk van het 1.8 type dat je hebt, maar reken op 0m de 4 jaar of 60000 km (welke het eerste komt).

chieltjuh
              Deelnemer

Dat is ook een optie dat scheeld je wat duiten:) of zelf doen als je handig bent en het nodige gereedschap heb:)

Famempeters

inderdaad wat al gezegt is de distributie wel ff doen . en vraag Wim v6 mits je daar in de buurt woont .

verder voor de remmen kijk is op markt plaats onder je merk en type en dan remmen bij Da solutions koop je 1e montage rem werk voor echt heel weinig en is ATE het 1e montage merk ook je rem klauwen op je opel dragen dit merk
                  voor beeld schijfen en blokken vectra b1 1800 5 gats voorzijde kompleet 90 €
                  achterzijde inkl blokken 80 €

tel voor info 0321841203 Da solutions Swifterband

verder het geknars en gekraak

is een beetje Vectra kwaal

draag arm lagers kosten 16€ per stuk http://www.winparts.nl

is het zelf te doen ?????? ik ben een best wel beun die veel doet maar na overleg met Wim v6 toch besloten na 1 uur kloten en persen met draadeinden en goede pas bussen om het bij me APK te laten doen bij de vakgarage 2 uur werk a 52,00€ en die waren niet blij met me met dit klusje . nu weer helemaal stil een genot .

Bert

opelfreak3

ik moet ook bij mijn de distreubitie doen maar ik ben bij de opel 236 euro kwijt en dat is ales rollen en riem ik heb bij mijn opel astra gsi ook zelf gedaan ik was er zo klaar mee het
                    je moet zogen dat je goed begint
                    maar oke dat is met ales

gr

wim-v6
                    Deelnemer

@opelfreak3 wrote:

ik moet ook bij mijn de distreubitie doen maar ik ben bij de opel 236 euro kwijt en dat is ales rollen en riem ik heb bij mijn opel astra gsi ook zelf gedaan ik was er zo klaar mee het
                      maar oke dat is met ales

gr

Geen waterpomp????

opelfreak3

@wim-v6 wrote:

@opelfreak3 wrote:

maar oke dat is met ales

gr

Geen waterpomp????

nop geen waterpomp aleen de rollen
                        maar ik vind het wel een beetje raar bij mijn pa die rij in een opel astra g 1.6 16v maar die is
                        300 euro kwijt ok hij is van 2001

mar daar hebben ze ook niet de waterpomp gedaan

gr

CarloAstra
                        Deelnemer

Nee. Maar vervanging die wp nou mee! Als die stuk loopt heb je meer schade als dat je nu kosten hebt om pomp mee te vervangen..

jeroenk
                          Deelnemer

@CarloAstra wrote:

Nee. Maar vervanging die wp nou mee! Als die stuk loopt heb je meer schade als dat je nu kosten hebt om pomp mee te vervangen..

Toevallig gister nog even bij mijn garage’tje geweest . Vertelde de monteur nog dat iemand met een Zafira uit 2010 het niet nodig vond de waterpomp mee te vervangen: Resultaat: Blok stukgelopen. Schade zat sowieso boven de 5000 euro.

Moraal van het verhaal: Bespaar niet op een waterpomp.

wim-v6
                            Deelnemer

5000 euro????

Daar koop je 5 Complete motorblokken voor, of een HELE nette Zafira-A, en zelfs al een Zafira-B diesel.

Willem

JsonVectra

@wim-v6 wrote:

5000 euro????

Daar koop je 5 Complete motorblokken voor, of een HELE nette Zafira-A, en zelfs al een Zafira-B diesel.

Willem

hahaha van sommige mensen weet ik niet echt wat ik moet denken !

Ik ben nu nog steeds aan het zoeken voor een geschikte garage voor het vernieuwen van mijn distririem !
                                Zodra het vervangen is en de draagarmlagers ook (en nu die kut egr klep) zal ik een bericht sturen .

wim-v6
                                Deelnemer

Ligt aan de omgeving waar je zit…

@ Jeroenk, was waarschijnlijk een 1.9CDTi?? die draaien gegarandeerd in elkaar als je de waterpomp niet vervangt, 100% garantie op overleden 1900CDti motor, en vervang heel de motor maar, reparatie is zonde geld…

Willem

jeroenk
                                  Deelnemer

@wim-v6, was inderdaad een 1.9CDTi. Reparatiekosten was een beetje slecht uitgedrukt… Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ie iets van 5k moest inleveren op z’n verkoopprijs. Auto werd dus inderdaad verkocht, voor een ‘scheintje’. Maarja, wel met ‘n dood blok. Sorry voor ‘t misverstand ;)

Geen idee wat er inmiddels mee is gebeurd. Geloof dat ie kon worden opgekocht. Verder was wagen in super staat voor wat ik heb gezien. Strak in de lak e.d. Was van origine een 150pk cosmo editie geloof ik. Echter 0 pk op dat moment…

Edit: http://www.ebay.nl/itm/Brand-New-GM-VAUXHALL-1-9-CDTi-16v-Engine-Z19DTH-Opel-/320606381588″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Als je een beetje handig bent….

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.