Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Help distributie gebroke
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2011 om 18:41 #17940628
Met een beetje aanpassen enz. kom je een heel eind.
19 november 2011 om 00:36 #17940629@Haasje17 wrote:
Met een beetje aanpassen enz. kom je een heel eind.
Alleen kan je inlaat er dan niet meer op, omdat het carterventilatie huis bij de X16XEL-II op de achterzijde van het klepdeksel zit, en bij een X16XE / X16XEL-I op de voorzijde..
en klepdeksel kan niet gewisseld worden..
dit omdat er geen boutgaten in de lagerkappen zitten van de nokkenaslagers..
Klepdeksel van de X16XEL-II Z16XE en X18XE1 Z18XE Z18XEL zitten in de rand van de kop vast..
Dan zou je verplicht worden om met een powerbox te gaan rijden, als dat al gaat passen, mis een paar tapijnden in de kop om het 1600 inlaat vast te zetten op de X18XE1..
willem
23 november 2011 om 22:18 #17940630Heb de boel los liggen van de X18XE1
zowel inlaat als uitlaatspruitstuk bevestiging is Compleet anders als die van de X14XE C16XE X16XE X16XEL-I
Willem
24 november 2011 om 01:12 #17940631Dat hoeft ook niet wim, Je kunt gewoon alle sensoren die anders zijn wisselen met die van de 1.6 vervolgens kabelboom van de 1.6 eraan hangen en aanzuigbuis en gasklep van de 1.6 gebruiken. En dan loopt die ook gewoon op de ecu van de 1.6
25 november 2011 om 21:46 #17940632Ik doel dat het inlaat van de X16XE niet gaat passen op de X18XE1 motor, er komt geen bout overeen!!!
Inlaat van de X18XE1 met de kabelboom van de X16XE is ook geen succes. X18XE1 inlaat heeft een VIM systeem, dat niet aangestuurd kan worden met de X16XE boom.
Kop overzetten kan ook niet..
26 november 2011 om 01:05 #17940633Eehm De LMM laat je weg van de X18XE1 en de gasklep vervang jevoor die van een x16xe, dan heb je alleen nog een mapsensor welke je moet aansluiten en die pak je ook gewoon van de X16XE, kun je gewoon met wat aanpasingen monteren in het inlaattraject van de X18XE1
Verder kommen andere plekken van ensoren overheen met die van een X16XE, daarin wissel je degene waarbij de ECU of kabelboom de sensoren niet ondersteund. Dan heb je gewoon een X18XE1 die loopt op een X16XE ecu.
26 november 2011 om 07:12 #17940634Wat is een VIM-systeem?
27 november 2011 om 00:27 #17940635Variable Intake Manifold, ofterwijl een Inlaat traject met variabele lengte, deze zorgt er voor dat de koppelkromme breder word, of even simple gezegd dat de motor kracht levert in een Breder toerenbereik.
Als deze VIM niet aangestuurd word, dan zal je niet optimaal gebruik kunnen maken van het motorvermogen.
Ik ben ook van mening dat mijn Combo er niet beter van gaat lopen als ik op alles van mijn 1.6 op de 1.8 motor ga aansluiten.
Ik denk ook dat de topic starter beter op zoek kan gaan naar een X16XE of X16XEL motor niet zijnde van een late (nieuwer dan 1998) Vectra-B of van een Astra-G.
Willem
27 november 2011 om 07:13 #17940636Wim, je kunt het vim demonteren het geheel kun je demonteren en dan kun je dat ookg ewoon verwijderen.
27 november 2011 om 10:48 #17940637alles kan, natuurlijk…
Is wel bewerkelijk, en niet geheel nodig als je een gewone motor kan! vinden.
hier wat foto’s van vergelijk inlaat en uitlaat:
VIM:
Inlaat verschil:
Inlaat X16XE:
X18XE1:
past niet:
uitlaatspruitstuk X18XE1:
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.