Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2012 om 21:57 #17918670
Ik rij er gewoon rustig mee joh, durf niet eens volgas meer hehe
2 maart 2012 om 23:40 #17918671bij Klasen zullen ze er wel achter gaan komen dan!
ga je samen met Botter?3 maart 2012 om 00:01 #17918672het lijkt mij dat je het probleem gevonden wilt hebben voordat je de bank op gaat? beetje zonde van je centen anders want dyno uren zijn duur zat :shock: . wat zegt dhz dat het probleem is dan? die heeft toch alles gebouwd en geleverd? ik neem aan dat hij toch wel naar het probleem heeft gekeken? aangezien je daar waarschijnlijk een aardige som met geld neer hebt moeten leggen.. :hmmz
3 maart 2012 om 09:55 #17918673auto gaat als t goed is deze week terug, dan maar is zien of erachter gekomen kan worden.. en ja was idd een aardige som geld. ga idd samen met Botter ;)
3 maart 2012 om 10:50 #17918674Zal voor je duimen, ben benieuwd ook wat het is
Zo’n probleem kan van alles zijn
Werd er helemaal gek van toen de mijne wild west acties er op nahield :(suc6 :thumbup
5 maart 2012 om 22:15 #17918675kan het niet zijn dat de computer niks van boost binnekrijgt?? kan de motor niet pingelen hierdoor en schade oplopen?? zit maar even dingen te bedenken….
6 maart 2012 om 16:39 #17918637als hij zou gaan pingelen was hij al lang stuk gelopen denk ik ;)
gewoon afwachten tot dat je bij Klasen geweest bent.
ik ben iig benieuwd!! :angel8 maart 2012 om 21:20 #17918612Vdg de calibra uitgelezen op school met tech1. Kwam uit code 21: gasklep potentiometer spanning hoog. Het knallen en inhouden kan heel goed die sensor zijn lijkt mij dan?! Aangezien hij niet precies weet hoe de gasklep staat en daardoor raar gaat doen?!!
8 maart 2012 om 21:26 #17918595Is dat bij draaiende motor geweest?
9 maart 2012 om 07:19 #17918568Nee uit. Hij wou niet lopen tijdens t starten :S
20 maart 2012 om 06:30 #17918676Motorblok is dus uit elkaar. De zuigers lijken mij er alleen maar niet meer goed uit te zien, lijkt wel op dat ie heeft gepingeld aan de verkleuring van de zuiger te zien?!?!?
Cilinderwanden zijn ook te glad welke opnieuw gehoond zal worden. Ook gaan er dan andere veren weer om de zuiger maar is dit dan wel veilig aangezien de zuiger meer gaat kunnen kantelen?? Ik voel me hier egt klote door…
Wie kan het mij vertellen??
Groetjes Ram
20 maart 2012 om 07:16 #17918677Ik denk dat die verkleuring niet komt van pingelen. Altans jij rijd met standaard ecu toch? Denk je niet dat hij een veel te arm mengels heeft waardoor je dit krijgt?
20 maart 2012 om 08:15 #17918678Gezien de loopsporen in de cilinderwand ben ik nieuwsgierig naar de zijkanten van de zuigers.
Wie heeft de passing van de zuigers in de cilinders berekend of bepaald?
Op welke kant staan de olie sproeiers gericht?Je hebt last van olie verbruik? Daar is je oorzaak.
Welk bedrijf heeft de motor geboord en gehoond?
Als je met motronic M2.7 rijdt, dan heb je een klop-sensor, zolang die in de software niet is weg geschreven zal hij de ontsteking verlaten bij het meten van klop.
Dit is ook met tech1 te zien tijdens het rijden.
Ik denk dus dat zolang de software niet is ontdaan van de klopregeling, de motor niet schade heeft geleden van pingelen.20 maart 2012 om 08:51 #17918679Ben ook nieuwsgierig naar de zijkanten van de zuigers. Ga ik zometeen ff vragen. Berekend en bepaald is er volgens mij door Niels of het revisiebedrijf of. Op welke kant de sproeiers gericht staan heb ik geen idee van eigenlijk, is gedaan door Vmax dus ga ervan uit dat dat goed zit. Als het goed is is het bedrijf de overijselse motorenrevisie, in ieder geval Niels werkt daar mee samen.
Olieverbruik is dus dit en de klepseals. Kleprubbers en stelen waren ook nat van de olie..
Kan de wand dan gewoon weer lichtjes gehoond worden en andere zuigerveren eromheen? Volgens de revisiebedrijf die dit heeft opgemeten kan dit wel.. Vraag me alleen af hoelang dit goed gaat..??
Groetjes Ram
20 maart 2012 om 09:14 #17918680Het zit je ook niet bepaald mee ):
Ziet eruit dat het een rebuild gaat worden….
Is je Cali nog wel op Streetpower te bewonderen?
Vroeg me trouwens af waar ik clubtickets kan bestellen?20 maart 2012 om 13:50 #17918681Lees nu de Verkleuring, dat is wel normaal..
Detonatie schade is meestal in de vorm van Putjes in de Zuigerbodem te zien…
Verder ziet het er wel goed uit…
willem
20 maart 2012 om 16:01 #17918682Ik snap niet dat ie zo fijn gehoond is,hij zou ruwer gehoond moeten worden zodat je prestaties omhoog gaan, bij een wat grovere hoon krijgt ie meer smeering dus minder wrijving en worden je cilinderwanden beter gekoeld door de benzine want een turbo motor hoort een rijker mengsel te hebben dan een normale benzine motor..en wat die verkleuring betreft..volgens mij hoort een zuiger egaal overal dezelfde kleur te hebben,dan weet je dat ie een goede verbranding heeft, maar je kan op internet plaatjes terug vinden van zuigers en daar staat bij wat het betekend..
20 maart 2012 om 17:19 #17918683kut zeg!!
dat zit je echt niet mee :shock:maar hoezo heb je de motor zo in een keer uit elkaar getrokken?
hij zou toch nog afgesteld gaan worden he?
of lees ik ergens overheen? :vertag20 maart 2012 om 18:10 #17918684Motor verbruikte olie dus kop ging eraf. Lag aan de kleprubbers. Mja volgens Niels en het revisiebedrijf zijn de wanden zo glad geworden door te rijk lopen. De benzine zou alle olie wegspoelen waardoor er dus geen smering meer was met de wanden, en is dus de wand glad geworden.. Er moeten dus nieuwe zuigerveren om en blok moet gehoond worden. Moet ik ook weer voor dokken…. Afstellen gaat gewoon door ;)
20 maart 2012 om 18:26 #17918685vage shit..
20 maart 2012 om 19:07 #17918686Inderdaad. Maargoed. Alles gaat weer terug erin en heb er dan weer garantie op… Het afstellen gaat volgend week woensdag gewoon door. Dan gaan we er ook achter komen of die daadwerkelijk te rijk heeft gelopen…
20 maart 2012 om 20:12 #17918687:( dat is klote voor je man.
gaan de kosten voor je eigen rekening worden???20 maart 2012 om 22:02 #17918688@16VCalibra wrote:
Motor verbruikte olie dus kop ging eraf. Lag aan de kleprubbers. Mja volgens Niels en het revisiebedrijf zijn de wanden zo glad geworden door te rijk lopen. De benzine zou alle olie wegspoelen waardoor er dus geen smering meer was met de wanden, en is dus de wand glad geworden.. Er moeten dus nieuwe zuigerveren om en blok moet gehoond worden. Moet ik ook weer voor dokken…. Afstellen gaat gewoon door ;)
Wie heeft de motor dan zo afgesteld dat hij veel te rijk loopt? Niels heeft de auto zo afgeleverd om in te rijden toch? Als hij de auto zo heeft afgeleverd zou hij dit moeten oplossen lijkt mij, en niet op jouw kosten… :???:
20 maart 2012 om 22:40 #17918689@16VCalibra wrote:
Motor verbruikte olie dus kop ging eraf. Lag aan de kleprubbers. Mja volgens Niels en het revisiebedrijf zijn de wanden zo glad geworden door te rijk lopen. De benzine zou alle olie wegspoelen waardoor er dus geen smering meer was met de wanden, en is dus de wand glad geworden.. Er moeten dus nieuwe zuigerveren om en blok moet gehoond worden. Moet ik ook weer voor dokken…. Afstellen gaat gewoon door ;)
erg vaag verhaal imho :wtf
ik zou het blok is ophalen en voor een second opinion bij een andere revisieboer langsgaan ;)20 maart 2012 om 22:59 #17918690Vmax heeft de auto afgesteld, dus is het eiglks mijn probleem dooordat door iemand anders zijn fout dus de wanden glad zijn geworden.. Maargoed, bij klasen op de bank zal wel blijken of die te rijk staat of niet, reed gemiddeld op een volle tank tog makkelijk 550km met af en toe goed gas geven..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.