Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2011 om 20:21 #17918619
Hoe klinkt die nu eigenlijk met die Collins DV.
Heb er sinds eind oktober een bailey DV26D opzitten en dat ding blaast voor een standaard turbo blok als een bezetene….
Maarja, mocht het ding verrot gaan dan ben ik ook wel benieuwd naar zo’n Collins….
29 november 2011 om 07:49 #17918620@ opc: Netjes, spreek me maar een keer aan als je me tegen komt hehe. Is dat de evo 280 of 310? Want reed met de evo310 1,1 constant en 1,4/1,5 over, stond op de site van vmax ook volgens mij dat de evo310 die drukken heeft. Heb je er ook een sterkere wastegate op zitten dan? Moet haast wel :D
@jason: Geen idee wat ermee gebeurd kan zijn, maar anders is het ook niet te verklaren lijkt mij. De slangen e.d. lekken niet namelijk. Het is puur de hoge drukken die die niet aankan, net zoals dat je een evo 310 zet op een k16 met standaard wastegate, dan doet ie tog hetzelfde?!?! Schommelen in de druk en niet halen??
@frank de jonge: Bij normaal rijden blaast ie gewoon beschaafd af. Heb het idee dat ie bij elke auto anders afblaast. Die astra coupe die bij Botter te koop staat knalde echt bij het afblazen. Maargoed het gaat uiteindelijk om het functie van t ding..Groetjes Ram
29 november 2011 om 11:51 #17918621Dat is ook weer waar idd
7 januari 2012 om 19:55 #17918622laatst ging het motormanagement lampje branden tijdens het inhouden, helaas ging die weer uit na 10 seconden tijdens het rijden. de computer ziet het dus blijkbaar wel gebeuren. vreemde ervan vind ik dan dat het lampje niet elke keer gaat branden, gebeurde laatst eiglk voor het eerst…
het inhouden en knallen gebeurd precies op het moment dat de boost erin wilt komen, laatst toen het lampje ging branden was het knallen en inhouden zo erg dat ie uit zn versnelling vloog…. iemand nog ideeën van wat het kan zijn?
ga binnekort naar klasen voor een remap dus als helemaaal niemand eruit zal komen zal dat daar wel op de bank gebeuren.
zou alleen wel handig zijn als de motor perfect aankomt zodat het een kwestie van afstellen is..groetjes ram
15 januari 2012 om 01:20 #17918623Als je binnen kort bij mij bent voor het uitrollen kijk ik hem nog wel even voor je na. ;)
16 januari 2012 om 09:49 #17918624Is goed Andre! Bedankt voor je aanbod! Zie je deze week denk ik.
Groetjes Ram
18 februari 2012 om 19:41 #17918625Niemand??
18 februari 2012 om 20:57 #17918626ik zit dit even te lezen..maar ik zie een omloop van omstandigheden,wastegate gescheurd? ik neem aan dat er een wasegate op zit die op de turbo hoort te zitten? dan lijkt mij het sterk dat die gescheurt is. ik zou bijna zweren dat het iets mechanisch is,het klappen uit de uitlaat is niet goed voor je turbo das een ding dat zeker is,dat kan betekenen dat er onverbrand brandstof in je turbo ontsteekt door de hitte,dus kan je misschien kijken of er een boogie vet is.en wat de boogie betreft dat die het vonkje uitblaast… wel eens 15.000 volt gevoeld? dat blaas je echt niet uit.tussen ruimte moet ongeveer uit mn hoofd 1.1mm zijn.
je zou even dat soort dingen moeten proberen zoals de timing van de ontsteking enzo..kijk je turbo even na op de speling van het asje,kijk of ie goed olie krijgt..ben wel erg benieuwd wat het is.gr. arjan
19 februari 2012 om 12:21 #17918627Zou dit probleem niet opgelost worden door Niels? :???: En heeft Andre er nog naar gekeken?
19 februari 2012 om 12:33 #17918628Calibra gaat morgen naar Niels.. Was best laat geworden die dag bij Andre. Maar ik vraag me af of dat knallen niet te maken kan hebben met ontstekingstijdstippen? Dat dat gewoon verkeerd is afgesteld ofzo? De motor reageert soms ook pas na 2 tellen op het gas.. Heel vaag allemaal, wordt er moe van. Hopelijk kan Klasen erachter komen op de bank als niemand anders het weet..
21 februari 2012 om 16:51 #17918629Als niels em gebouwd heeft hoop ik dat niels het vind… zou beetje knullig staan als een ander het dan moet vinden…
23 februari 2012 om 18:36 #17918630ontsteking kun je niet afstellen
wordt volledig geregeld door de ECU24 februari 2012 om 20:46 #17918631Kan dat schommelen van de turbodruk dan wel met afstelling te maken hebben??
24 februari 2012 om 22:42 #17918632daar zou ik Andre of Niels eens voor bellen/mailen
Andre kent die motoren veel beter dan ikzelf, daarom ga ik er ook heen :jerrydurf ik je zo niet te zeggen, maar ik denk het persoonlijk van niet.
24 februari 2012 om 23:26 #17918633Is het geen miniscuul vacuümlek ergens?
26 februari 2012 om 17:21 #17918634Rij je met een standaard bobine? Zoals je omschrijft rijd hij op lagere drukken wel goed (waarmee hij overigens zeker rond de 300 pk draait). En als je met nog meer druk gaat rijden hij raar gaat doen, je vraagt aardig wat van je onsteking, je vonk kan echt wel uitgeblazen worden door je druk zeker bij dit soort vermogens.
Een msd bobine en/of MSD kast kan veel uitmaken zodat je een krachtigere vonk hebt en geen last meer van dit soort problemen.26 februari 2012 om 21:57 #17918635Ik rij ook nog gewoon met de originele bobine met 470pk is geen probleem.
En de ontsteking kan wel verkeert afgesteld worden bij een c20let
26 februari 2012 om 22:25 #17918636dan heb ik het verkeerd.
sorry voor de verkeerde info :wtf29 februari 2012 om 09:49 #17918638Heeft de c20let ecu trouwens een feulcut? Het kan tog zijn dat ie wanneer die een te hoge boost krijgt de fuelcut erin gooit, als ie die heeft tenminste hehe?? Had een tijdje geleden namelijk het probleem dat ie een 2 bar piekdruk draaide als ik volgas bleef geven :S. Nu komt ie met volgas niet boven zijn maximaal piekdruk van 1.55 waar die dus ook op is afgesteld. Die 1.55 is een piekdruk die die haalt, hij rijd schommeld een 1 bar…. Het vreemde is dat de boost niet meer geregeld wordt door de apexi, kan natuurlijk ook zijn dat die solenoid valve kapot is gegaan door trillingen van de motor, zat namelijk bevestigd op de dynamo..
29 februari 2012 om 19:02 #17918639ga gewoon eens langs bij Botter, dat had hij je al aangeboden.
als het mijn blok was, reed ik er toch niet zo lang mee op deze manier.
je weet maar nooit……brandstof wordt wel afgeschakeld als je gas los laat en bij afremmen op de motor.
voor de rest weet ik niet ;)29 februari 2012 om 19:43 #17918640(Bijna) elke ecu heeft fuelcut ter beveiliging. En ja c20let heeft fuelcut. Als hij in een keer kapt met een grote schok op bepaald druk of toeren en vervolgens brand de motor management lampje dan is het 9/10 keer fuelcut! Heb je afr meter? Hoe zit het met je mengsel?
29 februari 2012 om 22:32 #17918641Mm lampje ging ook brande maar ging na 4 telle ook weer uit nadat t gebeurde.. Afr meter is niet betrouwbaar, moet eiglks een wideband erin. Die klap wat ervanaf komt kan je vergelijke met die knallende hondas. Launchcontrol of revlimiter, je weet wat ik bedoel :p
29 februari 2012 om 22:34 #17918642Trouwens dat ie ging branden en weer uit ging is maar 1 keer voorgekomen
29 februari 2012 om 22:42 #17918643is toevallig bij jou ook niet je krukassensor kapot of van zn plek?
had een knallende x16xe en kreeg het niet gevondenmvg Mario
29 februari 2012 om 22:51 #17918644Geeen id eiglks als iemand me uit kan leggen waar die zit bij een let kan ik eens kijken hahaha. Weet helaas (nog) niet alles..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.