HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17918619
    frank de jonge
      Lid sinds:
      23 May 2011

      Hoe klinkt die nu eigenlijk met die Collins DV.

      Heb er sinds eind oktober een bailey DV26D opzitten en dat ding blaast voor een standaard turbo blok als een bezetene….

      Maarja, mocht het ding verrot gaan dan ben ik ook wel benieuwd naar zo’n Collins….

      #17918620
      16VCalibra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2008

        @ opc: Netjes, spreek me maar een keer aan als je me tegen komt hehe. Is dat de evo 280 of 310? Want reed met de evo310 1,1 constant en 1,4/1,5 over, stond op de site van vmax ook volgens mij dat de evo310 die drukken heeft. Heb je er ook een sterkere wastegate op zitten dan? Moet haast wel :D


        @jason
        : Geen idee wat ermee gebeurd kan zijn, maar anders is het ook niet te verklaren lijkt mij. De slangen e.d. lekken niet namelijk. Het is puur de hoge drukken die die niet aankan, net zoals dat je een evo 310 zet op een k16 met standaard wastegate, dan doet ie tog hetzelfde?!?! Schommelen in de druk en niet halen??


        @frank
        de jonge: Bij normaal rijden blaast ie gewoon beschaafd af. Heb het idee dat ie bij elke auto anders afblaast. Die astra coupe die bij Botter te koop staat knalde echt bij het afblazen. Maargoed het gaat uiteindelijk om het functie van t ding..

        Groetjes Ram

        #17918621
        frank de jonge
          Lid sinds:
          23 May 2011

          Dat is ook weer waar idd

          #17918622
          16VCalibra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2008

            laatst ging het motormanagement lampje branden tijdens het inhouden, helaas ging die weer uit na 10 seconden tijdens het rijden. de computer ziet het dus blijkbaar wel gebeuren. vreemde ervan vind ik dan dat het lampje niet elke keer gaat branden, gebeurde laatst eiglk voor het eerst…

            het inhouden en knallen gebeurd precies op het moment dat de boost erin wilt komen, laatst toen het lampje ging branden was het knallen en inhouden zo erg dat ie uit zn versnelling vloog…. iemand nog ideeën van wat het kan zijn?

            ga binnekort naar klasen voor een remap dus als helemaaal niemand eruit zal komen zal dat daar wel op de bank gebeuren.
            zou alleen wel handig zijn als de motor perfect aankomt zodat het een kwestie van afstellen is..

            groetjes ram

            #17918623
            Andre Botter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2004

              Als je binnen kort bij mij bent voor het uitrollen kijk ik hem nog wel even voor je na. ;)

              #17918624
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                Is goed Andre! Bedankt voor je aanbod! Zie je deze week denk ik.

                Groetjes Ram

                #17918625
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  Niemand??

                  #17918626
                  usbstick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 February 2012

                    ik zit dit even te lezen..maar ik zie een omloop van omstandigheden,wastegate gescheurd? ik neem aan dat er een wasegate op zit die op de turbo hoort te zitten? dan lijkt mij het sterk dat die gescheurt is. ik zou bijna zweren dat het iets mechanisch is,het klappen uit de uitlaat is niet goed voor je turbo das een ding dat zeker is,dat kan betekenen dat er onverbrand brandstof in je turbo ontsteekt door de hitte,dus kan je misschien kijken of er een boogie vet is.en wat de boogie betreft dat die het vonkje uitblaast… wel eens 15.000 volt gevoeld? dat blaas je echt niet uit.tussen ruimte moet ongeveer uit mn hoofd 1.1mm zijn.
                    je zou even dat soort dingen moeten proberen zoals de timing van de ontsteking enzo..kijk je turbo even na op de speling van het asje,kijk of ie goed olie krijgt..ben wel erg benieuwd wat het is.

                    gr. arjan

                    #17918627
                    giuliettaevo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2006

                      Zou dit probleem niet opgelost worden door Niels? :???: En heeft Andre er nog naar gekeken?

                      #17918628
                      16VCalibra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2008

                        Calibra gaat morgen naar Niels.. Was best laat geworden die dag bij Andre. Maar ik vraag me af of dat knallen niet te maken kan hebben met ontstekingstijdstippen? Dat dat gewoon verkeerd is afgesteld ofzo? De motor reageert soms ook pas na 2 tellen op het gas.. Heel vaag allemaal, wordt er moe van. Hopelijk kan Klasen erachter komen op de bank als niemand anders het weet..

                        #17918629
                        GlennGSI
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 August 2007

                          Als niels em gebouwd heeft hoop ik dat niels het vind… zou beetje knullig staan als een ander het dan moet vinden…

                          #17918630
                          GSI Racer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 June 2009

                            ontsteking kun je niet afstellen
                            wordt volledig geregeld door de ECU

                            #17918631
                            16VCalibra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2008

                              Kan dat schommelen van de turbodruk dan wel met afstelling te maken hebben??

                              #17918632
                              GSI Racer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 June 2009

                                daar zou ik Andre of Niels eens voor bellen/mailen
                                Andre kent die motoren veel beter dan ikzelf, daarom ga ik er ook heen :jerry

                                durf ik je zo niet te zeggen, maar ik denk het persoonlijk van niet.

                                #17918633
                                frank de jonge
                                  Lid sinds:
                                  23 May 2011

                                  Is het geen miniscuul vacuümlek ergens?

                                  #17918634
                                  Corsa16V
                                    Lid sinds:
                                    26 January 2005

                                    Rij je met een standaard bobine? Zoals je omschrijft rijd hij op lagere drukken wel goed (waarmee hij overigens zeker rond de 300 pk draait). En als je met nog meer druk gaat rijden hij raar gaat doen, je vraagt aardig wat van je onsteking, je vonk kan echt wel uitgeblazen worden door je druk zeker bij dit soort vermogens.
                                    Een msd bobine en/of MSD kast kan veel uitmaken zodat je een krachtigere vonk hebt en geen last meer van dit soort problemen.

                                    #17918635
                                    Andre Botter
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 July 2004

                                      Ik rij ook nog gewoon met de originele bobine met 470pk is geen probleem.

                                      En de ontsteking kan wel verkeert afgesteld worden bij een c20let

                                      #17918636
                                      GSI Racer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 June 2009

                                        dan heb ik het verkeerd.
                                        sorry voor de verkeerde info :wtf

                                        #17918638
                                        16VCalibra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2008

                                          Heeft de c20let ecu trouwens een feulcut? Het kan tog zijn dat ie wanneer die een te hoge boost krijgt de fuelcut erin gooit, als ie die heeft tenminste hehe?? Had een tijdje geleden namelijk het probleem dat ie een 2 bar piekdruk draaide als ik volgas bleef geven :S. Nu komt ie met volgas niet boven zijn maximaal piekdruk van 1.55 waar die dus ook op is afgesteld. Die 1.55 is een piekdruk die die haalt, hij rijd schommeld een 1 bar…. Het vreemde is dat de boost niet meer geregeld wordt door de apexi, kan natuurlijk ook zijn dat die solenoid valve kapot is gegaan door trillingen van de motor, zat namelijk bevestigd op de dynamo..

                                          #17918639
                                          GSI Racer
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 June 2009

                                            ga gewoon eens langs bij Botter, dat had hij je al aangeboden.
                                            als het mijn blok was, reed ik er toch niet zo lang mee op deze manier.
                                            je weet maar nooit……

                                            brandstof wordt wel afgeschakeld als je gas los laat en bij afremmen op de motor.
                                            voor de rest weet ik niet ;)

                                            #17918640
                                            iuza
                                              Lid sinds:
                                              7 February 2008

                                              (Bijna) elke ecu heeft fuelcut ter beveiliging. En ja c20let heeft fuelcut. Als hij in een keer kapt met een grote schok op bepaald druk of toeren en vervolgens brand de motor management lampje dan is het 9/10 keer fuelcut! Heb je afr meter? Hoe zit het met je mengsel?

                                              #17918641
                                              16VCalibra
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 July 2008

                                                Mm lampje ging ook brande maar ging na 4 telle ook weer uit nadat t gebeurde.. Afr meter is niet betrouwbaar, moet eiglks een wideband erin. Die klap wat ervanaf komt kan je vergelijke met die knallende hondas. Launchcontrol of revlimiter, je weet wat ik bedoel :p

                                                #17918642
                                                16VCalibra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 July 2008

                                                  Trouwens dat ie ging branden en weer uit ging is maar 1 keer voorgekomen

                                                  #17918643
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    is toevallig bij jou ook niet je krukassensor kapot of van zn plek?
                                                    had een knallende x16xe en kreeg het niet gevonden

                                                    mvg Mario

                                                    #17918644
                                                    16VCalibra
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 July 2008

                                                      Geeen id eiglks als iemand me uit kan leggen waar die zit bij een let kan ik eens kijken hahaha. Weet helaas (nog) niet alles..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 149)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.