Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2011 om 01:47 #17918597
zometeen richting vmax, ben benieuwd…
8 oktober 2011 om 08:00 #17918598Vraagje heb je er ook mee gereden voordat hij gechipt was??? En zo ja liep hij toen beter?
En eeh?? Je luchtmassameter? Is dat de orginele? Of een andere? Ik zou daar eens gaan zoeken.
Vervang je luchtmassa meter eens door een andere.Ik heb deze problemen ook een keer gehad, toen was de lmm de boosdoener die gaf verkeerde waarde waardoor
de ecu te rijk of soms te arm inspoot en dan krijg je ook dit soort problemen.8 oktober 2011 om 18:12 #17918599Al terug?
9 oktober 2011 om 19:14 #17918570Dumpvalve is niet goed. deze bleef soms net iets open staan waardoor de lmm dus verkeerde waardes meette. dus van de week ofzo ff een andere bestellen via vmax..
groetjes Ram
9 oktober 2011 om 19:21 #17918569gelukkig!
fijn dat het gevonden is :thumben nu vlammen met dat ding :wors
10 oktober 2011 om 17:36 #17918594bailey dumpvalve ?
10 oktober 2011 om 18:36 #17918600ja man… ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe
11 oktober 2011 om 16:03 #17918601…en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen
11 oktober 2011 om 16:53 #17918602Markus had het erover dat op het moment dat de dumpvalve warm werd dat die dan stroef komt te zitten en zo dus niet goed opent of sluit, wat dus die knallen uit de uitlaat gaven. Merk ook heel erg dat als de motor warm is de dumpvalve amper afblaast.. Had ook 2 a 3 keer gehad dat als ik in zn 2 gas gaf hij direct alles eruit blaasde haha! Heb gister al een nieuwe besteld via vmax, 1 van sandtler ofzo had markus t over..
Hou jullie wel op de hoogte,
Groetjes Ram
11 oktober 2011 om 17:52 #17918603@16VCalibra wrote:
ja man… ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe
klopt,
je zoekt je rot bij zo’n probleem.11 oktober 2011 om 18:43 #17918604@GSI Racer wrote:
…en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen
Kan dit ook voor een originele gelden?
12 oktober 2011 om 07:38 #17918605precies man.. ik zocht het in de ontsteking.. kabels van 233 euro voor niets gekocht hehe. mja die oude zate er denk ik al meer als 5 jaar op ook dus kan nooit geen kwaad.. hoeveel druk rij jij dan?! ik rij maxboost op 1.4 bar continu, na 2 weken zo rijden is die veer volgens mij verrot geworden en ging die druk schommelen haha
@jason wrote:
@16VCalibra wrote:
ja man… ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe
klopt,
je zoekt je rot bij zo’n probleem.12 oktober 2011 om 07:39 #17918606volgens mij niet want die zat tog intern? deze dumpvalve’s zitten gewoon in het motorruim dus beter bereikbaar voor troep..
@InjectTheVenom wrote:
@GSI Racer wrote:
…en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen
Kan dit ook voor een originele gelden?
13 oktober 2011 om 09:13 #17918607Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost… Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!
T is wel een priegel klusje die 3 boutjes
15 oktober 2011 om 17:58 #17918608@royv10 wrote:
Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost… Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!
T is wel een priegel klusje die 3 boutjes
Grappig dat verschil ken ik, ben voor zover ik weet standaard (C20LET). Is deze makkelijk te vervangen?
15 oktober 2011 om 18:45 #17918609bij z20let en leh wel ik weet niet of c20let zelfde zit maar den khet wel zijn 3 imbusjes die los moeten en dan heb je de dv in je handen wel priegelen maar te doen met ingekorte imbus
15 oktober 2011 om 20:27 #17918610Is idd het zelfde als bij de zlet en leh.. Moest t ook doen bij de mijnes toen de baileys erop ging..
21 oktober 2011 om 22:24 #17918611Vanmorgen dumpvalve binnen gehad en erop gezet. Bleef eerst lucht erdoor heen lekken, ook bij stationair. Niet goed dus, vmax gebeld en die zij om de dumpvalve open te maken en tussen de veer die ruimte op te vullen (zodat de veer strakker komt te staan, dit heb ik gedaan met carroserrieringen. De ene x is het wel goed en de andere keer net niet. Nu loopt ie in principe goed maar bij gas geven stottert ie, is dus de dumpvalve (de nieuwe). Ik zal vmax nog ff belle en zegge dat ze ff een sterkere moeten sturen (jammer dat dit niet gelijk gebeurd is…) Het inhouden en knallen is in ieder geval weg nu!
Dan nu de boost.. De boostcontroller staat op 1,4 bar ingesteld. Als ik volgas rij, dan rijd ie rond de 1,2 bar (redelijk constant).. Dan komt het, pas bij 5500/6000 toeren gaat de boost rap naar 1,4 bar met als piek boost 1,58 bar.. In het begin na het chippen kon ik egt op de boostcontroller aflezen dat ie netjes 1.4 bar loopt. Nu kan ik niet kijken naar de boost want ik moet dan al doorschakelen… Wie o wie?? Zal Andre morgen is ff bellen, misschien dat hij het wel weet, of dat ik een keer bij em langs kan!
Ik weet het in elk geval egt niet meer.. Ga nu lekker slapen..
Groetjes Ram
24 oktober 2011 om 15:36 #17918613Dumpvalve terug gestuurd vandaag naar vmax, en krijg me geld terug.. Dalijk naar Botter voor een Collins en dan eens zien of t probleem verdwenen is :D :D !!
Groetjes Ram
24 oktober 2011 om 16:22 #17918614en, beter nu? :agent
25 oktober 2011 om 11:27 #17918615Dumpvalve is prima!!! 1 bar rijd ie goed netjes constant, dus boostcontroller is gewoon goed!? 1,4 bar is nog schommelen, moet ergens een lek zitten, moest zoiezo ff van Botter alle slangen nalopen. Ga ik van de week ff doen als ik tijd heb!
Groetjes Ram
21 november 2011 om 14:06 #17918567Heb ook een collins, werkt idd top, en klinkt ook het mooist/hardst.
Hoe is de staat van je injectoren, en bougies?
Je zou er eens een andere ecu aan moeten hangen, kijken of die dan wel constant rijd in hogere toeren.
Mocht je dat willen, kunnen we de mijne er wel een keertje uit halen, no problemo ;)26 november 2011 om 19:35 #17918616Hey goos,
Lees het nu pas, 1,1 bar rijd die nog wel netjes en constant maar daarboven tot 1,4 bar wilt ie niet rijden. Vermoeden is dat de wastegate verrot is, wat tog wel raar is want die is speciaal voor die turbo. Ook heb ik em een keer in zn begrenzer gereden in zn 2 en rond 6500 toeren vliegt de druk ineens omhoog, had daar een piek van 1,88 bar…
Maargoed auto gaat begin volgend jaar terug voor garantie, dus het gaat helemaal goed komen!! Maar alsnog bedankt voor je aanbod! Heb je trouwens een c20let dan??
Groetjes Ram
@opc wrote:
Heb ook een collins, werkt idd top, en klinkt ook het mooist/hardst.
Hoe is de staat van je injectoren, en bougies?
Je zou er eens een andere ecu aan moeten hangen, kijken of die dan wel constant rijd in hogere toeren.
Mocht je dat willen, kunnen we de mijne er wel een keertje uit halen, no problemo ;)28 november 2011 om 13:27 #17918617Geen probleem ;)
Rij idd c20let in astra f, met vmax fase 2, dus die draait 1,4 overdruk, 1,1 constant op standaard kkk16 ;)28 november 2011 om 17:17 #17918618wastegate verot :wtf
is toch een niewe turbo?
moet die gescheurd zijn dan ofzo? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.