HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) HELP, dansende turbodruk en nog steeds knallen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17918597
    16VCalibra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2008

      zometeen richting vmax, ben benieuwd…

      #17918598
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Vraagje heb je er ook mee gereden voordat hij gechipt was??? En zo ja liep hij toen beter?
        En eeh?? Je luchtmassameter? Is dat de orginele? Of een andere? Ik zou daar eens gaan zoeken.
        Vervang je luchtmassa meter eens door een andere.

        Ik heb deze problemen ook een keer gehad, toen was de lmm de boosdoener die gaf verkeerde waarde waardoor
        de ecu te rijk of soms te arm inspoot en dan krijg je ook dit soort problemen.

        #17918599
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          Al terug?

          #17918570
          16VCalibra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2008

            Dumpvalve is niet goed. deze bleef soms net iets open staan waardoor de lmm dus verkeerde waardes meette. dus van de week ofzo ff een andere bestellen via vmax..

            groetjes Ram

            #17918569
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              gelukkig!
              fijn dat het gevonden is :thumb

              en nu vlammen met dat ding :wors

              #17918594
              jason
                Lid sinds:
                1 July 2004

                bailey dumpvalve ?

                #17918600
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  ja man… ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

                  #17918601
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    …en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen

                    #17918602
                    16VCalibra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2008

                      Markus had het erover dat op het moment dat de dumpvalve warm werd dat die dan stroef komt te zitten en zo dus niet goed opent of sluit, wat dus die knallen uit de uitlaat gaven. Merk ook heel erg dat als de motor warm is de dumpvalve amper afblaast.. Had ook 2 a 3 keer gehad dat als ik in zn 2 gas gaf hij direct alles eruit blaasde haha! Heb gister al een nieuwe besteld via vmax, 1 van sandtler ofzo had markus t over..

                      Hou jullie wel op de hoogte,

                      Groetjes Ram

                      #17918603
                      jason
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        @16VCalibra wrote:

                        ja man… ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

                        klopt,
                        je zoekt je rot bij zo’n probleem.

                        #17918604
                        InjectTheVenom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 December 2004

                          @GSI Racer wrote:

                          …en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen

                          Kan dit ook voor een originele gelden?

                          #17918605
                          16VCalibra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2008

                            precies man.. ik zocht het in de ontsteking.. kabels van 233 euro voor niets gekocht hehe. mja die oude zate er denk ik al meer als 5 jaar op ook dus kan nooit geen kwaad.. hoeveel druk rij jij dan?! ik rij maxboost op 1.4 bar continu, na 2 weken zo rijden is die veer volgens mij verrot geworden en ging die druk schommelen haha

                            @jason wrote:

                            @16VCalibra wrote:

                            ja man… ook slechte ervaring mee jason?? had eerder al is gelezen volgens mij dat deze op hogere drukken niet zo betrouwbaar zijn hehe

                            klopt,
                            je zoekt je rot bij zo’n probleem.

                            #17918606
                            16VCalibra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2008

                              volgens mij niet want die zat tog intern? deze dumpvalve’s zitten gewoon in het motorruim dus beter bereikbaar voor troep..

                              @InjectTheVenom wrote:

                              @GSI Racer wrote:

                              …en door vuil kunnen ze vast gaan zitten heb ik vaker gelezen

                              Kan dit ook voor een originele gelden?

                              #17918607
                              royv10
                                Lid sinds:
                                14 April 2009

                                Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost… Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!

                                T is wel een priegel klusje die 3 boutjes

                                #17918608
                                InjectTheVenom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 December 2004

                                  @royv10 wrote:

                                  Als je getuned ben kan je orginele dv wel snel scheuren en verlies je boost… Had ik toen ook.. Reed ik ineens op 0.8bar in plaats van 1.1bar altijd ff t checken waard!

                                  T is wel een priegel klusje die 3 boutjes

                                  Grappig dat verschil ken ik, ben voor zover ik weet standaard (C20LET). Is deze makkelijk te vervangen?

                                  #17918609
                                  royv10
                                    Lid sinds:
                                    14 April 2009

                                    bij z20let en leh wel ik weet niet of c20let zelfde zit maar den khet wel zijn 3 imbusjes die los moeten en dan heb je de dv in je handen wel priegelen maar te doen met ingekorte imbus

                                    #17918610
                                    16VCalibra
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2008

                                      Is idd het zelfde als bij de zlet en leh.. Moest t ook doen bij de mijnes toen de baileys erop ging..

                                      #17918611
                                      16VCalibra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2008

                                        Vanmorgen dumpvalve binnen gehad en erop gezet. Bleef eerst lucht erdoor heen lekken, ook bij stationair. Niet goed dus, vmax gebeld en die zij om de dumpvalve open te maken en tussen de veer die ruimte op te vullen (zodat de veer strakker komt te staan, dit heb ik gedaan met carroserrieringen. De ene x is het wel goed en de andere keer net niet. Nu loopt ie in principe goed maar bij gas geven stottert ie, is dus de dumpvalve (de nieuwe). Ik zal vmax nog ff belle en zegge dat ze ff een sterkere moeten sturen (jammer dat dit niet gelijk gebeurd is…) Het inhouden en knallen is in ieder geval weg nu!

                                        Dan nu de boost.. De boostcontroller staat op 1,4 bar ingesteld. Als ik volgas rij, dan rijd ie rond de 1,2 bar (redelijk constant).. Dan komt het, pas bij 5500/6000 toeren gaat de boost rap naar 1,4 bar met als piek boost 1,58 bar.. In het begin na het chippen kon ik egt op de boostcontroller aflezen dat ie netjes 1.4 bar loopt. Nu kan ik niet kijken naar de boost want ik moet dan al doorschakelen… Wie o wie?? Zal Andre morgen is ff bellen, misschien dat hij het wel weet, of dat ik een keer bij em langs kan!

                                        Ik weet het in elk geval egt niet meer.. Ga nu lekker slapen..

                                        Groetjes Ram

                                        #17918613
                                        16VCalibra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2008

                                          Dumpvalve terug gestuurd vandaag naar vmax, en krijg me geld terug.. Dalijk naar Botter voor een Collins en dan eens zien of t probleem verdwenen is :D :D !!

                                          Groetjes Ram

                                          #17918614
                                          GSI Racer
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 June 2009

                                            en, beter nu? :agent

                                            #17918615
                                            16VCalibra
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2008

                                              Dumpvalve is prima!!! 1 bar rijd ie goed netjes constant, dus boostcontroller is gewoon goed!? 1,4 bar is nog schommelen, moet ergens een lek zitten, moest zoiezo ff van Botter alle slangen nalopen. Ga ik van de week ff doen als ik tijd heb!

                                              Groetjes Ram

                                              #17918567
                                              opc
                                                Lid sinds:
                                                21 September 2005

                                                Heb ook een collins, werkt idd top, en klinkt ook het mooist/hardst.
                                                Hoe is de staat van je injectoren, en bougies?
                                                Je zou er eens een andere ecu aan moeten hangen, kijken of die dan wel constant rijd in hogere toeren.
                                                Mocht je dat willen, kunnen we de mijne er wel een keertje uit halen, no problemo ;)

                                                #17918616
                                                16VCalibra
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 July 2008

                                                  Hey goos,

                                                  Lees het nu pas, 1,1 bar rijd die nog wel netjes en constant maar daarboven tot 1,4 bar wilt ie niet rijden. Vermoeden is dat de wastegate verrot is, wat tog wel raar is want die is speciaal voor die turbo. Ook heb ik em een keer in zn begrenzer gereden in zn 2 en rond 6500 toeren vliegt de druk ineens omhoog, had daar een piek van 1,88 bar…

                                                  Maargoed auto gaat begin volgend jaar terug voor garantie, dus het gaat helemaal goed komen!! Maar alsnog bedankt voor je aanbod! Heb je trouwens een c20let dan??

                                                  Groetjes Ram

                                                  @opc wrote:

                                                  Heb ook een collins, werkt idd top, en klinkt ook het mooist/hardst.
                                                  Hoe is de staat van je injectoren, en bougies?
                                                  Je zou er eens een andere ecu aan moeten hangen, kijken of die dan wel constant rijd in hogere toeren.
                                                  Mocht je dat willen, kunnen we de mijne er wel een keertje uit halen, no problemo ;)

                                                  #17918617
                                                  opc
                                                    Lid sinds:
                                                    21 September 2005

                                                    Geen probleem ;)
                                                    Rij idd c20let in astra f, met vmax fase 2, dus die draait 1,4 overdruk, 1,1 constant op standaard kkk16 ;)

                                                    #17918618
                                                    jason
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      wastegate verot :wtf
                                                      is toch een niewe turbo?
                                                      moet die gescheurd zijn dan ofzo?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 149)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.