Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › HELP! dakraam sluit niet volledig meer!en staat buiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2010 om 16:47 #17216404
Net probeerde ik even alle electrische delen nog even van de auto om te controleren.. Nu gaat het dakraam niet helemaal DICHT!
Dakraam beweegt gewoon maar gaat niet helemaal plat.
Je hoort ook een tik als hij plat wil gaan, en lijkt alsof hij dan scheef trekt..
Snel hulp gevraagt, het regent gelukkig nu niet:o
19 januari 2010 om 16:57 #17596735Ik denk dat je hem moet vervangen. heb er geen ervaring mee. Maar ik weet wel uit verhalen dat het voorkomt dat een van de bedradings kapot gaat.. Is bij mij ook:thumbdown
19 januari 2010 om 16:59 #17596736vervangen? hij gaat nog beide richtingen op, motor draait.. hij beweegt de goede richting in om plat te gaan, maar dan stopt hij..
is er een manier dat je hem even met de hand dicht kan doen?want ik kan hem vanacht natuurlijk niet open laten..
19 januari 2010 om 17:28 #17596737er zijn inbussleutels te verkrijgen bij de dealer zodat je het dakraam nog met de hand kan dichtdraaien.
kwestie van dop uit je hemeltje halen en dan inbusje erin dacht maatje 5 of 6.
Ps; normale inbus voldoet natuulijk ook dat sgeelt weer wat eurie`sgrtz bjorn
19 januari 2010 om 18:04 #17596738je kunt ook voorzichtig proberen hem iets omhoog te drukken met de hand en dan proberen dicht te doen.
let wel op dat je dat doet op het punt dat hij aan bijde kanten recht is dat hij hem niet scheef gaat trekken.zo heb ik het al is gedaan bij mijn calibra ik had een plastic beugeltje vesleten aan 1 kant daar bleef hij hangen.
19 januari 2010 om 18:26 #17596739er was een beugeltje afgebroken aan de rechterkant van het schuifdak.. deze heb ik van de andere kant ingedrukt
normaal word deze naar buitengetrokken en zorgt dat een systeem inwerking gaat dat het dakraam plat gaat.
maar eens een keertje de tijd nemen omdeze te vervangen.. voor de zomer moet hij natuurlijk wel weer klaar!:cool:
19 januari 2010 om 19:07 #17596740origineel gepost door Rubenn
er was een beugeltje afgebroken aan de rechterkant van het schuifdak.. deze heb ik van de andere kant ingedruktnormaal word deze naar buitengetrokken en zorgt dat een systeem inwerking gaat dat het dakraam plat gaat.
maar eens een keertje de tijd nemen omdeze te vervangen.. voor de zomer moet hij natuurlijk wel weer klaar!:cool:
veel plezier, heb de mijne vorig jaar vervangen omdat ik hetzelfde had, je halve interieur kan eruit, en zo`n dakraam is niet bepaald handig als je hem eruit en erin moet draaien.
grtz bjorn
19 januari 2010 om 19:22 #17596741dat had ik al zien aankomen! heerlijk..
maargoed, hij kan wel een klein stukje open.. alleen niet helemaal.. en natuurlijk moet je zorgen dat hij niet tever gaat!
misschien fabriseer ik wel een eigen beugeltje wat ik erop maak..
zal vast door het weer zijn afgeknapt
19 januari 2010 om 20:36 #17596742Heeft iemand wat meer informatie over die beugeltjes? Ik heb er namelijk geen last van, maar misschien moet ik ze preventief vervangen als ik in het voorjaar de hemel los haal.
Weet iemand het nummer van de beugeltjes? Geldt dit verhaal ook voor het nieuwe type dakraam? Want ik weet wel dat dit een heel ander (verbeterd) dakraam is.21 januari 2010 om 17:23 #17596743origineel gepost door Opaul
Heeft iemand wat meer informatie over die beugeltjes? Ik heb er namelijk geen last van, maar misschien moet ik ze preventief vervangen als ik in het voorjaar de hemel los haal.
Weet iemand het nummer van de beugeltjes? Geldt dit verhaal ook voor het nieuwe type dakraam? Want ik weet wel dat dit een heel ander (verbeterd) dakraam is.ik zou zeker ze vervangen.. zoals die dingetjes eruit zien zijn ze gemaakt om op den duur te breken..
ik zal voor je van de week een foto’tje ervan maken waarin ze duidelijk te zien zijn, en ook de afgebroken natuurlijk!
ik hoop dat het nog wel een beetje te doen is om te vervangen, anders even bij opel dealer vragen en een prijs van te voren afspreken hihiking:
27 maart 2010 om 17:11 #17596744Ik ben benieuwd of je nog een foto hebt kunnen maken, want op het moment ben ik met mijn eigen hemel bezig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.