Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Help Corsa loopt op 3 cilinders ?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2009 om 18:52 #17557137
hmm ja ging het maar haha ,
Als ik hem start dan hoor ik geen oneffenheden als ik de DIS los heb.
En als ie loopt hoor je niks van tikken .
mvg Nick
4 december 2009 om 19:02 #17557138Ik wil wel komen kijken, maar moet dan zeker wel de brandstof vergoed hebben..
Willem
4 december 2009 om 19:15 #17557139hmm dan kijk ik eerst eens of ik het zelf krijg opgelost .
Ik heb net de injectors door gemeten ze krijgen constant 1,2 of 1,3 V
dalijk nog maar eens de bougies nakijken
mvg nick
4 december 2009 om 19:29 #17557140Meh klinkt erg slecht :(
Heb zelf mijn Astra met C16SE afkunnen schrijven omdat er een klep verbrand was…. Maar ik weet niet hoever ‘t rijden is van Landgraaf naar Velp/arnhem? Want ik heb de brandstofrail/injectors/ecu/bekabeling e.d. allemaal liggen. Kan je zo effe wisselen en testen… (Zit ook nog een lamdbasonde aan de overblijfselen van m’n spruitstuk :P)
4 december 2009 om 19:29 #17557141je kan ook aan de kleur zien of er wat mis mee is.
Willem
4 december 2009 om 19:38 #17557142@ Aapje Het is anderhalf uur rijden van Landgraaf naar Velp dus das heel lastig haha maar bedankt voor het aanbod !
Als ik weet wat het is kom ik denk ik wel even langs !@ wim-v6 Welke kleur is goed welke kleur is slecht?
4 december 2009 om 19:59 #17557143waarvoor ga je niet ff langs een oude garage die eenmanszaakjes meestal die hebben vast nog wel een oud compressie testertje liggen. 1tje achter het stuur jij 1 bougie eruit compressie tester op bougie gat drukken starten en druk noteren bougie erin en je herhaalt het proces tot de laatste bougie als het iets met compressie is zie je dat gelijk aan je druk.
of je koopt er 1 vindt ze niet zo heel duur persoonlijk. 36euro momenteel http://www.bccp.nl/shop2/index1.html
6 december 2009 om 21:42 #17557144Ja oke maar ik denk toch eerder de injectoren want als ik m start zonder een bougie erin hoor je m toch wel flink de lucht eruit persen ( uit het bougie gat ) .
Ik ga morgen maar eens andere injectoren halen .
Op hoop en zege haha .gr. Nick
6 december 2009 om 22:01 #17557145origineel gepost door svdk20
of je koopt er 1 vindt ze niet zo heel duur persoonlijk. 36euro momenteel http://www.bccp.nl/shop2/index1.htmlIs wel excl. BTW, al stelt dat op 36 euro weinig voor :thumbup
6 december 2009 om 22:03 #17557146origineel gepost door SRLandgraaf
Ja oke maar ik denk toch eerder de injectoren want als ik m start zonder een bougie erin hoor je m toch wel flink de lucht eruit persen ( uit het bougie gat ) .Ik ga morgen maar eens andere injectoren halen .
Op hoop en zege haha .gr. Nick
Maakt weinig uit, wissel gewoon eens is de injectoren onderling (1 en 2 met 3 en 4)
Aangezien 1 groep het wel doet, en de andere niet.6 december 2009 om 22:07 #17557147origineel gepost door SRLandgraaf
@ Aapje Het is anderhalf uur rijden van Landgraaf naar Velp dus das heel lastig haha maar bedankt voor het aanbod !
Als ik weet wat het is kom ik denk ik wel even langs !@ wim-v6 Welke kleur is goed welke kleur is slecht?
Koffie Creme achtig is goed, wit (te heet) of zwart (slechte verbranding = meestal teveel benzine/slechte vonk) is niet goed
7 december 2009 om 06:47 #17557148Ah oke dus zelfde als bougie’s bij scooter.
En ik ga het vandaag proberen met wisselen.
Bedankt !
gr. Nick
7 december 2009 om 10:01 #17557149origineel gepost door SRLandgraaf
oke heb ik gedaan als ik van rechts naar links kijkinjector 1 kan ik eraf trekken , merk ik geen verschil hij start dan ook gewoon
injector 2 kan ik er ook aftrekken , merk ik ookgeen verschil en start ook weer gewoon
injector 3 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer
injector 4 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer
Zit er zo’n half verknipte gara kabelboom op zeker?
Alles zo te lezen hier, zeker een brandstofprobleem, niet ontsteking.7 december 2009 om 12:44 #17557150Kabelboom is aangepast .
Omdat een Corsa A kabelboom korter is als van een B.
Maar hij heeft altijd goed gelopen tot laatst .
En ik weet nu ook zeker dat het een brandstof probleem is .
mvg nick
7 december 2009 om 17:05 #17557151Ik heb ze omgewisselt.
Blijkt nu ook een afdicht ringetje kapot is de benzine spoot eruit.Morge even afdicht ringetje erop en dan eindelijk testen.
mvg Nick
10 december 2009 om 11:25 #17557152heb toennet de injectors omgewisselt en na gekeken maar hij loopt nog steeds niet op de zelfde cilinders :(
kan nog steeds van rechts naar links cilinder 1 en 2 de injector los trekken
10 december 2009 om 11:35 #17557153Haal het relais van de benzine pomp los.
Haal de 2 injectoren los die niet werken.
Laat iemand de motor starten (zal misschien wel aanslaan aangezien er nog wel wat benzine in zit maar de benzine zou er niet meer uit mogen spuiten (geen benzine druk)
Je zou nu duidelijk moeten voelen dat de injectoren open/dicht gaan, is dit niet het geval controleer dan eerst de bekabeling, daarna als er geen probleem in de bekabeling zit pak dan eens is een andere ECU :thumbup10 december 2009 om 11:46 #17557154Ja de injectors doen het allemaal ,
het is dus de kabelboom of de ECU
ik ben nu met Aapje aan het onderhandelen voor de onderdelen
hoop dat dit het is !
10 december 2009 om 12:04 #17557155Het hoeft niet de kabelboom of ECU te zijn, als bijv de klep niet open gaat krijgt de cilinder ook geen benzine.
Daarom eerst eens controleren of je de injector voelt tikken/tillen.
Als dit namelijke het geval is, zou het in de kop moeten zitten (slechte/verbrande kleppen)10 december 2009 om 12:34 #17557156oke ,
kan ik dat gewoon voelen als de motor loopt en de injectoren aangesloten zijn op de benzine rail en de stekkers?
10 december 2009 om 14:43 #17557157De stekker van de injector erin houden en de injector zelf los (dus uit de rail halen dan voel je het beste of deze werkt)
NIET vergeten het relais van de brandstofpomp eruit te halen, anders krijg je een zooitje (benzine spuit er dan uit :thumbup
10 december 2009 om 22:32 #17557158als je het brandstof relais eruit trekt doen de injectoren ook niks meer, geen + voeding bij ontbreken pomp relais
makkelijkeste manier.
– inj rails los, met enjectoren er nog aan
– stekker van de bobine los (veiligheid).
– bak onder injectoren
– iemand laten starten, kan je zien of ze allevier inspuiten.Willem
10 december 2009 om 22:58 #17557159oke zal het eens proberen !
dankje wel
10 december 2009 om 23:13 #17557160Zit het dan zo anders in elkaar als bij een single point injectie?
Bij mijn C14NZ heb ik wel eens het relais los gehad en dan deed de injector nog z’n werk.11 december 2009 om 22:39 #17557161klopt, bij de C14NZ en andere singlepoint motoren word alleen de pomp via het relais aangestuurd…
singlepoint heeft dan ook gewoon een klein relaistje voor de pomp.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.