Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Help Corsa loopt op 3 cilinders ?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2009 om 23:06 #17214555
Hallo ,
Ik was net aant rijden mét de corsa C16se met elektronische onstekingWe hadden net een stukje gevlamt tegen een GTI tje
We hadden de corsa uitgezet en zijn wat gaan drinken
daarna zijn we weer gaan rijden na 4 a 5 km begon hij ineens te ‘tikken’ maar zodra je de koppeling intrapt is het wegNu lijkt het of die op 3 cilinders loopt
hij ploft aardig uit de uitlaat en stottert flinkDe bougies heb ik na gekeken op vuil en heb gekeken welke cilinder het zou moeten zijn
van links naar rechts de 3e cilinder maakt het geen verschil
De olie ziet er ook vers uit
alle vloeistoffen zijn in orde
Vacuum slangen nagekeken
Bougie’s en bougie kabels nagekeken .wie o wie kan mij helpen met dit probleem ?!
Gr. Nick
27 november 2009 om 23:19 #17557113een garage kan je helpen :thumbup
27 november 2009 om 23:26 #17557114hmm helaas was ik achter dit advies ook al .
Maar mischien iemand een idee waar ik hiermee te maken heb
27 november 2009 om 23:28 #17557115als je nou de stekker van de DIS los trekt en je gaat starten, hoor je een oneffenheid in het starten???
je hoorde tikken, kan zijn dat 1 stoter niet mee wil…
de Dis module wil ook wel kapot af en toe.
heb je vonk op alle 4 de cilinders??
Willem
28 november 2009 om 08:25 #17557116He willem bedankt voor het advies .
Ga het straks eens proberen !ik heb op alle 4 cilinders een vonk .
maar het tikken hoor je alleen heel laag in toeren en zodra ik de koppeling in trap en gas geef hoor ik niks meer alleen krijg beetje gestotter
verder als ie stationair loopt ploft ie ook aardig
28 november 2009 om 09:04 #17557117Is z’n lambda sensor anders niet beschadigd geraakt door het vlammen?
Zou je eventueel even los kunnen trekken of het verschil uitmaakt.Als ik zo je verhaal lees, lijkt het mij dat je veel te veel benzine ingespoten krijgt.
28 november 2009 om 10:18 #17557118kunt ook de pech hebben dat er een klep verbrand is…..
even een compressietest laten doen, dan weet je meteen of je het daar moet zoeken ja of nee.
28 november 2009 om 10:58 #17557119daarom wou ik m laten starten met de DIS los, dan kan je vaak horen of er een cilinder compressie mist.
Willem
28 november 2009 om 15:18 #17557120ik zou tog voor de zekerheid ff andere bougie kabels proberen.
ik had pecies hetzelfde tijdje terug. toen me bougiekabels vervangen waren was het helemaal over;)
suc6
28 november 2009 om 17:53 #17557121ik probeer het allemaal even
bougie kabels heb ik 1 maand gelede er nieuw op gezet incl . bougie’s4 december 2009 om 14:21 #17557122heb m gestart zonder dat de stekker op dis module zit
ik hoor m dan heel normaal.
Ik heb net de dis module vervangen , dat had ook geen effect :(
Ik was eens aant denken ik heb een gsi blok uit een a corsa maar heb nog de 1.2 kat en aangezien we vantevoren een gti’tje hebben gevlamt kan het misschien zijn dat het de kat is ?
mvg nick
4 december 2009 om 14:25 #17557123van een defecte kat gaat ie niet op 3 pitten lopen, dan wil ie gewoon niet..
Willem
4 december 2009 om 14:26 #17557124Injectors nagekeken op werking??
Willem
4 december 2009 om 14:35 #17557125hoe kan ik die nakijken ?
mvg nick
4 december 2009 om 14:43 #17557126met draaiende motor 1 voor 1 de stekkertjes los halen en luisteren of de motorloop veranderd.
of rails los halen, en de inspuiting bekijken door te starten met de stekker van dis los.
Willem
4 december 2009 om 15:12 #17557127oke heb ik gedaan als ik van rechts naar links kijk
injector 1 kan ik eraf trekken , merk ik geen verschil hij start dan ook gewoon
injector 2 kan ik er ook aftrekken , merk ik ookgeen verschil en start ook weer gewoon
injector 3 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer
injector 4 als ik deze eraf trek valt ie uit en start ook niet meer
4 december 2009 om 15:25 #17557128Dan zit er als ik me niet vergis een probleem of in de bekabeling of in de ECU
De injectoren worden als ik me niet vergis in 2 groepen verdeeld injector 1 en 2 op een pin en injector 3 en 4 op een pin?Je zou dus kunnen proberen of een andere ECU je probleem oplost :thumbup
4 december 2009 om 15:49 #17557129zou eigelijk toch niet kunnen ?
na een stuk rijden dat die ineens raar doet ?
mvg nick
4 december 2009 om 15:51 #17557130kabelbreuk.
Bij draaiende motormoet constant + aanwezig zijn op de injectoren.
willem
4 december 2009 om 16:16 #17557131Oke hartstikke bedankt !
ik ga het eens door meten
gr. nick
4 december 2009 om 17:16 #17557132als ie tikt gewoon terug tikken doe ik ook altijd, houd het snel op :D
4 december 2009 om 17:20 #17557133alleen vind de mijne dat niet leuk ligt er ook aan hoe hard je terug tikt
4 december 2009 om 17:54 #17557134Ga maar uit van een klep!
inmiddels meerdere 1.6 8vtjes gehad waar toch de kleppen uitbranden
4 december 2009 om 18:29 #17557135Hmm oke ,
en dat ie zonder de eerste 2 (van rechts naar links ) injectors evenraar loopt heeft er mee temaken ?
4 december 2009 om 18:35 #17557136Jammert dat je een ent uit de buurt zit..
anders had ik wel willen komen kijken.
Als je een verbrande klep hebt, zou je een oneffenheid in het starten moeten horen (geen drukopbouw in een van de cilinders).
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.