HELP bij foutcode’s a.u.b.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila HELP bij foutcode’s a.u.b.

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250693
    ronald1.9
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 June 2009

      Bij het uitlezen (rem,gas en op contact) zie ik 2 ECN code’s achter elkaar.
      Dit zijn (onder de letters ECN) 007074 en 190158
      Via de bekende codelijst kom ik er niet achter wat dit kan zijn, laat staan dat ik het kan oplossen.
      Wie kan me a.u.b. helpen????
      1000 X :wors

      #18049286
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        heb je ergens last van dan ??

        En koop voor 25 euro een opcommetje , dan weet je direct wat er is en je kan ze ook wissen !!

        #18049287
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Opcom kopen of iemand vragen die eentje in de buurt heeft die het voor je kan uitlezen. Kan in de opcom gedeelte bij ik heb een opcom nodig in de buurt van. Mischien wat sneller en beter.

          Edit google:

          007074
          P0100 Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input C-010

          190158
          P0158 02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)

          Dit zijn ze probeer ze eerst te wissen met opcom. Blijft het terug komen dan zit er ergens een kapotte sensor.

          Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

          #18049288
          ronald1.9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 June 2009

            Thanks, ga een opcom zoeken.
            Als iemand tips heeft, graag. ;)
            Gr. Ronald

            #18049289
            ronald1.9
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 June 2009

              Met Op-com erbij en de code’s gewist te hebben heeft hij weer code 1901
              “P1901 – Functiestoring slang druksensor deeltjesfilter”
              Weet iemadn waaar ik deze slang kan vinden?
              Heb al onder de kap gekeken maar kom er niet uit……….
              Kan iemand helpen a.u.b.

              Ronald

              #18049290
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                op je brandstoffliter huis ( ijzer gedeelte ) zit een sensor met 2 slangen erop, deze naar beneden volgen en vanzelf is er 1 gescheurd, komt vaker voor, beste kan je het van onder zien, bodemplaat even los schroeven

                #18049291
                ronald1.9
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 June 2009

                  Heb de code er eindelijk uit!
                  De P1901 gaf dus een storing in de slang van de druksensor naar de deeltjesfilter.
                  Vanaf de druksensor bleek alles in orde te zijn, maar uiteindelijk was een slang van de roetfilter (de achterste verdikking van de uitlaat) een beetje geknikt :???:
                  Het stukje tussen de ijzeren aansluitpijpjes was iets te lang en door ouderdom, warmte, of weet ik veel wat, te veel gebogen waardoor de doorgang wel erg nauw geworden was.
                  Ik heb er een nieuw slangetje op gedaan en…………………………………… de storing is weg :jerry
                  Ik hoop nu een tijdje storingsrvrij van de Zafira te kunnen genieten, alhoewel……………….ik moet nog een aanrijdinkje van mijn vrouw herstellen :hmmz

                  #18049292
                  ronald1.9
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 June 2009

                    Heb toch bijna één dag mogen rijden zonder brandend storingslampje ;-)

                    Maar nu is het er weer :-(
                    Ik wordt er een beetje ………. van.
                    Na uitlezen, ja hoor, P1901 – Functiestoring slang druksensor deeltjesfilter (58) aanwezig
                    Weet iemand wat (58) betekent?
                    Moet weer ergens een brug huren en maar weer kijken…………………..
                    Wie weet raad :wors

                    #18049293
                    Nick-GSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      functie storing wil toch zeggen dat er ergens een slangetje gescheurd is ( vaak ten hoogte van het stuurhuis ) is niet echt makkelijk te zien, maar het gebeurt vaker, heb er al genoeg vervangen

                      #18049294
                      TheDutchDuke
                        Lid sinds:
                        17 August 2012

                        @ronald1.9 wrote:

                        Bij het uitlezen (rem,gas en op contact) zie ik 2 ECN code’s achter elkaar.
                        Dit zijn (onder de letters ECN) 007074 en 190158
                        Via de bekende codelijst kom ik er niet achter wat dit kan zijn, laat staan dat ik het kan oplossen.
                        Wie kan me a.u.b. helpen????
                        1000 X :wors

                        Kijk hier, daar staan ze allemaal:
                        http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/123/Diagnostics/Opel/Default.aspx
                        :thumb

                        #18049295
                        TheDutchDuke
                          Lid sinds:
                          17 August 2012

                          @ronald1.9 wrote:

                          Thanks, ga een opcom zoeken.
                          Als iemand tips heeft, graag. ;)
                          Gr. Ronald

                          Op http://www.ebay.nl:
                          Interface OPEL Diagnose OBD OBD2 II Autodiagnose Fehler (150528380007)
                          Gebruikersnaam diadig | Feedbackscore van 19087 | 99.7%
                          Verkoopdatum: 02/10/12
                          EUR 19,95 + EUR 3,45 verzendkosten
                          ;)

                          #18049296
                          blauwe piel
                            Lid sinds:
                            16 January 2012

                            Hallo allemaal

                            Ik ben in het bezit van een zafB uit 2006. Ook bij mij de ECN190158. Nu lees ik dat de mogelijke boosdoener de druksensor slang is, iemand enig idee wat de kosten zijn om deze te laten vervangen? Ik heb zelf niet de ervaring om dat te doen, weet m ook niet te vinden.

                            Thanxxx

                            Arnold

                            #18049297
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              @blauwe piel wrote:

                              Hallo allemaal

                              Ik ben in het bezit van een zafB uit 2006. Ook bij mij de ECN190158. Nu lees ik dat de mogelijke boosdoener de druksensor slang is, iemand enig idee wat de kosten zijn om deze te laten vervangen? Ik heb zelf niet de ervaring om dat te doen, weet m ook niet te vinden.

                              Thanxxx

                              Arnold

                              Ik heb dit ook gehad alleen dan een simpele oplossing. Ene punt en andere punt van de dpf slang als het ware in een ander stuk plastic pijpje stoppen. Kosten, gratis. Dealer vroeg mij 100 euro + kosten uitlezen 32,50. Het ligt er natuurlijk aan hoe het probleem in elkaar zit. Kan ook een klein gaatje inzitten, maar kan ook afgebroken zijn, zoals bij mij. Sommige mensen plakken het met tape en dan is het ook opgelost.

                              Galaxy Nexus Tapatalk

                              #18049298
                              blauwe piel
                                Lid sinds:
                                16 January 2012

                                @iquick wrote:

                                @blauwe piel wrote:

                                Hallo allemaal

                                Ik ben in het bezit van een zafB uit 2006. Ook bij mij de ECN190158. Nu lees ik dat de mogelijke boosdoener de druksensor slang is, iemand enig idee wat de kosten zijn om deze te laten vervangen? Ik heb zelf niet de ervaring om dat te doen, weet m ook niet te vinden.

                                Thanxxx

                                Arnold

                                Ik heb dit ook gehad alleen dan een simpele oplossing. Ene punt en andere punt van de dpf slang als het ware in een ander stuk plastic pijpje stoppen. Kosten, gratis. Dealer vroeg mij 100 euro + kosten uitlezen 32,50. Het ligt er natuurlijk aan hoe het probleem in elkaar zit. Kan ook een klein gaatje inzitten, maar kan ook afgebroken zijn, zoals bij mij. Sommige mensen plakken het met tape en dan is het ook opgelost.

                                Galaxy Nexus Tapatalk

                                Bedankt voor je reactie, zal eens kijken of ik het op deze manier(ervan uitgaande dat dit de boosdoener is) kan repareren. Diameter van het pijpje…..heb je nog enig idee??

                                #18049299
                                PaulAstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 August 2013

                                  de kunststof slang naar het roetfilter scheurt vaak vlak bij het stuurhuis waar de kunststof slang over gaat op de metalen buis. Dit is eenvoudig te repareren met een stukje brandstofslang van 8 mm, die kun je met behulp van een beetje vettigheid er zo overheen schuiven. Wel even het stukje afgebroken kunststof van de metalen buis verwijderen.

                                  #18049300
                                  blauwe piel
                                    Lid sinds:
                                    16 January 2012

                                    @PaulAstra wrote:

                                    de kunststof slang naar het roetfilter scheurt vaak vlak bij het stuurhuis waar de kunststof slang over gaat op de metalen buis. Dit is eenvoudig te repareren met een stukje brandstofslang van 8 mm, die kun je met behulp van een beetje vettigheid er zo overheen schuiven. Wel even het stukje afgebroken kunststof van de metalen buis verwijderen.

                                    Heb de boosdoener gevonden……idd een afgebroken/gescheurde slang. Echter voor mij gaat dit mijn kunde te boven, ik kan er ook slecht bij. Zit niks anders op dan de lokale garage maar eens te sponsoren. Bedankt allemaal voor de tips.

                                    Arnold

                                    #18049301
                                    blauwe piel
                                      Lid sinds:
                                      16 January 2012

                                      @blauwe piel wrote:

                                      @PaulAstra wrote:

                                      de kunststof slang naar het roetfilter scheurt vaak vlak bij het stuurhuis waar de kunststof slang over gaat op de metalen buis. Dit is eenvoudig te repareren met een stukje brandstofslang van 8 mm, die kun je met behulp van een beetje vettigheid er zo overheen schuiven. Wel even het stukje afgebroken kunststof van de metalen buis verwijderen.

                                      Heb de boosdoener gevonden……idd een afgebroken/gescheurde slang. Echter voor mij gaat dit mijn kunde te boven, ik kan er ook slecht bij. Zit niks anders op dan de lokale garage maar eens te sponsoren. Bedankt allemaal voor de tips.

                                      Arnold

                                      Vraag…….Kan je dat stukje (nieuwe) brandstofslang ook dan gewoon over het stukje oude kunststof slangetje (het stukke deel zeg maar) heen schuiven? Staat er niet teveel druk achter dan? Blijft dat dan zitten? Dan zou ik het zelf kunnen doen, want het zit aan het onderste gedeelte…

                                      #18049302
                                      PaulAstra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 August 2013

                                        ik heb er op die manier al meerdere gerepareerd.
                                        De druk is bij een goed functionerend systeem niet hoger dan 30 kPa (0,3 bar)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.