Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › HELP bij foutcode’s a.u.b.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2012 om 22:52 #17250693
Bij het uitlezen (rem,gas en op contact) zie ik 2 ECN code’s achter elkaar.
Dit zijn (onder de letters ECN) 007074 en 190158
Via de bekende codelijst kom ik er niet achter wat dit kan zijn, laat staan dat ik het kan oplossen.
Wie kan me a.u.b. helpen????
1000 X :wors20 juli 2012 om 06:09 #18049286heb je ergens last van dan ??
En koop voor 25 euro een opcommetje , dan weet je direct wat er is en je kan ze ook wissen !!
20 juli 2012 om 08:33 #18049287Opcom kopen of iemand vragen die eentje in de buurt heeft die het voor je kan uitlezen. Kan in de opcom gedeelte bij ik heb een opcom nodig in de buurt van. Mischien wat sneller en beter.
Edit google:
007074
P0100 Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input C-010190158
P0158 02 Sensor Circuit High Voltage (Bank 2 Sensor 2)Dit zijn ze probeer ze eerst te wissen met opcom. Blijft het terug komen dan zit er ergens een kapotte sensor.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
20 juli 2012 om 20:37 #18049288Thanks, ga een opcom zoeken.
Als iemand tips heeft, graag. ;)
Gr. Ronald3 september 2012 om 18:08 #18049289Met Op-com erbij en de code’s gewist te hebben heeft hij weer code 1901
“P1901 – Functiestoring slang druksensor deeltjesfilter”
Weet iemadn waaar ik deze slang kan vinden?
Heb al onder de kap gekeken maar kom er niet uit……….
Kan iemand helpen a.u.b.Ronald
3 september 2012 om 18:59 #18049290op je brandstoffliter huis ( ijzer gedeelte ) zit een sensor met 2 slangen erop, deze naar beneden volgen en vanzelf is er 1 gescheurd, komt vaker voor, beste kan je het van onder zien, bodemplaat even los schroeven
28 september 2012 om 23:31 #18049291Heb de code er eindelijk uit!
De P1901 gaf dus een storing in de slang van de druksensor naar de deeltjesfilter.
Vanaf de druksensor bleek alles in orde te zijn, maar uiteindelijk was een slang van de roetfilter (de achterste verdikking van de uitlaat) een beetje geknikt :???:
Het stukje tussen de ijzeren aansluitpijpjes was iets te lang en door ouderdom, warmte, of weet ik veel wat, te veel gebogen waardoor de doorgang wel erg nauw geworden was.
Ik heb er een nieuw slangetje op gedaan en…………………………………… de storing is weg :jerry
Ik hoop nu een tijdje storingsrvrij van de Zafira te kunnen genieten, alhoewel……………….ik moet nog een aanrijdinkje van mijn vrouw herstellen :hmmz1 oktober 2012 om 21:54 #18049292Heb toch bijna één dag mogen rijden zonder brandend storingslampje
Maar nu is het er weer
Ik wordt er een beetje ………. van.
Na uitlezen, ja hoor, P1901 – Functiestoring slang druksensor deeltjesfilter (58) aanwezig
Weet iemand wat (58) betekent?
Moet weer ergens een brug huren en maar weer kijken…………………..
Wie weet raad :wors2 oktober 2012 om 18:19 #18049293functie storing wil toch zeggen dat er ergens een slangetje gescheurd is ( vaak ten hoogte van het stuurhuis ) is niet echt makkelijk te zien, maar het gebeurt vaker, heb er al genoeg vervangen
3 oktober 2012 om 05:09 #18049294@ronald1.9 wrote:
Bij het uitlezen (rem,gas en op contact) zie ik 2 ECN code’s achter elkaar.
Dit zijn (onder de letters ECN) 007074 en 190158
Via de bekende codelijst kom ik er niet achter wat dit kan zijn, laat staan dat ik het kan oplossen.
Wie kan me a.u.b. helpen????
1000 X :worsKijk hier, daar staan ze allemaal:
http://www.permoveo.ltd.uk/tabid/123/Diagnostics/Opel/Default.aspx
:thumb3 oktober 2012 om 05:14 #18049295@ronald1.9 wrote:
Thanks, ga een opcom zoeken.
Als iemand tips heeft, graag. ;)
Gr. RonaldOp http://www.ebay.nl:
Interface OPEL Diagnose OBD OBD2 II Autodiagnose Fehler (150528380007)
Gebruikersnaam diadig | Feedbackscore van 19087 | 99.7%
Verkoopdatum: 02/10/12
EUR 19,95 + EUR 3,45 verzendkosten
;)23 januari 2013 om 20:04 #18049296Hallo allemaal
Ik ben in het bezit van een zafB uit 2006. Ook bij mij de ECN190158. Nu lees ik dat de mogelijke boosdoener de druksensor slang is, iemand enig idee wat de kosten zijn om deze te laten vervangen? Ik heb zelf niet de ervaring om dat te doen, weet m ook niet te vinden.
Thanxxx
Arnold
23 januari 2013 om 21:58 #18049297@blauwe piel wrote:
Hallo allemaal
Ik ben in het bezit van een zafB uit 2006. Ook bij mij de ECN190158. Nu lees ik dat de mogelijke boosdoener de druksensor slang is, iemand enig idee wat de kosten zijn om deze te laten vervangen? Ik heb zelf niet de ervaring om dat te doen, weet m ook niet te vinden.
Thanxxx
Arnold
Ik heb dit ook gehad alleen dan een simpele oplossing. Ene punt en andere punt van de dpf slang als het ware in een ander stuk plastic pijpje stoppen. Kosten, gratis. Dealer vroeg mij 100 euro + kosten uitlezen 32,50. Het ligt er natuurlijk aan hoe het probleem in elkaar zit. Kan ook een klein gaatje inzitten, maar kan ook afgebroken zijn, zoals bij mij. Sommige mensen plakken het met tape en dan is het ook opgelost.
Galaxy Nexus Tapatalk
13 augustus 2013 om 11:46 #18049298@iquick wrote:
@blauwe piel wrote:
Hallo allemaal
Ik ben in het bezit van een zafB uit 2006. Ook bij mij de ECN190158. Nu lees ik dat de mogelijke boosdoener de druksensor slang is, iemand enig idee wat de kosten zijn om deze te laten vervangen? Ik heb zelf niet de ervaring om dat te doen, weet m ook niet te vinden.
Thanxxx
Arnold
Ik heb dit ook gehad alleen dan een simpele oplossing. Ene punt en andere punt van de dpf slang als het ware in een ander stuk plastic pijpje stoppen. Kosten, gratis. Dealer vroeg mij 100 euro + kosten uitlezen 32,50. Het ligt er natuurlijk aan hoe het probleem in elkaar zit. Kan ook een klein gaatje inzitten, maar kan ook afgebroken zijn, zoals bij mij. Sommige mensen plakken het met tape en dan is het ook opgelost.
Galaxy Nexus Tapatalk
Bedankt voor je reactie, zal eens kijken of ik het op deze manier(ervan uitgaande dat dit de boosdoener is) kan repareren. Diameter van het pijpje…..heb je nog enig idee??
13 augustus 2013 om 21:14 #18049299de kunststof slang naar het roetfilter scheurt vaak vlak bij het stuurhuis waar de kunststof slang over gaat op de metalen buis. Dit is eenvoudig te repareren met een stukje brandstofslang van 8 mm, die kun je met behulp van een beetje vettigheid er zo overheen schuiven. Wel even het stukje afgebroken kunststof van de metalen buis verwijderen.
14 augustus 2013 om 05:53 #18049300@PaulAstra wrote:
de kunststof slang naar het roetfilter scheurt vaak vlak bij het stuurhuis waar de kunststof slang over gaat op de metalen buis. Dit is eenvoudig te repareren met een stukje brandstofslang van 8 mm, die kun je met behulp van een beetje vettigheid er zo overheen schuiven. Wel even het stukje afgebroken kunststof van de metalen buis verwijderen.
Heb de boosdoener gevonden……idd een afgebroken/gescheurde slang. Echter voor mij gaat dit mijn kunde te boven, ik kan er ook slecht bij. Zit niks anders op dan de lokale garage maar eens te sponsoren. Bedankt allemaal voor de tips.
Arnold
14 augustus 2013 om 13:28 #18049301@blauwe piel wrote:
@PaulAstra wrote:
de kunststof slang naar het roetfilter scheurt vaak vlak bij het stuurhuis waar de kunststof slang over gaat op de metalen buis. Dit is eenvoudig te repareren met een stukje brandstofslang van 8 mm, die kun je met behulp van een beetje vettigheid er zo overheen schuiven. Wel even het stukje afgebroken kunststof van de metalen buis verwijderen.
Heb de boosdoener gevonden……idd een afgebroken/gescheurde slang. Echter voor mij gaat dit mijn kunde te boven, ik kan er ook slecht bij. Zit niks anders op dan de lokale garage maar eens te sponsoren. Bedankt allemaal voor de tips.
Arnold
Vraag…….Kan je dat stukje (nieuwe) brandstofslang ook dan gewoon over het stukje oude kunststof slangetje (het stukke deel zeg maar) heen schuiven? Staat er niet teveel druk achter dan? Blijft dat dan zitten? Dan zou ik het zelf kunnen doen, want het zit aan het onderste gedeelte…
14 augustus 2013 om 14:53 #18049302ik heb er op die manier al meerdere gerepareerd.
De druk is bij een goed functionerend systeem niet hoger dan 30 kPa (0,3 bar) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.