Forumindex › Forums › Modellen › Astra › HELP! Bedrading spiegels astra g, hoe zit dit en wat is wat?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2014 om 15:28 #17268567
Ik maak hier even een apart topic voor aan want ik kom er zelf niet uit. Even korte uitleg:
Auto heeft af fabriek elektrische spiegels en verwarming, geen knipperlichten erin.
Oude situatie (vorige eigenaar), geen elektrische spiegels, wél knipperlicht
Nieuwe situatie, spiegels met knipperlicht en elektrisch verstelbaar, geen verwarming.De vorige eigenaar heeft draden van de elektrische bediening gebruikt voor de + van de knipperlichten. De – zat het metaal van de deur.
In de auto zitten de originele elektrische bediening draden verbonden met de draden van de knipperlichten, welke zijn dit (kleur) en weet iemand waar ze dit gedaan
kunnen hebben. Ik heb het halve dashboard uit elkaar maar kan het niet vinden/ weet niet waar ik naar opzoek ben. Als ik netjes heb gemaakt kan ik de draad van de
verwarming als + gebruiken of een nieuwe draad trekken door de auto/scharnier/deur (is lastig door het rubber heen).en gelijk maar een tweede vraag dan, wie weet welke draad van de elektrische spiegels (5stuks) welke functie origineel heeft (boven, beneden, links, rechts, verwarming, min pool?)
Alvast bedankt,
Groetjes Jannick
13 oktober 2014 om 16:00 #18256989Zou zelf uitzoeken hoeveel pinnen er in je deur stekker zitten en die vergelijken met 1 die wel electrische spiegels etc heeft.
Mijn C corsa had alles in de chassis stekker zitten echter niet in de contra stekker die de deur in gaat.
Kabel boom 2x van de deur op de sloop gehaald ingebouwd en nu heb ik electrisch verwarmde spiegels en ramen.
(Ramen had ik al)Mijn conclusie tot nu toe, kwa div opels
Vaak is tot aan de deur alles aanwezig en heb je enkel de contra stekker die de deur in gaat nodig.
Die koop je letterlijk voor een paar euro op de sloop.
Inbouwen is dan 10min werk. Heb je alle stekkers netjes er aan.
Orginele knopjes en kapjes zijn daar ook voor een appel en een ei te vinden.
Knipperlichten zou ik bij je voorschermen weg halen gewoon netjes 2 draadjes aan solderen en terugleiden naar de deur heb je het minste gedonder nl aansluiten en werken.Maar als eerste zou ik de stekkers controleren op de aanwezigheid van de pinnen.
Tel ze vergelijk ze met de contrastekker (19 bij een corsa) en er zater er maar 14 in contra stekker van de deur.
(+ en -)links en rechts en een schakel draad = 5 maakt 19. Zo kwam ik er achter dat alles wel in het chassis zat maar enkel niet in de deur.Hoop dat je wat aan deze info hebt.
13 oktober 2014 om 16:36 #18256990Aangezien dat als ik de elektrische bediening schakelaar naar beneden/rechts doe gaat links/rechts het knipperlicht aan zolang ik hem ingedrukt houdt. Hierdoor weet ik dat de originele kabel van de bediening nog helemaal in tact is alleen met nu nog de knipperlicht kabel eraan vast gemaakt, erg knullig gedaan. Daarom wil ik dit dus ook in originele staat terug brengen. Er wordt dus gebruik gemaakt van de originele bedieningsdraad door de (contra)stekker in de deur omdat er voor de astra G geen knipperlichtmogelijkheid op de stekker zit.
13 oktober 2014 om 17:43 #18256991Dat word meten als je die perse wilt gebruiken.
Hou die dingen meestal liever orgineel.Qua standaard spiegel zit het zo;
Er gaan 3 draden naar het motortje + – + (zitten 2 motortjes in) en die delen 1x de – en hebben alle 2 een +.
En 2 naar de verwarming (+ en -)Zelf zou ik er niet mee rommelen maar je knipperlicht uit het zijscherm wippen en aan beide kanten 2 draden via het scherm naar de rubberen sok de deur in leiden.
En het op die manier aansluiten dan kan je evt ook gebruik maken van verwarmde spiegels.
En zit het gewoon netjes en werkt het ook gewoon goed.Zal zo even kijken wat welke kleur heeft in die spiegels.
En het hier neer zetten.13 oktober 2014 om 18:29 #18256992De vorige eigenaar, heeft de knipperlichten in het zijscherm verwijderd, en een draad getrokken voor knipperlichten in de spiegels maar daar in de deuren een draad van de elektrische bediening voor gebruikt. Ik wil weten hoe deze draden er in de auto uit zien waar ze lopen zodat ik dit kan veranderen. Daarnaast heeft de Originele spiegel stekker 5 pinnen, en de nieuwe spiegel 4 draden?
13 oktober 2014 om 19:05 #18256993Zwart wit + bruin is verwarming
Motortjes is Geel en groen is plus en zwart rood de min als ik het goed gezien heb. (Meet zwart rood ff door)In de stekker van de spiegel is dat de 2 onderste geel en zwart wit
De 2 middelste zwart rood en bruin
De bovenste enkel groen.Zijn overigens orginele hagus gsi / opc spiegels
13 oktober 2014 om 19:23 #18256994@Nessuno wrote:
Zwart wit + bruin is verwarming
Motortjes is Geel en groen is plus en zwart rood de min als ik het goed gezien heb. (Meet zwart rood ff door)In de stekker van de spiegel is dat de 2 onderste geel en zwart wit
De 2 middelste zwart rood en bruin
De bovenste enkel groen.Zijn overigens orginele hagus gsi / opc spiegels
Enig idee waarom de m3 look spiegels 4 draden hebben? 2x – en 2x +? kleuren zijn rood, wit, geel en blauw als ik het goed zeg.
13 oktober 2014 om 19:28 #18256995Ze zijn niet verwarmd?
Dan zou ik zeggen 2x een motortje is 2x + en 2x –De regel blijft meten is weten.
Bij die orginele opel spiegels is de – gebrugged tussen de motortjes vandaar 1x –13 oktober 2014 om 21:20 #18256996https://dl.dropboxusercontent.com/u/1097110/Werkstatthandbuch.OPEL.ASTRA.G.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
en dan op blz 14955 tot 14957
Ik dacht op een gegeven ogenblik dat mijn rechter buiten spiegel defect was.
andere spiegel op de sloop gehaald nog niets.
Bleek het dus schakelaar S21 te zijn, deze opengemaakt en schoongemaakt en hup
alles werkte weer.
foto van het nameten van de schakelaar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.