Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › HELP! bedrading speakers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2011 om 22:56 #17231591
hey,
ik heb een Corsa B 1.4 Sport uit 98.
Nu ben ik erachter gekomen dat achter helemaal geen speakers heeft.
Na wat gezocht te hebben,zitten er ook geen speaker kabels achterin.
Iemand enig idee hoe ik die kabels door moet trekken,en op welke kleur van de kabelboom ik de speakerkabels aan moet sluiten?
En kan ik links en rechts dan op dezelde kleuren aansluiten,of heeft links,en rechts allebei andere kleuren waarop ik ze aan moet sluiten.
Als iemand me dit duidelijk kan maken,let me know!
alvast bedankt23 januari 2011 om 23:10 #17804062Geen speakers achterin? Dat lijkt me vreemd.
Als het goed is, zitten ze links en rechts van de hoedenplank onder de roosters.
Draai de balans van de stereo eens helemaal naar achter, als je die mogelijkheid hebt. Je zou gewoon geluid moeten blijven horen.De kabels horen bij de kabelboom van de verlichting in te zitten. Links grijs/grijs-zwart en rechts groen/groen-zwart.
Ze horen van de kabelboom recht omhoog te lopen.25 januari 2011 om 15:51 #17804063Ze zitten niet onder de roosters links en recht achter,dus moet ze zelf doortrekken.
Maar ik moet ze dus vanuit de verlichting doortrekken?,en niet van uit de kabelboom van de radio?25 januari 2011 om 15:54 #17804064Als de voorbereiding helemaal niet aanwezig is moet je vanaf de voorkant gaan trekken ja.
En dat kan je dan het beste doen door met de standaard boom mee te gaan en via de panelen bij de achterlichten de kabels omhoog te trekken.Standaard kabelboom loopt over de linker dorpel, onder de plastic panelen en tapijt door. Daar is voldoende ruimte aanwezig om twee extra aderparen bij te leggen.
Maar trek eerst je radio er eens uit. Zit er aan de ISO plug wel de bedrading voor de achter speakers? Want dan heb je dikke kans dat het gewoon in de kabelboom zit en dat je ze er bij de achterlichten uit kan plukken.
25 januari 2011 om 22:49 #17804065Dus bij die kabelboom van de radio,moet ik kijken naar die grijs/grijs-zwart en groen/groen-zwart kabels?
En anders als ze er zitten is er dus kan dat ze verstopt zitten bij mijn achterlichten,begrijp ik dat goed?
Ja sorry,maar heb monteursdiploma,maar heb electro nooit echt goed begrepen.25 januari 2011 om 22:56 #17804066op de originele manier heb ik er geen kaas van gegeten maarre
waarom geen tulp kabel van voor naar achteren leggen met
aan het eind een klein versterkertje?voordelen
1 gemakkelijk
2 minder kwaliteit verlies (als je een goede kabel koopt:P)25 januari 2011 om 23:00 #17804067[rquote=1851968&tid=141198&author=Uniek]op de originele manier heb ik er geen kaas van gegeten maarre
waarom geen tulp kabel van voor naar achteren leggen met
aan het eind een klein versterkertje?voordelen
1 gemakkelijk
2 minder kwaliteit verlies (als je een goede kabel koopt:P)
[/rquote]
Dat eerste voordeel is er alleen als de originele bekabeling er niet in ligt ;)En sja, in hoeverre je de extra kwaliteit merkt in een auto zet ik m’n vraagtekens bij ;)
Een auto is niet bepaald een audiofiel verantwoorde omgeving voor Hi-Fi of surround ;)
Allemaal rare hoeken, bochten, obstakels etc waardoor je geluidsbeeld nooit perfect zal zijn ;)[rquote=1851960&tid=141198&author=CorsaSport90]Dus bij die kabelboom van de radio,moet ik kijken naar die grijs/grijs-zwart en groen/groen-zwart kabels?
En anders als ze er zitten is er dus kan dat ze verstopt zitten bij mijn achterlichten,begrijp ik dat goed?
Ja sorry,maar heb monteursdiploma,maar heb electro nooit echt goed begrepen.[/rquote]
Dat begrijp je goed, ja :)
Als die achter in de ISO stekker van de stereo zitten, bij een ander setje, wat wss paars/paars-wit is en nog een ander setje (voor de frontspeakers), dan zitten ze er in.
Die moet je dan ook achterin bij de lichten terug kunnen vinden.
Zo niet, dan heeft iemand die auto verkracht en moet je zelf kabels trekken.2 februari 2011 om 06:58 #17804068En sja, in hoeverre je de extra kwaliteit merkt in een auto zet ik m’n vraagtekens bij ;)
Een auto is niet bepaald een audiofiel verantwoorde omgeving voor Hi-Fi of surround ;)
Allemaal rare hoeken, bochten, obstakels etc waardoor je geluidsbeeld nooit perfect zal zijn ;)hmmm moet je eens bij mij in mijn TR stappen , dan kom je erachter dat een auto best wel geschikt is voor een mooi stukje geluid . als je maar de juiste speakers en materialen op de juiste plaatsen gebruikt ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.