Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › help banden lopen leeg langs de velgrand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2008 om 16:49 #17207449
hey mensen,
nou zoals de titel al zegt lopen mijn banden leeg langs de velgerand.
het zijn 9j uitgelaste velgen met 215/40/14 als banden (nieuw).
velgen hebben voorheen geen problemen gehad met leeg lopen ofzo.
velgen zijn gestraalt en recht gemaakt.
wie ow wie kan mij helpen ???
gr vinc
7 augustus 2008 om 10:24 #17418912Geen roest op de de randen van de velg de binnenkant? Lijkt me wel sterk als ze gestraald zijn maar toch.
Hebben de velgen wel dubbele hump? Met zon strakke band moeten ze zich wel goed zetten. Wel een beetje vaag :hmmz
8 augustus 2008 om 12:47 #17418913een goede bandenboer heeft een hele goede afdichtkit voor tussen de velg en band.
Hebben ze bij me velgen ook is gedaan en ik had geen last meer van leeglopen.8 augustus 2008 om 14:19 #17418914Ruitenkit ja…
Een band hoort niet leeg te lopen langs een velgrand daar hoort een andere verklaring/reden voor te zijn dat zijn banden leeglopen.
Zon rare maat band is dat niet om een 9J velg
8 augustus 2008 om 15:31 #17418915ja de velgen zijn voll roestvrij.
ik gaat maar is kijken voor die kit dan.
denk dat dat dan de oplossing is, dit ook volgens meerdere hier op t forum.
gr vinc:afro
8 augustus 2008 om 15:52 #17418916AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door vincent23
ja de velgen zijn voll roestvrij.ik gaat maar is kijken voor die kit dan.
denk dat dat dan de oplossing is, dit ook volgens meerdere hier op t forum.
tjah zou wel kunnen natuurlijk maar ik vraag me wel af waarom
kit nodig isanders gezecht wat is er aan de hand dat die banden leeglopen
heb er nog nooit van gehoord dat je banden met ruitenkit
moet monteren
en inderdaad 215 is op 9j ook geen rare getrokken maatzou gewoon moeten afdichten erug vreemd:hmmz:hmmz:hmmz
8 augustus 2008 om 16:30 #17418917ik zie dat je er eerder geen problemen mee hebt gehad,
anders zou ik je misschien denke dat ze langs de lasnaden zouden kunnen lekken. voel je ook echt lucht ontsnappen langs de velgrand dan.
gr8 augustus 2008 om 19:54 #17418918origineel gepost door CorsaKris
Een band hoort niet leeg te lopen langs een velgrand daar hoort een andere verklaring/reden voor te zijn dat zijn banden leeglopen.
Ik heb het ook gehad, langzaam leeglopen via de velgrand.
Velgen die gestraald waren en toen netjes in de verf gezet, ook het velgbed dus.
Band er af, velg op de balanceermachine en met een staalborstel het contactvlak van de band op het velgbed weer verf vrij gemaakt.
Band weer terug er op, en nooit meer dat probleem gehad.
8 augustus 2008 om 19:58 #17418919origineel gepost door Aerow
ik zie dat je er eerder geen problemen mee hebt gehad,
anders zou ik je misschien denke dat ze langs de lasnaden zouden kunnen lekken. voel je ook echt lucht ontsnappen langs de velgrand dan.
grEen lek voelen is nix waard.
Een plantenspuit met zeepsop….dat is de oplossing voor lek zoeken ;)9 augustus 2008 om 10:44 #17418920origineel gepost door Fearless
Een lek voelen is nix waard.
Een plantenspuit met zeepsop….dat is de oplossing voor lek zoeken ;)Lijkt me wel dat je dat zo doet zal topicstarter ook wel gebruikt hebben.
Denk toch dat corsa erik zijn advies het beste is niet lopen kutte met kit aan je banden beunhazerij:thumbdown
9 augustus 2008 om 11:17 #17418921Dat is geen ramenkit. Het is een soort lijm/kit gebruiken ze ook voor velgen die een losse rand hebben zoals bij telekranen werkt prima heb het ook eens voor kartbanden gebruikt:thumbup
9 augustus 2008 om 12:13 #17418922origineel gepost door CorsaKris
origineel gepost door Fearless
Een lek voelen is nix waard.
Een plantenspuit met zeepsop….dat is de oplossing voor lek zoeken ;)Lijkt me wel dat je dat zo doet zal topicstarter ook wel gebruikt hebben.
Denk toch dat corsa erik zijn advies het beste is niet lopen kutte met kit aan je banden beunhazerij:thumbdown
ja idd ik ben al wezen zwemmen met de banden en idd je hoort en ziet de belletjes langs de velgrand tussen de band in.
het leeg lopen gaat niet zo heel senl maar goed er staat nu ook noggeen gewicht op.
ik gaat van de week even naar de bandenman en dan even kijken wat hij ervan zegt.
9 augustus 2008 om 13:55 #17418923origineel gepost door cuupi
Dat is geen ramenkit. Het is een soort lijm/kit gebruiken ze ook voor velgen die een losse rand hebben zoals bij telekranen werkt prima heb het ook eens voor kartbanden gebruikt:thumbupNaar mijn mening hoort er tussen velgrand en band van een auto geen kit te zitten. Dat is net als een tubeless band met binnenband, ook gevaarlijk.
Twee of driedelige velgen worden wel afgekit maar dat is dan bij de naad van hart en velgrand.
9 augustus 2008 om 15:07 #17418924Jullie praten over kit…..dit noemen ze Beadsealer….soort van lijm voor aan de band..
Werkt wel goed opzich….maar je bent het niet nodig als de velg gewoon goed is gecoat. (dus geen roestende rand.9 augustus 2008 om 15:35 #17418925Precies Bead sealer een soort lijm van Tip Top (ook bekend van bandenplak)
10 augustus 2008 om 08:28 #17418926origineel gepost door cuupi
Dat is geen ramenkit. Het is een soort lijm/kit gebruiken ze ook voor velgen die een losse rand hebben zoals bij telekranen werkt prima heb het ook eens voor kartbanden gebruikt:thumbupkijk jij snap het:thumbup
idd fearless
10 augustus 2008 om 17:38 #17418927origineel gepost door Fearless
Jullie praten over kit…..dit noemen ze Beadsealer….soort van lijm voor aan de band..
Werkt wel goed opzich….maar je bent het niet nodig als de velg gewoon goed is gecoat. (dus geen roestende rand.dat bedoel ik dus het hoort niet nodig te zijn.
Edit: op vriendins profiel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.