Help astra verbruikt als geen ander.

Forumindex Forums Modellen Astra Help astra verbruikt als geen ander.

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #18216098
    Astra70
      Lid sinds:
      3 February 2014

      @wim-v6 wrote:

      @StinG wrote:

      kan het niet zijn dat deze auto in zijn kat-regeneratie proces blijft hangen ?

      Heeft ie niet, zit geen Roetfilter op

      Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

      Vandaag heb ik namelijk nog een probleem ontdenkt denk ik, namelijk mijn temperatuurmeter van de motor toont geen leven tot ik ongeveer 4km rij.

      #18216099
      Astra70
        Lid sinds:
        3 February 2014

        @Dantji wrote:

        Kan het niet zijn dat ie eens flink op zn flikker moet krijgen?? Evt icm een additief?

        Wat is een evt icm ??

        Mvg

        #18216100
        Astra70
          Lid sinds:
          3 February 2014

          @Juffer1 wrote:

          @Astra70 wrote:

          Ik heb het ook op de zelfde methode gerekend zoals je het hebt gezegd, 2 dagen geleden heb ik de astra vol getankt en vandaag staat er op mijn dagteller 87.4km en de pijl is bijna op 3/4 (pijl raakt al de onderste gedeelte van de streep van 3/4).

          Die wijzer wordt aangestuurd door je vlotter. Als die vlotter niet lekker is (of blijft hangen) dan klopt je verbruik niet.

          De enige vaste gegevens zijn de km’s die je hebt gereden en de liters die je tankt. Niet van streepje of wijzer uitgaan, die zijn puur ter indicatie.
          Bij de benzine modellen gaat hij het 1/4 stuk een stuk trager als het 3/4 stuk, zeker wanneer je lange stukken rijdt.

          Brandstofpomp lijkt me niet want dan zou de auto niet lekker lopen. Een Opel dealer kan tijdens een proefrit het verbruikt veel nauwkeuriger uitlezen (tot op de ml) en ook zien of alles wel op de juiste temperatuur staat.
          Als jij auto denkt dat het buiten -30 is dan zal hij ook meer diesel inspuiten dan wanneer het +30 is.

          Dank je voor je uitleg.
          Ik zal maar een van de komende dagen langs de dealer gaan. Vandaag heb ik hele dag gecontroleerd of de auto lekt maar niks. Dan zal het waar maar iets met de temperatuur zijn. Vandaag heb ik gemerkt dat er een scheurtje zit in de leiding van de intercooler. Er komt zwarte vloeistof uit.

          #18216101
          gose91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2013

            @Astra70 wrote:

            @Dantji wrote:

            Kan het niet zijn dat ie eens flink op zn flikker moet krijgen?? Evt icm een additief?

            Wat is een evt icm ??

            Mvg

            “eventueel in combinatie met”. Gewoon afkortingen dus ;)

            #18216102
            Dantji
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 December 2011

              @gose91 wrote:

              @Astra70 wrote:

              Dantji wrote:
              Kan het niet zijn dat ie eens flink op zn flikker moet krijgen?? Evt icm een additief?

              Wat is een evt icm ??

              Mvg

              “eventueel in combinatie met”. Gewoon afkortingen dus ;)

              Inderdaad!

              Ik doel dan op een diesel additief van bijvoorbeeld wynns of forte ( dat zijn merken) – deze beloven je brandstof systeem te reinigen.

              Bijv. Een flesje “diesel clean 3” op een halve tank en dan een flink stuk rijden. Goed warmrijden en dan ook waar het kan goed doorhalen in alle versnellingen en dus niet zoals het nieuwe rijden snel overschakelen.

              Bij mij kwam er echt een rookwolk uit op bepaalde momenten.

              Dat zijn tips die ik ook heb gehad, mijn verbruik is minimaal 1000km op een volle tank – ik rij meestal tot het lampje aan gaat of zelfs gaat knipperen ( dan heb ik nog een jerrycan achterin om naar de volgende shell te rijden )

              Zonder airco en veel snelweg

              #18216103
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                een slecht werkende temperatuursensor zorgt vaak voor een hoog verbruik,vaak gaat dat ook gepaard met een slecht lopende ,startende motor bij alleen warme of alleen koude motor maar, dat hoeft niet altijd.

                leidingen van een intercooler horen geen zwarte vloeistof te lekken als ze lek zijn, aangezien hier alleen lucht door heen stroomt en, in sommige gevallen stroom er ook koelvloeistof langs de intercooler maar ,geen van beide zijn zwart :D als dat wel het geval is dan heb je een olie lekkage
                een beetje olie kan je wel is tegen komen in je intercooler slang maar, dat mag nooit veel zijn want dan lekt waarschijnlijk je turbo olie en, zie je blauwe rook uit je uitlaat.

                #18216104
                ARFF
                  Lid sinds:
                  16 January 2014

                  Ik heb ook een astra 1.7
                  Met een volle tank doe ik ongeveer 800km
                  en dan staat de airco/climate control aan…

                  #18216105
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Mijn Gekietelde (van 67 naar 100pk / 132Nm naar 180Nm) Corsa-B met Antieke ongeregelde 1.5TD motor doet ook zo’n 700 a 800km op een 40 a 45 liter.
                    Zoals ik al zij, een bekende van me rijdt zo’n 950 a 1000km op een een 45 a 50 liter diesel met de Y17DT motor.

                    maar als de tankmeter niet juist werkt tank je ook minder liters, let dus op de liters die je tank, en reken daar je verbruik op uit.
                    500km op 25 a 30 liter is ook netjes namelijk..

                    Willem

                    #18216106
                    Astra70
                      Lid sinds:
                      3 February 2014

                      @b07 wrote:

                      een slecht werkende temperatuursensor zorgt vaak voor een hoog verbruik,vaak gaat dat ook gepaard met een slecht lopende ,startende motor bij alleen warme of alleen koude motor maar, dat hoeft niet altijd.

                      leidingen van een intercooler horen geen zwarte vloeistof te lekken als ze lek zijn, aangezien hier alleen lucht door heen stroomt en, in sommige gevallen stroom er ook koelvloeistof langs de intercooler maar ,geen van beide zijn zwart :D als dat wel het geval is dan heb je een olie lekkage
                      een beetje olie kan je wel is tegen komen in je intercooler slang maar, dat mag nooit veel zijn want dan lekt waarschijnlijk je turbo olie en, zie je blauwe rook uit je uitlaat.

                      Ik heb da wagen laten uitlezen, ging er dan toen geen foutmelding staan ivm temperatuursensoren?
                      heb gas gegeve tot 5 a 6 duizend toere maar er kwam alleen zwarte rook, als men turbo olie zou lekken ging er dan geen afname zijn van vermogen?

                      #18216107
                      DG80
                        Lid sinds:
                        21 November 2013

                        @Astra70 wrote:

                        Vandaag heb ik namelijk nog een probleem ontdenkt denk ik, namelijk mijn temperatuurmeter van de motor toont geen leven tot ik ongeveer 4km rij.

                        Ben je nu echt serieus? Dat is de temperatuurmeter van de koelvloeistof, logisch dat die niet gelijk oploopt na een koude start.

                        #18216108
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          @Astra70 gas geven tot 5 a 6 duizend toeren. Zeer slecht om zoveel toeren te maken waarom eigenlijk? voor de roet meting?
                          Een motor blok na 4km is echt niet warm. De meter van de temp is natuurlijk dan nog koud. Het duurt gemiddeld 20km voordat de olie van het blok op bedrijf temp is als je normaal rijd.
                          Hoeveel liter diesel kun jij in je astra gooien als je meter aangeeft dat je moet gaan tanken?

                          #18216109
                          Astra70
                            Lid sinds:
                            3 February 2014

                            @Dolby wrote:

                            @Astra70 gas geven tot 5 a 6 duizend toeren. Zeer slecht om zoveel toeren te maken waarom eigenlijk? voor de roet meting?
                            Een motor blok na 4km is echt niet warm. De meter van de temp is natuurlijk dan nog koud. Het duurt gemiddeld 20km voordat de olie van het blok op bedrijf temp is als je normaal rijd.
                            Hoeveel liter diesel kun jij in je astra gooien als je meter aangeeft dat je moet gaan tanken?

                            Exacte hoeveelheid weet ik echt niet maar ik vermoed toch rond 40liter

                            #18216110
                            Dantji
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 December 2011

                              Dat is volgens mij normaal. Tank = 52 liter

                              #18216111
                              Dantji
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 December 2011

                                Al iets verbeterd??

                                #18216112
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  Een Stadaard Astra G heeft een tankinhoud van 52 Liter. Bij mij brand het tank lampje net voor het eerste rode streepje. Als ik dan ga tanken kan er gemiddeld 40 a 43 liter diesel in.
                                  Om echt zeker te weten hoeveel je auto verbruikt zou je toch eerst de tank vol moeten gooien, Dan dagteller op nul zetten. En rijden maar. Dan wanneer je gaat opnieuw gaat tanken.
                                  Noteer te het aantal liters diesel wat je getankt hebt. En schrijf je op de km stand van de dagteller. Als je dat uitrekend weet je 100% zeker wat ge gemiddeld verbruik is van je auto.

                                  Succes ermee. :thumb

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.